کد خبر : 1831776 | 12 تیر 1401 ساعت 10:51 | 135.5K بازدید | 50 دیدگاه

جنگ جذاب چپ‌پاهای فوتبال ایران در لیگ؛

وحید امیری و جایی که ممکن است جام جهانی را ببازد!

ده مدافع چپ کلاسیک و یک تازه وارد؛ این جدیدترین جنگ فوتبال ایران در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

وحید امیری و جایی که ممکن است جام جهانی را ببازد!

به گزارش "ورزش سه"، کم کم اسکواد تیم‌ها به خصوص مدعیان قهرمانی مشخص می‌شود و حالا همه منتظر هفته آخر مرداد هستند تا اولین نمایش تیمهای محبوب خود و البته رقبای تا بیخ دندان مسلح را ببینند؛ مدافع عنوان قهرمانی با ساپینتو، قرمز پایتخت با ستاره‌های جدید، سپاهان با شمایل تازه، فولاد با ترکیبی در حد قهرمانی و گل‌گهر با تیمی که در آینده پرمهره‌تر خواهد شد.

نکته جالب در مورد چند تیم پرستاره ایران، حضور مدافعان چپ مطرح، شناخته شده و اغلب آینده‌دار است. بازیکنانی که رقابت شدیدی را برای حضور در لیست نهایی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهند داشت.

برای ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال، خوشبختی بزرگی است که به صورت همزمان ابوالفضل جلالی و جعفر سلمانی را در ترکیب خود می‌بیند؛ مدافعانی که یکی اخیر و دیگری در ابتدای کار اسکوچیچ، از سوی سرمربی کروات به تیم ملی دعوت شدند.

جعفر سلمانی بازیکن کم سروصدای استقلال از تکنیک خوبی بهره‌مند است و در دفاع نیز مطمئن عمل کرده اما همچنان انتظار می‌رود این مدافع ۲۵ ساله بهتر و بهتر شود.

1724717

انتظار برای پیشرفت، نقطه تشابه سلمانی و جلالی است. جلالی که از سایپا به استقلال پیوست، فصل گذشته خیلی فرصت بازی به دست نیاورد اما رقیبی جدی برای سلمانی محسوب می‌شود.

سپاهان نیز مثل مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، دو دفاع چپ مطمئن در تیم خود دارد که یکی، گزینه اول اسکوچیچ برای جام جهانی محسوب می‌شود؛ امید نورافکن.

نورافکن را احتمالا با پاس‌های قطری استثنایی‌اش در فوتبال ایران شناختید که یکی از آنها منجر به گل کاوه رضایی در شهرآورد پایتخت شد. او در آن زمان یک هافبک دفاعی خوش آتیه محسوب می‌شد اما از سوی وینفرد شفر به سمت چپ خط دفاعی رفت تا سرنوشتش تغییر کند.

امید باتوجه به حضور مستمر در پست هافبک دفاعی، مشخصه‌های تدافعی بسیار خوبی داشت و باتوجه به الگوی درخشان مهرداد پولادی، فوتبال ایران را امیدوار به ظهور یک ستاره در این پست کرد؛ امیدی که چندان هم بیجا نبود.

برای نورافکن همه چیز از بازی با عراق در مقدماتی جام جهانی ایده آل شد و حالا او در شرایطی که به دنبال حضور در اروپاست و سپاهان اجازه جدایی‌اش را نمی‌دهد، به استقبال فصل جدید خواهد رفت.

رقیب نورافکن در این پست، میلاد زکی‌پور خواهد بود. نقطه اشتراک آنها سبقه پوشیدن پیراهن استقلال است. زکی‌پور سرعتی‌تر و شاید خوش‌تکنیک‌تر از نورافکن است و شاید همین موضوع باعث شود تا برای مورایس، مهره کارآمدی باشد. با این حال روی کاغذ زکی‌پور باید نیمکت نشینی نورافکن را به جان بخرد، مگر اینکه پست مدافع ملی‌پوش به دفاع مرکزی تغییر کند.

1724718

فولاد، تیمی است که مدافع چپ مازاد پرسپولیس را به خدمت گرفت و سعید آقایی را در حالی در اختیار خواهد داشت که او باتجربه بازی در سه تیم بزرگ ایران، گزینه مطلوبی برای نکونام محسوب می‌شد.

سعید این فصل فرصت دارد تا نشان دهد در دفاع به تکامل رسیده و در فرآیند هجومی نیز می‌تواند خطرناک باشد. با این حال انتظار نکونام احتمالا بیشتر معطوف به کارهای دفاعی است و آقایی باید اثرگذاری خود در این بخش را نشان دهد.

1724719

گل‌گهر که این فصل مدافع چپ خود میلاد زکی‌پور و هافبک چپ، سعید صادقی را از دست داد، چند روز پیش درخشان مهر را به خدمت گرفت. بازیکنی که از ذوب آهن به فوتبال ایران معرفی شد اما هرگز فروغ مورد انتظار را نداشت و حالا این یک فرصت فوق العاده است تا توانایی خود را نشان دهد.

در پرسپولیس اما همه چیز متفاوت است؛ تیمی که سالها با مدافعان چپ کلاسیک نظیر محمد انصاری، محمد نادری و سعید آقایی در میادین حضور یافت، این فصل در حالی که به دنبال جذب امید نورافکن بود و به موفقیت نرسید، یک چهره نام آشنا اما غیر تخصصی را در این پست خواهد داشت؛ وحید امیری.

امیری فصل پیش شش بار به عنوان مدافع چپ در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت و اتفاقا عملکرد خوبی هم داشت اما تردیدی نیست که بهترین روزهای فوتبال او، در پست هافبک و وینگر چپ رقم خورد.

1724716

با این حال محدودیت پرسپولیس در این پست باعث شده تا این ستاره مصدوم، گزینه غیرمترقبه‌ اما نخست یحیی برای سمت چپ خط دفاعی باشد. نکته جالب اینکه یحیی شجاعانه سعید آقایی و علی شجاعی را از تیم کنار گذاشت تا نشان دهد از عملکرد آنها رضایت ندارد و ایده جدید خود را دنبال می‌کند.

البته محمدمهدی احمدی بازیکن ۲۱ ساله و خرید تابستانی پرسپولیس در این پست است که از نفت مسجدسلیمان با هزار امید و آرزو به پرسپولیس آمده و تلاش خواهد کرد تا زمان بازگشت وحید امیری، جلوتر از علی نعمتی در ترکیب اصلی جای بگیرد و شاید او همه را سورپرایز کند و معادلات را بر هم بزند.

دیدگاه‌ها