کد خبر : 1833069 | 20 تیر 1401 ساعت 17:07 | 51.7K بازدید | 10 دیدگاه

روایت شرایط تیم ملی ایران در World Soccer

نوشته عادل فردوسی‌پور درباره تیم ملی ایران در قطر

عادل فردوسی‌پور در آخرین شماره مجله ورد ساکر درباره تیم ملی مطلبی نوشته است

نوشته عادل فردوسی‌پور درباره تیم ملی ایران در قطر

به گزارش "ورزش سه"، مجله «دنیای فوتبال World Soccer» در شماره اخیر خود(آگوست ۲۰۲۲)، شمارش معکوس را برای جام جهانی قطر ۲۰۲۲ با نگاهی کوتاه به تمام ۳۲ تیم حاضر در تورنمنت آغاز کرده است؛ هر بخش بسیار کوتاه و فشرده است، شامل؛ نگاه کلی، تاکتیک تیم، بازیکنان کلیدی، مربی و سوال و جواب کوتاهی در مورد هر تیم است.

1726597

مطلب در پیش و عکس‌هایی که خواهید دید دقیقا همان است که در مورد تیم ملی فوتبال ما، «ایران» ارائه شده است.

1726598

اگرچه این روزها در فوتبال، مثل خیلی‌های چیزهای دیگر، همه چیز به سرعت تغییر می‌کند و به‌طور حتم تیم ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما امیدوار می‌مانیم هرچه از امروز تا آغاز جام جهانی در نوامبر رخ می‌دهد، در جهت مثبت باشد و کارایی تیم به هر شکلی که شده گسترش یابد.

1726599
جشن بازیکنان ایران، اولین تیم آسیایی که جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به‌دست آورد

«نمای کلی»

داستان ایران برای رسیدن به قطر ۲۰۲۲ در واقع حکایتی بود در دو بخش. در دور دوم رقابت‌های مقدماتی، دو شکست غیرمنتظره مقابل بحرین و عراق، ایران را در آستانه حذف شدن قرار داد و همین امر منجر به اخراج مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی شد.

دراگان اسکوچیچ کروات وارد میدان شد و مسئولیت کار را بر عهده گرفت. انتصاب او روحیه تیم را تغییر داد. ایران با سه پیروزی ضروری در عرض هشت روز، صعود را تضمین کرد. در مرحله نهایی دیدارهای مقدماتی، با هشت برد از 10 بازی، جایگاه ایران به‌عنوان برنده گروه و صعود به جام جهانی و پرواز به قطر با قاطعیت تضمین شد.

برای بسیاری از ایرانیان، بازی مقابل انگلیس و آمریکا در قطر جنبه سیاسی جذابی دارد. این در حالی است که ایران برای اولین بار برای سومین بار متوالی خود را برای جام جهانی آماده می‌کند، مردم و هواداران ایران انتظار دارند با صعود به مرحله یک هشتم نهایی، تاریخ‌ساز شوند. با این حال، کمبود بودجه و تدارکات فاجعه بار بر خوش بینی آنها سایه تاریک و سنگینی انداخته است.

1726600

«تاکتیک»

تقریباً مانند روسیه ۲۰۱۸، بر روی کاغذ، دفاع فشرده و انتظار برای تحقق ضدحملات، استراتژی اصلی ایران را در برابر حریفان قوی‌تر، شکل می‌دهد. شراکت هیجان انگیز دو مهاجم، سردار آزمون و مهدی طارمی، تهدید اصلی ایران خواهد بود.

1726601
«ستاره تيم»مهدی طارمی با 20 گل و 12 پاس گل در فصل گذشته بدون شک تاثیرگذارترین بازیکن لیگ برتر پرتغال بود.

«ستاره تيم»

مهدی طارمی با 20 گل و 12 پاس گل در فصل گذشته بدون شک تاثیرگذارترین بازیکن لیگ برتر پرتغال بود.

1726602
 

«مربی»
دراگان اسکوچیچ تعدادی جام در فوتبال باشگاهی کرواسی و اسلوونی به دست آورده است، اما قطر اولین تجربه او در صحنه بین المللی خواهد بود.

1726603

«سوال و جواب»

آیا ایران می تواند به‌طور کامل آماده شود؟
همانطور که اغلب در فوتبال ایران اتفاق می افتد، منبع اصلی نگرانی خارج از زمین است. با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و عدم برنامه‌ریزی حرفه‌ای، برگزاری بازی‌های دوستانه مناسب ثابت کرده ماموریت غیرممکنی در پیش است. برای افزودن به مصائب ایران، دیدار دوستانه با کانادا در میان جنجال‌های بسیاری لغو شد.

چگونه به مسائل و مشکلات فعلی رسیدگی خواهند کرد؟
فدراسیون فوتبال ایران در حال حاضر پس از برکناری رئیس قبلی توسط هیئت مدیره، رئیسی ندارد. با توجه به اینکه اسکوچیچ در مورد برخی مسائل انضباطی بیش از حد نرمش نشان می دهد، رهبری بهتر و سازنده تر در ماه های منتهی به قطر کلید اصلی خواهد بود.

آیا اسکوچیچ (اگر تا جام جهانی در پست خود باقی بماند!؟!) ترکیب اصلی تیم را تغییر خواهد داد؟
میلاد محمدی ممکن است در پست دفاع چپ بازی کند. اسکوچیچ با نادیده گرفتن انتخاب های محبوب مانند رامین رضاییان و وریا غفوری، ممکن است شجاع خلیل زاده را به دفاع راست منتقل کند و‌علی قلی زاده با توجه به مصدومیت فعلی وحید امیری ممکن است جاي او را بگيرد.

1726604

آنچه مسلم است، راه طولانی و پر فراز و نشیبی در پیش داریم. خوشحال و مسرور از اینکه در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان حاضر هستیم و نگران از همه مشکلات و مصائبی  که بازیکنان و تیم ملی با آن روبه‌رو است.

ای کاش هر طور شده آماده کارزار باشیم:

چو پرورده باشد پسر در شکار
نترسد چو پیش آیدش کارزار

امیرحسین صدر
۱۱ جولای ۲۰۲۲

دیدگاه‌ها