کد خبر : 1831449 | 09 تیر 1401 ساعت 19:09 | 8.2K بازدید | 1 دیدگاه

تيم ملى هندبال ایران در سید چهارم قهرمانی جهان

قرعه کشی رقابت های هندبال قهرمانی مردان جهان روز شنبه دوازدهم تیر ماه برگزار خواهد شد.

تيم ملى هندبال ایران در سید چهارم قهرمانی جهان

به گزارش ورزش سه، تیم ملی هندبال مردان ایران که بهمن ماه سال گذشته با کسب عنوان چهارمی رقابت های قهرمانی آسیا در عربستان برای دومین بار جواز حضور در رقابت های قهرمانی جهان را به دست آورده بود، در سید چهارم قرعه کشی رقابت های 2023 هندبال قهرمانی مردان جهان قرار گرفت که از 21 دی ماه تا 9 بهمن و به میزبانی لهستان و سوئد برگزار خواهد شد. 
این رقابت ها که قرار است برای دومین بار با حضور 32 تیم برگزار شود، روز شنبه دوازدهم تیرماه و در شهر کاتوویتس لهستان قرعه کشی خواهد شد. 
در حالی که هنوز تکلیف تیم های قاره آفریقا و آمریکای شمالی برای حضور در این رقابت ها مشخص نشده است، 32 تیم حاضر در 4 سید تقسیم بندی شده اند که در هر سید نیز 8 تیم قرار گرفته اند. بنابراین، این مسابقات در 8 گروه 4 تیمی برگزار خواهد شد که از هر گروه نیز 3 تیم به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد. با توجه به قوانین و تصمیمات برگزارکنندگان مسابقات، پیش از انجام قرعه کشی تکلیف 8 تیم مشخص شده و تیم های اسپانیا، لهستان، سوئد، ایسلند، آلمان، نروژ، کرواسی و دانمارک به ترتیب در گروه های A تا H قرار گرفته اند. 
هندبال ایران که در تنها حضور قبلی خود در این رقابت ها و در سال 2015 در میان 24 تیم حاضر به عنوان بیست و یکم رسیده بود، این بار نیز به همراه تیم های اروگوئه، کره جنوبی، هلند، اسلوونی، قهرمان آمریکای شمالی و تیم های چهارم و پنجم آفریقا، در سید آخر یعنی سید چهارم قرار گرفته است.

1724191

سید بندی کامل این رقابت ها بدین شرح است:

سید اول: دانمارک، سوئد، اسپانیا، فرانسه، نروژ، ایسلند، آلمان و قهرمان آفریقا
سید دوم: قطر، کرواسی، بلژیک، برزیل، پرتغال، لهستان، مونته نگرو، مقدونیه شمالی
سید سوم: صربستان، مجارستان، آرژانتین، بحرین، عربستان سعودی، شیلی و تیم های دوم و سوم آفریقا
سید چهارم: ایران، اروگوئه، کره جنوبی، هلند، اسلوونی، قهرمان آمریکای شمالی و تیم های چهارم و پنجم آفریقا

در دوره گذشته این رقابت ها که در سال 2021 و به میزبانی مصر برگزار شد، تیم دانمارک به عنوان قهرمانی رسید و تیم های سوئد و اسپانیا نیز مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

دیدگاه‌ها