کد خبر : 1830958 | 06 تیر 1401 ساعت 13:15 | 99.9K بازدید | 20 دیدگاه

صحبت‌های جنجالی معاون باشگاه استقلال

فتاحی: یک معدن فولاد و فلز هم به استقلال بدهید!

معاون باشگاه استقلال می‌گوید این تیم به کارخانه و جیب هوادار وصل نیست که ولخرجی کند!

فتاحی: یک معدن فولاد و فلز هم به استقلال بدهید!

به گزارش "ورزش سه" سعید فتاحی، معاون اجرایی باشگاه استقلال در مورد شرایط حاکم بر بازار نقل‌وانتقالات ایران صحبت‌های جالب و تازه‌ای مطرح کرد‌.
فتاحی که درجریان نگاه انتقادآمیز هواداران به عملکرد باشگاه قرار دارد روز گذشته صحبت‌های کوتاهی با خبرنگاران در مقابل باشگاه داشت اما امروز مفصل با "ورزش سه" صحبت کرده و از شرایط باشگاه می‌گوید.
فتاحی می‌گوید اولا که باشگاه استقلال در حال جستجو برای جذب بازیکنان مناسب و همچنین تمدید ستاره‌های فصل گذشته است. متاسفانه بعضی از قراردادها طوری بسته شده که در بعضی از اوقات منافع باشگاه کمتر در آن لحاظ شده و بازیکنان می‌توانند با پرداخت حق‌فسخ‌های ناچیز از باشگاه جدا شوند.
می‌بینم که در روزهای گذشته مطالبی هم در مورد اینکه چرا باشگاه با بازیکنانی که قراردادشان تمام شده مذاکره نکرده، نوشته بودند که باید عرض کنم این اتفاق افتاده اما به هرحال اینطور هم نبوده که بازیکنان تمایل کاملی به این کار داشته باشند.
البته این مسائل محدود به باشگاه استقلال نیست و کلیت فضای فوتبال ما را در بر می‌گیرد که قراردادهای بلندمدت کمتر بسته می‌شوند چرا که روند تغییرات مدیریتی و فنی همیشه وجود دارد و کمتر باشگاهی است که در زمان طولانی با مدیر و مربی یکسان کار را ادامه دهد که این از مشکلات فوتبال ماست.
فتاحی در ادامه گفت: همچنین از ما انتقاد می‌شود که در بازار نقل‌و‌انتقالات سیاست انفعالی در پیش گرفتیم که این هم نادرست است. باشگاه استقلال از زمان انتخاب مربی گزینه‌های مختلفی برای خرید زیر نظر داشته که البته با آمدن ساپینتو این مسئله حتما باید با نظر ایشان باشد اما با توجه به اینکه بازار نقل‌و‌انتقالات داخلی خیلی گسترده نیست و بازیکنان زیادی نداریم که بتواند کیفیت حضور در استقلال را داشته باشد، با یک اعتماد دوطرفه در این زمینه پیش می‌رویم ولی اولویت ما حفظ بازیکنان موردنیاز باشگاه از فصل گذشته است و سپس جذب بازیکنان جدید که بتوانند امسال به استقلال کمک کنند.
فتاحی با انتقاد از عملکرد بعضی از باشگاه‌ها در فصل نقل‌و‌انتقالات گفت: امروز پای صحبت با هر بازیکنی که می‌نشینید می‌بینید که به‌راحتی از مبالغ در حد ۲۰ میلیارد صحبت می‌کنند. اینها مبالغ عجیبی است که هیچ سنخیتی با شرایط درآمدی در فوتبال ایران ندارد. برای مثال ما اگر بخواهیم هفت بازیکن مناسب و درحد استقلال را جذب کنیم و قرارداد تازه با آنها امضا کنیم باید فقط برای نقل و انتقالات ۲۰۰ میلیارد پول نقد در اختیار داشته باشیم. حساب کنید بازیکنان تازه به اضافه تمدیدی‌ها که آنها هم قرارداد خودشان را به نرخ روز بازار تمدید می‌کنند چه فشاری به باشگاه متحمل می‌شود. تازه استقلال باشگاهی است که 6 ملی‌پوش دارد و بازیکنانی که می‌بینند چهره‌های جدید که سابقه ملی هم ندارند چه اعدادی درخواست می‌کنند، آنها هم به دنبال افزایش قراردادشان هستند. در چنین شرایطی شما چه می‌توانید بکنید؟
فتاحی در ادامه گفت باشگاه استقلال دستش در جیب خودش است و نه کمک عجیب و غریبی از نهادی دریافت می‌کنیم‌ و نه معدنی به اسم ما زدند و نه کارخانه دولتی بزرگی حمایت‌مان می‌کند. برای من سوال مهم همین است. چطور ممکن است یک باشگاه با یک‌دهم یا کمتر از درآمد ما می‌تواند چنین مبالغی را در بازار خرج کند؛ آن‌هم به‌واسطه این که پولش مستقیما از یک کارخانه صنعتی وارد بازار می‌شود و به تورم موجود در فوتبال ایران اضافه می‌کند. ما در طول فصل اخباری مبنی بر سخت‌گیری شدید در فوتبال اروپا روی فیرپلی مالی می‌شنویم که پول فوتبال در فوتبال خرج شود آن وقت این جا به بهانه‌های مختلف از جمله هوادار دست‌و‌دل باز یا کارخانه‌ای که می‌خواهد تیمش برنده نقل‌وانتقالات باشد انواع و اقسام پیشنهادها را می‌شنویم.
معاون اجرایی باشگاه استقلال در خصوص موضوع صحبت‌های نسنجیده بعضی از پیشکسوتان استقلال و همسویی آنها با فضای مجازی گفت: اینکه تا این میزان فشار به باشگاه وارد شود که ما در این بازار آشفته و غیرمنطقی توازن مالی خودمان را برهم بزنیم به هیچ‌وجه منصفانه نیست. اصول باشگاه‌داری را هم زیرپا می‌گذارد. آقای آجورلو سابقه طولانی در مدیریت دارند و همیشه تیم‌هایی که دراختیار داشته پرستاره بودند ضمن اینکه ایشان بلافاصله پس از حضورش در استقلال کمک کرده تیم قهرمان شود؛ من واقعا متوجه نمی‌شوم هجمه امروز ناشی از کجا است و چرا هوادارانِ بعضی از جریان‌های هواداری تا این حد شرایط را علیه باشگاه آشفته می‌کنند. به نظر من هوادار فهیم استقلال باید مراقب باشد که این احساسات باعث نشود بیخودی جیب بعضی از واسطه‌های بازار که قیمت‌ها را بیش از حد بالا برده‌اند پر شود. ضمن اینکه ما هم داریم در این اوضاع کار خودمان را انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم بهترین خریدها را در پایان بازار داشته باشیم.
فتاحی در پایان حرف‌هایش گفت: ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم و انتظار هواداران برای اینکه فصل بعد هم تیم درحد قهرمانی باشد؛ درک می‌کنیم و مطمئن باشید فصل بعد هم با انتخاب مربی جدید چیزی غیر از این رخ نمی‌دهد. استقلال حتما در فصل آینده لیگ برتر با یک تیم آبرومند و پرستاره در رقابت‌ها شرکت می‌کند تا کماکان شانس اول قهرمانی باشد.‌ البته پیش‌شرط چنین اتفاقی حمایت هواداران است. من این اطمینان‌خاطر را به هواداران می‌دهم که حتی در این وضعیت بغرنج نقل‌و‌انتقالات هم این شاهنامه آخرش خوش خواهد بود؛ همان‌طور که در بازگشت تیم از بازی برابر الهلال در فصل گذشته هم اوضاع خوب نبود اما در پایان توانستیم نوار قهرمانی پرسپولیس را پاره کنیم و شرایط جدیدی برای فوتبال ایران رقم بزنیم. امسال هم تمام برنامه باشگاه بر تکرار قهرمانی و داشتن تیمی فوق‌العاده برای رقابت‌های بین‌المللی خواهد بود.

دیدگاه‌ها