کد خبر : 1831553 | 10 تیر 1401 ساعت 18:55 | 8K بازدید | 7 دیدگاه

باید از ریخت و پاش ها جلوگیری شود؛

ماجدی: بازی با اروگوئه به امضای قرارداد نرسیده است

سرپرست فدراسیون فوتبال می‌گوید در صورتی که سقفی برای قراردادها تعیین نشود، در سال های آینده غیرقابل کنترل خواهد شد.

ماجدی: بازی با اروگوئه به امضای قرارداد نرسیده است

به گزارش ورزش سه، میرشاد ماجدی در حاشیه بازی نمادین فوتسال با شعار نه به اعتیاد در خصوص نقش ورزش در مبارزه با اعتیاد اظهار داشت: ورزش و مخصوصا فوتبال در راستای بحث مسئولیت های اجتماعی می‌تواند یک نقطه بسیار پر قوت و پر قدرت برای این منظور باشد و من فکر می‌کنم هر چقدر در ورزش و فوتبال مخصوصا در کشور ما که علاقمندان میلیونی دارد هزینه شود در طرف مقابل ما شاهد کاهش گرایش به مواد مخدر خواهیم بود. امروز هم به همین منظور این بازی قرار است انجام شود و فکر می‌کنم نگاه ها به سوی این مسابقه و این روز بیشتر خواهد شد. حضور افراد سرشناس چه در زمینه بازیگری و چه در زمینه پیشکسوتی می‌تواند این پیام خاص و خوب را به تمام مردم خوب کشور صادر کند.

ماجدی ادامه داد: از قدیم هم شنیدیم که نجات یک معتاد نجات یک جامعه است و اگر این اتفاق رخ بدهد و به خوبی برای آن هزینه و برنامه‌ریزی شود می‌توانیم جلوی خیلی از این کار ها را بگیریم. بالاخره در این بحث ما می‌بینیم مراکز ترک مواد مخدر وجود دارد. من به کمپ های مختلف می‌روم و رصد می‌کنم و می‌بینم خیلی از جوان های ما که معتاد شدند، الان علاقمند هستند که برگردند. این برگشتن نیاز به یک انگیزه مضاعف دارد که امیدواریم با هماهنگی هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهد و حمایت های ستاره های ورزشی این بچه ها بیش از پیش راغب شوند به ورزش بگرایند.

وی در خصوص بحث سقف قرارداد ها گفت: ما در هفته گذشته بحث ها و مبالغی که برای بازیکنان و مربیان رد و بدل می‌شد رصد می‌کردیم و اعداد و ارقامی که می‌شنیدیم با قدیم تفاوت زیادی داشت لذا قرار شد سازمان لیگ بحث کارشناسی انجام بدهد و به این نتیجه رسیدند که باید سقفی برای ثبت قرارداد ها باشد؛ یعنی اگر کسی بیشتر از آن قرارداد بست ثبت نشود. فکر می‌کنم در زمینه این بحث باید بیشتر با کارشناسان سازمان لیگ تماس بگیرید.

ماجدی در مورد اجرای این قانون در گذشته و ناموفق بودن آن عنوان کرد: در زمان های قدیم پروسه ای انجام دادند که موفق نبود ولی اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به این کار ورود نکند معلوم نیست سال آینده رقم ها چگونه خواهد بود. در حال حاضر در جامعه ما حقوق کارمندان نسبت به تورمی که در جامعه هست برابری نمی‌کند لذا من فکر می‌کنم اگر از همین الان جلوی این ریخت و پاش ها گرفته نشود، متاسفانه سال دیگر نمی‌شود این کار را جمع کرد.

ماجدی در خصوص اظهارات درودگر پیرامون اینکه بازیکنان ملی‌پوش می‌توانند سقف بیشتری بگیرند گفت: ما در همه کار ها با هم مشورت می‌کنیم و خروجی کاملی به وجود می‌آید. بحث کارشناسی را سازمان لیگ انجام می‌دهد و در جلساتی که ساعت ها کنار هم بودند اعضا به این نتیجه رسیدند که باید سقفی را تعیین کرد چون اگر از این سقف خارج شود و هر کسی هر قراردادی ببندد پس از آن فدراسیون فوتبال باید در کمیته تعیین وضعیت، اخلاق و انضباطی پرونده های زیادی داشته باشد.

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره بازی دوستانه ایران و اروگوئه توضیح داد: برای اینکه بتوانیم یک بازی دوستانه را هماهنگ کنیم تا دو کشور کنار هم قرار بگیرند نیاز به یک قرارداد دارد. من فکر می‌کنم صحبت های اولیه بسیار خوبی انجام شده اما چون هنوز به قرارداد و امضا نرسیده، من از گفتن آن امتناع می‌کنم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و با دست پر بتوانیم در ۱۰-۱۲ روز آینده پکیج کاملی از اردوی تیم ملی در سپتامبر را اعلام کنیم.

ماجدی در خصوص زمان ثبت نامش در انتخابات و نایب رئیس ها گفت: من امیدوارم هر کسی می‌آید بتواند به فوتبال کمک کند. ما چهار ماه پر تنش را سپری کردیم و فراز و نشیب های بسیار زیادی بود. اگر احساس کنیم می‌توانیم خدمت کنیم ورود خواهیم کرد. باید ببینیم که کدام یک از عزیزان حاضر می‌شود مسئولیت را قبول کند. اگر به همین روال باشد بله؛ من هم شرکت خواهم کرد.

او در واکنش به حضور نبی در انتخابات گفت: آقای نبی از افتخارات فوتبال ایران هستند و قطعا کسی نمی‌تواند از ایشان خرده بگیرد. یکی از کسانی هستند که سال ها در فدراسیون فوتبال بوده‌اند و به نظر من هم فرد شایسته ای هستند. ایشان هم می‌توانند شرکت کنند و همانطور که گفتند شرکت هم خواهند کرد ولی فکر می‌کنم عزیزان دیگری هم هستند که به این جمع بپیوندند.

ماجدی درباره شرایط شهره موسوی و بسته بودن دست افراد برای انتخاب نواب رئیس بیان کرد: یکسری مشکلات به وجود آمده که باید با قوانین حل شود و اینطور نیست که بتوانیم قانون را زیر پا بگذاریم و حرکت کنیم. امیدوار هستیم که تا آن زمان جواب قطعی برسد که می‌توانند نواب بانوان هم ثبت نام کنند که البته بعید می‌دانم چون سقف قانون را بستند و فقط در قسمت رئیس و نواب یک و دو و عضو مدیران عامل برنامه‌ریزی شده است. انشاالله در‌ مورد بانوان هم خیر خواهد بود.

ماجدی در مورد زمان بازگشت اسکوچیچ به ایران گفت: ایشان برنامه های خودشان را در خصوص مسائل تیم ملی داده‌اند و آقای رضاییان، استیلی، جماعت و پاینده به عنوان کسانی که هندل کننده کار هستند کارها را جلو می‌برند. نکات مدنظر ایشان را به سازمان لیگ اطلاع دادیم و انشاالله برنامه‌ریزی سازمان لیگ با همین روال باشد.

دیدگاه‌ها