کد خبر : 1830891 | 05 تیر 1401 ساعت 21:34 | 18.7K بازدید | 1 دیدگاه

نباید با برد و باخت‌های VNL خوشحال یا ناراحت شویم؛

غلامی: زود است بخواهیم عطایی را قضاوت کنیم

عادل غلامی می‌گوید در حال حاضر برای قضاوت در مورد عملکرد بهروز عطایی زود است و باید به او فرصت داد.

غلامی: زود است بخواهیم عطایی را قضاوت کنیم

به گزارش ورزش سه، عادل غلامی پیشکسوت والیبال ایران در گفت‌وگویی با برنامه "ورزش ایران" در خصوص عملکرد تیم ملی در رقابت های لیگ ملت های والیبال صحبت کرد و درباره حضور ایران در رتبه هشتم گفت: در لیگ جهانی همیشه همه تیم‌ها نوسان داشتند، ما هم مستثنی نبودیم و در این چند سال همیشه همینطور بوده است. در سال های اخیر همیشه هم بالای جدول نبودیم که الان بخواهیم نگران باشیم. در اواسط جدول هستیم و به نظر من تا به اینجای کار نتایج خوبی کسب کرده‌ایم.

وی درباره عملکرد تیم و باخت برابر تیم های آسیایی گفت: به نظر من روند تیم، روند خوبی بوده است. نوسان داشتیم که یک مسئله طبیعی است. این تورنمنت VNL بخاطر تعدد بازی ها و مسافتی که از کشوری به کشور دیگر و قاره ای به قاره دیگر می‌روند با همه تورنمنت ها تفاوت دارد. همینطور که می‌بینیم تیم ها نوسان زیادی دارند و یکباره تیم اول جدول به تیم های وسط جدول باخت می‌دهد و تیم ما به تیم آخر جدول می‌بازد و در طرف مقابل هم تیم ما تیمی را که هیچ باختی نداشت، می‌برد.

غلامی افزود: این نوسان همیشه در لیگ جهانی بوده و تیم ها معمولا بخاطر تعدد بازی ها و فشار روی بازیکنان ترکیب ثابتی ندارند. در کل اگر بخواهیم عملکرد تیم را تا اینجای کار آنالیز کنیم به نظر من خیلی از مهره ها تغییر کرده‌اند؛ البته تیم های دیگر هم همین شرایط را دارند و تا جایی که من بازی ها را دیده‌ام نفرات اکثر تیم ها تغییر کرده‌اند.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال در واکنش به اینکه آیا تیم احتیاج به حضور موسوی و غفور داشت یا خیر گفت: در حال حاضر برای اکثر تیم ها این اتفاق افتاده و فقط ما نیستیم. نظر من این است که اکثر تیم ها به VNL مخصوصا در دوره مقدماتی جدی نگاه نمی‌کنند و در بعضی از بازی ها ترکیب اصلی خودشان را قرار می‌دهند؛ نه با بردهایی که در VNL به دست می‌آید باید خیلی خوشحال شویم و نه با باخت ها خیلی ناراحت شویم. روند تیم تا اینجا بد نبوده و شرایطی وجود داشته که در این چند سال هم همیشه اینطور بوده و ما این نوسان را داشتیم.

غلامی در پاسخ به اینکه بهروز عطایی خودش را در حد تیم ملی نشان داده یا نه گفت: الان خیلی زود است که قضاوت کنیم. خیلی از مربی های خارجی هم آمده‌اند و تیم ملی را دست گرفتند اما موفق نبوده‌اند. باید فرصت داده شود و یکی دو تورنمنت بگذرد و پس از آن نحوه بازی ها، نقاط ضعف را بررسی و کارشناسی کنیم.

دیدگاه‌ها