کد خبر : 1830926 | 06 تیر 1401 ساعت 09:58 | 37.1K بازدید | 5 دیدگاه

جنجال مارکا؛ ستاره‌های رئال اروپایی نیستند! (عکس)

روزنامه معروف مارکای اسپانیا ادعای عجیبی را درباره ستاره‌های رئال مادرید را مطرح کرده است.

جنجال مارکا؛ ستاره‌های رئال اروپایی نیستند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه مارکا که به باشگاه رئال مادرید نزدیک است، در جلد یک امروز خودش قصد داشته به درخشش بازیکنان قدیمی و جدید این باشگاه اشاره کند. 
این در حالی است که آنها این کار را صرفا با اشاره به بازیکنانی که ریشه و اصالت آفریقایی دارند انجام داد و از تیتر «قدرت آفریقا» برای توصیف درخشش کریم بنزما، داوید آلابا، فرلان مندی، آنتونیو رودیگر، اورلین شوامنی و کاماوینگا استفاده کرده است. 
این موضوع جنجال بسیاری را به دنبال داشته و حالا این ادعا مطرح شده که مارکا صرفا به دلیل ریشه خانوادگی این بازیکنان و یا حتی رنگین پوست بودن‌شان سعی کرده که آنها را به کشورهای آفریقا مرتبط کند و به‌نوعی انگیزه و هدف نژادپرستانه‌ای از به‌کار بردن چنین تیتری و مطرح کردن چنین مطلبی داشته است. 

1723580
یکی از کاربران توییتر درباره این تیتر مارکا نوشت:« آفریقا؟ من فقط چهار بازیکن فرانسوی، یک آلمانی و یک بازیکن اتریشی در این تصویر می‌بینم!»
کاربر دیگری با انتقاد از این تیتر اظهار داشت:« فرانسه: 4، آلمان: 1، اتریش: 1. اسپانیایی‌ها دیگر حتی برای این که نژادپرستی‌شان را پنهان کنند؛ تلاش هم نمی‌کنند و آن را در صفحه اولِ محبوب‌ترین و مشهورترین روزنامه‌های‌شان فریاد می‌زنند.»
یکی دیگر از فوتبال‌دوستان با تسمخر مارکا برای انتخاب چنین تیتری اضافه کرد:« آنها حتی سعی نمی‌کنند از ملیت بازیکنان‌شان باخبر شوند.»
یکی از کاربران با اشاره به محل تولد این بازیکنان نوشت:« قدرت آفریقا؟ این چه ادعایی است؟ کریم بنزما در لیون به دنیا آمد. اورلین شوامنی در روئه به دنیا آمد. فرلان مندی در میولان به دنیا آمد. آنتونیو رودیگر در برلین به دنیا آمد. داوید آلابا در وین به دنیا آمد و تنها کاماوینگا در آفریقا به دنیا آمده که او هم در دو سالگی به فرانسه مهاجرت کرد.»
این موضوع حتی باعث شده که یکی از صفحات پر طرفدار هواداری رئال مادرید که به‌صورت رسمی در توییتر فعالیت می‌کند هم به این تیتر واکنش نشان داده و از این که مارکا چنین روشی را برای تمجید از بازیکنان رئال مادرید انتخاب کرده، ابراز ناراحتی کند.

دیدگاه‌ها