کد خبر : 1831868 | 12 تیر 1401 ساعت 19:40 | 6.7K بازدید | 2 دیدگاه

رسمی؛ جام ملت‌های آفریقای بعدی هم زمستانی است

جام ملت‌های آفریقای 2023 به‌جای اینکه طبق برنامه قبلی در فصل تابستان برگزار شود، زمستانی خواهد بود و در ماه ژانویه سال 2024، برگزار خواهد شد.

رسمی؛ جام ملت‌های آفریقای بعدی هم زمستانی است

به گزارش "ورزش سه"، دوره بعدی جام ملت‌های آفریقا که طبق برنامه قرار بود در سال 2023 در کشور ساحل عاج برگزار شود، بر اساس اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آفریقا، در زمستان سال 2024 برگزار خواهد شد.

طبق برنامه قرار بود دوره بعدی جام ملت‌های آفریقا در ماه‌های خرداد و تیر سال آینده، سال 2023، به میزبانی ساحل عاج برگزار شود اما نگرانی کنفدراسیون آفریقا از شرایط فصل بارانی این کشور که هر ساله در شروع تابستان آغاز می‌شود؛ باعث شد برگزاری رقابت‌ها به سال بعدی میلادی موکول شود. طبق اعلام رسمی، دوره بعدی جام ملت‌های آفریقا در ماه ژانویه سال 2024 در ساحل عاج برگزار خواهد شد.

1724812

پاتریس موستپه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا CAF، در سخنرانی خود در پایتخت مراکش، این خبر را رسما اعلام کرد و گفت:" نمی‌توانیم ریسک کنیم و در نتیجه تصمیم گرفتیم جام ملت‌ها را به زمستان منتقل کنیم".

کنفدراسیون آفریقا ابتدا قصد داشت تاریخ برگزاری تورنمنت را جلو آورده و زودتر برگزار کند ولی با توجه به اینکه امسال در ماه‌های پاییز و زمستان برگزاری جام جهانی به میزبانی قطر را خواهیم داشت، CAF تصمیم گرفت تورنمنت خود را به سال بعدی میلادی، سال 2024، موکول کند.

تورنمنت امسال جام ملت‌های آفریقا هم در کشور کامرون در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار شد. به این‌ترتیب، جام ملت‌های آفریقای ساحل عاج دومین دوره‌ای خواهد بود که این تورنمنت زمستانی می‌شود.

این در حالی است که CAF در سال 2017 اعلام کرد جام ملت‌های آفریقا را که به‌صورت سنتی در ماه ژانویه برگزار می‌شد به ماه‌های تابستان منتقل می‌کند تا بازیکنان آفریقایی شاغل در اروپا مجبور نشوند برای حضور در تیم‌های ملی کشورهای‌شان، با باشگاه‌های خود دچار مشکل شوند.

دیدگاه‌ها