کد خبر : 1831383 | 09 تیر 1401 ساعت 10:56 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش برای صدرنشینی

دیدار حیثیتی ملی بسکتبال برابر قزاقستان

تیم ملی بسکتبال در حالی از فردا در پنجره سوم انتخابی جام جهانی شرکت می‌کند که صعودش از گروه قطعی است اما برای صدرنشینی نیازمند کسب نتیجه در دو دیدار خود است.

دیدار حیثیتی ملی بسکتبال برابر قزاقستان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، پنجره سوم و پایانی مقدماتی مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ در منطقه آسیا و اقیانوسیه از امروز پنجشنبه (۹ تیرماه) آغاز می شود و تا ۱۶ تیرماه (۳۰ ژوئن تا ۷ ژوئیه) ادامه خواهد داشت تا در پایان تکلیف ۱۵ تیم حاضر در این مرحله برای صعود به مراحل بالاتر مشخص و نهایی شود.

تیم ملی بسکتبال ایران که در گروه D قرار دارد در حالی آماده برگزاری دو دیدار خود در پنجره سوم شده است که از مجموع چهار دیدارش در دو پنجره قبل صاحب ۷ امتیاز شده و صعودش را از گروه قطعی کرده است اما ملی پوشان کشورمان برای صعود به صدر جدول رده بندی و تثبیت آن نیازمند برد در دیدارهای آتی هستند.

تیم ملی بسکتبال ایران آذرماه سال ۱۴۰۰ و در پنجره نخست انتخابی جام جهانی طی دو دیدار برابر بحرین که در ورزشگاه آزادی و در منامه برگزار شد به برتری دست یافت. دیدارهای پنجره دوم انتخابی جام جهانی هم اسفندماه سال گذشته برگزار شد که برای بسکتبال ایران با ثبت یک شکست تاریخی همراه بود.

ملی پوشان بسکتبال ایران که با هدایت مصطفی هاشمی در آن پنجره شرکت داشتند در نخستین دیدار برابر قزاقستان به میدان رفتند و در حالی برابر این تیم متحمل شکست شدند که تا پیش از آن، تاریخ هیچ شکستی برای بسکتبال ایران مقابل قزاق ها به خود ندیده بود. آنها در دومین دیدار پنجره دوم که همچون دیدار اول در ورزشگاه آزادی برگزار شد سوریه را شکست دادند اما به خاطر بدون شکست ماندن قزاقستان در پایان پنجره دوم نتوانستند رده نخست جدول رده بندی گروه را از آن خود کنند.

البته در پایان پنجره دوم انتخابی جام جهانی، تیم ملی بسکتبال ایران همچون قزاقستان صعود خود از گروه را قطعی کرد اما بازگشت تیم کشورمان به صدر جدول رده بندی این گروه و صعود به عنوان صدرنشین منوط به نتایجی است که در کارنامه بسکتبال ایران برای پنجره سوم ثبت خواهد شد. در چارچوب این پنجره، تیم ملی بسکتبال ایران روز جمعه به مصاف قزاقستان خواهد رفت به این امید که با جبران شکست بازی رفت، شرایط را برای صدرنشینی دوباره خود مهیا کند.

دیدار با قزاقستان نخستین دیدار رسمی تیم ملی بسکتبال با هدایت سعید ارمغانی خواهد بود. البته این مربی در نخستین دیدار تدارکاتی تیم ملی بسکتبال (مقابل حریف خارجی) موفق به ثبت برد برای شاگردانش شد اما به طور حتم نتیجه رقابت با قزاقستان به عنوان اولین نتیجه کاری وی در دوره جدید همکاری اش با فدراسیون بسکتبال ثبت خواهد شد.

سجاد مشایخی، رسول مظفری، بهنام یخچالی، نوید رضایی فر، متین آقاجان پور، سجاد پذیرفته، محمد جمشیدی، آرمان زنگنه، محمد یوسف وند، ارسلان کاظمی، حامد حدادی و محمد حسن زاده ترکیب دوازه نفره تیم ملی بسکتبال را برای دیدار با قزاقستان تشکیل می دهند.

شاگردان سعید ارمغانی بعد از برگزاری دیدار روز جمعه مقابل این تیم، از آلماتی راهی سوریه می شوند تا ۱۳ تیرماه برابر تیم ملی این کشور به میدان بروند.

جدول رده بندی گروه D رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ به این شرح است:

1724089

مسابقات بسکتبال جام جهانی ۲۰۲۳ به میزبانی مشترک اندونزی، فیلیپین و ژاپن برگزار می شود. با در نظر گرفتن میزبانی مشترک این سه کشور، قاره آسیا برای این دوره مسابقات ۷ سهمیه در اختیار دارد.

در پایان پنجره سوم انتخابی جام جهانی، دو تیم از هر گروه صعود می کنند تا همراه با دو تیم برتر از میان تیم های سومِ چهار گروه، رقابت خود را در مراحل بالاتر دنبال کنند.

دیدگاه‌ها