کد خبر : 1831298 | 08 تیر 1401 ساعت 16:06 | 19.9K بازدید | 11 دیدگاه

هر سه دروازه‌بان ما عالی هستند؛

نکیسا: هیچکس فکر نکند گلر اول ایران است

دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ می‌گوید بازگشت علیرضا بیرانوند به لیگ ایران تصمیم درستی بوده است.

نکیسا: هیچکس فکر نکند گلر اول ایران است

به گزارش ورزش سه، ۲۳ سال پیش در چنین روزهایی بود که نیما نکیسا در درون دروازه تیم ملی قرار گرفت و نمایش خوبی را برابر یوگسلاوی در جام جهانی ۹۸ فرانسه ارائه کرد.

حالا او در قامت یک مدیر ورزشی در دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال حضور دارد اما با این حال همچنان سوژه جذابی برای گفتگو در مورد وضعیت خط دروازه بانی تیم ملی، پرسپولیس و اساسا فوتبال ایران است.

نکیسا البته باتوجه به پست مدیریتی که دارد، تلاش می‌کند تا اظهارات مناقشه برانگیز نداشته باشد و به خصوص در مورد تیم ملی و خط دروازه اش با احتیاط فراوان به سوالات پاسخ می‌دهد.

این اظهارات گلر سابق تیم ملی و پرسپولیس است که با لحن جذاب خود به سوالات پاسخ داده است:

* کاری از این سیستم برنمی‌آید
نکیسا در ابتدا در خصوص برنامه آماده‌سازی تیم ملی و برگزاری تنها یک بازی دوستانه گفت: مردم بسیاری از مسائل را نمی‌دانند و فقط تعداد بازی های تیم ملی را می‌بینند. متاسفانه مسائل دیگری هم در ورزش دخیل هستند و بسیاری از تیم ها به دلیل مسائل تحریمی با تیم ملی ما بازی نمی‌‌کنند و بدون در نظر گرفتن اینکه رئیس فدراسیون چه شخصی باشد، تمام این اتفاقات در نهایت به اسم فدراسیون و رئیس آن تمام می‌شود در صورتی که خیلی از تیم ها با ما بازی نمی‌کنند و اگر بخواهند بازی کنند بودجه ای می‌خواهند که انتقال آن با توجه به تحریم های بانکی غیرممکن است. پس تقصیر فدراسیون ها نیست و سیستم نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

* بازیکنان تیم ملی نوابغ قرن هستند 
او با ابراز امیدواری نسبت به شرایط تیم ملی ادامه داد: خدا را شکر تیم ملی در این دوره شامل بازیکنانی است که از نوابغ قرن فوتبالی ما هستند و تیم ملی خیلی خوبی داریم و تقریبا همه بازیکنان لژیونر هستند. مهره های مستعد و ستاره های درخشانی در تیم ملی داریم و این مسئله باعث می‌شود دل‌مان قرص شود که اگر بازی دوستانه خوبی هم برگزار نکردیم، ستاره هایی داریم که هر هفته در لیگ های خارج از کشور بازی می‌کنند و در شرایطی حرفه ای هستند اما به هر حال این دلیل قانع‌کننده ای نیست که فدراسیون برای رایزنی با تیم های بزرگ برای بازی تدارکاتی یا کمپ های تدارکاتی تلاش نکند. امیدوارم تیم ملی بتواند از اسم کشور و آبروی فوتبال کشور و آسیا دفاع کند چون ما بهترین تیم آسیایی هستیم و در‌ این موضوع را باید در جام جهانی و در این گروه سخت ثابت کنیم.

* اسکوچیچ به زور سرمربی ایران شده است؟
پیشکسوت فوتبال ایران در مورد انتقاداتی که در پی این اتفاقات به اسکوچیچ وارد می‌شود بیان کرد: اسکوچیچ چه گناهی کرده؟ چرا باید مورد انتقاد قرار بگیرد؟ مگر این آدم به زور سرمربی تیم ملی شده است؟ از او خواسته‌اند و او هم سرمربی شده و رزومه و کارنامه ای هم که دارد روی کاغذ و طبق آمار رزومه خیلی خوبی است. من نمی‌گویم اسکوچیچ خیلی بالا یا خیلی پایین است اما او کارنامه بسیار خوبی دارد. در مورد اینکه در بازی با الجزایر چه اتفاقی افتاده باید دلایل اسکوچیچ را هم گوش کرد و شنید. الان به فکر تعویض مربی نباشیم؛ به فکر کمک به فدراسیونی باشیم که باید در‌ جام جهانی حاضر شود و انتخابات خیلی مهمی را در پیش دارد.

* آماده‌سازی تیم بدون بازی تدارکاتی؟
وی در واکنش به اینکه برخی کارشناسان معتقدند بدون بازی تدارکاتی هم می‌توان برای مسابقات جام جهانی آماده شد گفت: این مسئله کاملا سلیقه ای است و یک مربی اعتقاد دارد و یک مربی دیگر خیر؛ برخی مربیان می‌گویند می‌شود این بیماری را در این بازه زمانی با این قرص درمان قرص درمان کرد. این نظرات مربیان است؛ هم می‌تواند درست باشد و هم ممکن است مربی دیگری این فرضیه را رد کند.

* خیال‌مان از خط دروازه راحت است 
نکیسا که در بازی مقابل یوگسلاوی در‌ جام جهانی ۱۹۹۸ در ترکیب تیم ملی حضور داشت در مورد بازی در این رقابت ها گفت: بازی در‌ جام جهانی بازیکن بین‌المللی می‌خواهد. در حال حاضر بازیکنان ما و به خصوص سه دروازه‌بان ما در اروپا بازی کرده‌اند و این می‌تواند کمک زیادی به خط دروازه تیم ملی بکند. این مسئله نقطه پررنگی است تا ما این سوپاپ اطمینان را داشته باشیم که سه دروازه‌بانی که همراه خودمان به جام جهانی می‌بریم دروازه‌بان هایی هستند که در لیگ بلژیک، پرتغال و اسپانیا بوده‌اند. این مسئله کمک زیادی می‌کند تا خیال ما بابت خط دروازه آسوده باشد.

* هیچکس فکر نکند گلر اول است 
وی در این باره که از نظر او کدام دروازه‌بان باید شماره یک تیم ملی باشد گفت: به نظر من هيچکدام از دروازه‌بان ها نباید فکر کنند که شماره یک و دو و سه هستند چون ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد که هر کدام گزینه و کاندیدای ایستادن در دروازه باشند.
* سه دروازه‌بان کافی است
نکیسا در پاسخ به اینکه با توجه به ۲۶ نفره بودن لیست تیم ملی، از نظر او حضور چهار دروازه‌بان در فهرست تیم ملی لازم است یا خیر گفت: از نظر من حضور سه گلر کفایت می‌کند.

* بیرانوند بهترین تصمیم را گرفت
دروازه‌بان اسبق تیم ملی در خصوص بازگشت بیرانوند به لیگ ایران و اینکه آیا این اتفاق یک عقب‌گرد برای بازیکن محسوب می‌شود عنوان کرد: اصلا اینطور نیست. علیرضا خودش بهتر از هر کسی می‌دانست که کجا باید به فوتبال خودش ادامه بدهد و به نظر من تصمیم درستی گرفت و با توجه به اینکه احساس کرد در لیگ آنجا شرایط برای ادامه موفقیت هایش مهیا نیست به لیگ ایران برگشت تا اینجا ادامه بدهد. هيچکس به جز خود بازیکن نمی‌تواند در این قضیه ذی‌نفع باشد و خودش بهتر از هر کسی می‌داند کجا برایش بهترین شرایط به وجود می‌آید.

* امیدوارم امیر میراث‌دار خوبی باشد 
او همچنین درباره شرایط امير عابدزاده توضیح داد: من امیر را دروازه‌بان بسیار جسوری دیدم. به هر حال بودن در کنار اسطوره ای مثل آقای عابدزاده افتخار است. انشاالله امیر در هر میدانی که وارد می‌شود میراث‌دار خوبی برای نام پدر بزرگوارش باشد.

* نظر ما اصلح نیست 
نکیسا در پایان در پاسخ به اینکه از نظر او لازم نیست به دروازه‌بان های دیگر شاغل در لیگ ایران فرصت داده شود گفت: همه این مسائل به نظر سرمربی و مربی دروازه‌بان ها بستگی دارد و کادرفنی باید تصمیم بگیرد کدام دروازه‌بان ها را انتخاب کند. قاعدتا نظر ما نمی‌تواند اصلح باشد.

دیدگاه‌ها