کد خبر : 1833189 | 21 تیر 1401 ساعت 11:56 | 17.3K بازدید | 11 دیدگاه

اگر کی روش هم بود همین حرف را می زدم؛

رحمتی: حضور در جام‌جهانی حق اسکوچیچ است

مهدی رحمتی، از ملی پوشان فوتبال ایران خواست تا با تمرکز روی مباحث فنی، از صحبت در مورد حواشی خودداری کنند.

رحمتی: حضور در جام‌جهانی حق اسکوچیچ است

به گزارش "ورزش سه"، مهدی رحمتی که تیمش یک هفته‌ای است در شهریار اردو زده در خصوص شرایط گفت: تشکر ویژه می کنم از اصحاب رسانه به ویژه آنهایی که از اراک آمدند. سعی کردیم طبق برنامه تمرینات خود را شروع کنیم. بعد از اردوی یک هفته‌ای که در اراک داشتیم، یک اردوی 9 روزه را در شهریار طی می کنیم. هفته اول این اردو را پشت سر گذاشتیم. در این مدت یک بازی دوستانه برگزار کردیم. از تیم امیدهای پرسپولیس تشکر می کنم که آمدند و با ما بازی کردند. بچه ها امروز ریکاوری و استراحت می کنند و از فردا، هفته سوم اردوی آماده‌سازی را شروع می کنیم.

او در مورد فعالیت نقل و انتقالاتی باشگاه آلومینیوم تاکید کرد: طبق برنامه و با توجه به کمبودهایی که داشتیم و خواستار اضافه شدن نیروی جوان به تیم بودیم، در بازار نقل و انتقالات وارد شدیم. تیم سال گذشته را حفظ کردیم. چند نفر از دوستان هم که جدا شدند، به خواست خودشان بود و ما تمایلی به این کار نداشتیم. جایگزین های خوبی برای این بازیکنان به خدمت گرفتیم. هماهنگی این نفرات یک مقدار زمان می برد و به خاطر همین سعی کردیم بازی های تدارکاتی زیادی تا شروع لیگ برتر داشته باشیم.

سرمربی آلومینیوم با اعلام اینکه تیمش اردوی خارجی نخواهد داشت، افزود: بعد از این اردو دوباره به اراک برمی‌گردیم و در ورزشگاه امام خمینی یک دیدار تدارکاتی برگزار می کنیم. بعد از این یک هفته، دوباره به تهران سفر می کنیم و یک هفته اردو خواهیم داشت. سعی می کنیم در این 7 روز حداقل 4-5 بازی تدارکاتی برگزار کنیم که بچه ها به شرایط ایده آل خود برسند. ما اردوی خارجی نداریم و سعی کردیم هزینه این اردو را به جذب بازیکنان بهتر اختصاص دهیم.

رحمتی از جذب دو بازیکن خارجی برای تیم خود خبر داد: مجموعه بازیکنان تکمیل هستند و نیاز به نفر خاصی نداریم. بر اساس مصوبه ای که امروز نهایی می شود، قرار است که دو بازیکن خارجی به جمع ما اضافه شوند. انشالله مشکلی (خط حمله) که فصل گذشته یک مقدار ما را اذیت کرد نداشته باشیم.

1726761

برگزاری فشرده بازی های لیگ برتر، سوال دیگری بود که سرمربی اراکی ها در مورد آن تاکید کرد: این اولین بار نیست و در سال های گذشته هم در برهه‌های کوتاه شاهد برگزاری فشرده بازی ها بودیم. نمی دانم اگر قرار باشد تا نیم فصل این اتفاق بیافتد تا چه اندازه می توانیم خود را با شرایط وفق دهیم. 4-5 روز یک بار بازی کردن برای بازیکن حرفه ای مشکلی ندارد به شرط اینکه  زمین مسابقه، شرایط ریکاوری و امکانات سخت افزاری خوب وجود داشته باشد. در غیر این صورت بازیکنان آسیب می بینند و این آسیب به تیم منتقل شده و ما به عنوان کادر فنی متضرر می شویم.

بخش پایانی صحبت های سرمربی آلومینیوم به تیم ملی اختصاص داشت. او که سابقه سال ها بازی در تیم ملی را دارد در مورد شرایط فعلی این تیم گفت: در مورد تیم ملی نمی خواهم به حواشی بپردازم. می خواهم فوتبالی صحبت کنم. در شرایطی که کمتر کسی قبول می کرد هدایت تیم ملی را به عهده بگیرد، آقای اسکوچیچ آمد و آن مسئولیت بزرگ را قبول کرد. او به کمک بازیکنان تیم ملی در شرایطی که با یک مساوی هم شاید به جام جهانی نمی رفتیم، کار بزرگی کرد. به هر حال در فضای مجازی و رسانه‌ها یکسری اتفاقات می افتد و تمامی عزیزانی که در حوزه فوتبال هستند و کار می کنند، بسته به منافع خود تصمیم می گیرند.
ما که می گوییم ایرانی هستیم و مرام داریم باید به کسی که یک بخش مهمی از کار (صعود به جام جهانی) را انجام داده اجازه بدهیم در ادامه کار خود را انجام دهد. من با شخص کاری ندارم. اگر آقای کی روش هم آن موقع می آمد و چنین مسئولیتی را قبول می کرد همین حرف ها را می زدم و می گفتم حق ایشان است که در جام جهانی باشد.

او با بیان اینکه حق اسکوچیچ است که در جام جهانی باشد ادامه داد: باید شرایط را با اردوها و بازی های تدارکاتی فراهم کنیم. بایستی یک داده‌ای به آقای اسکوچیچ به عنوان ابزار بدهیم و بعد توقع داشته باشیم که نتیجه بگیرد. خود شما اردوی قطر تیم ملی را دیدید؛ اردویی نصف و نیمه در هوای گرم و شرجی که بازیکنان بعد از یک سال خسته کننده باشگاهی در آن حاضر شدند. فکر می کنم شرایط را برای اسکوچیچ فراهم نکردیم ولی حق اوست که در جام جهانی باشد. امروز تصمیم نهایی در مورد او گرفته می شود. من پیشنهادی ندارم. امیدوارم کسانی که تصمیم می‌گیرند، فوتبالی و در راستای منافع تیم ملی باشد.

رحمتی در واکنش به صحبت های سردار آزمون که نشان دهنده اختلاف شدید بین بازیکنان تیم ملی بود یادآور شد: آن سال ها که ما بودیم هم این مسائل وجود داشت ولی سعی می کردیم کمتر به آنها بپردازیم و هدف بازی و موفقیت تیم ملی باشد. من با خیلی از ملی پوشان ارتباط دارم و دوستان صمیمی هستیم به عنوان برادر از آنها می‌خواهم که تمرکز خود را روی فوتبال و مباحث فنی معطوف کنند. بگذارند کسانی که صاحب تصمیم هستند برای فوتبال تصمیم بگیرند. بازیکن باید فقط روی فوتبال تمرکز کند. به عنوان برادر می خواهم که تا پای جان برای تیم ملی تلاش کنند تا در جام جهانی نتایجی در خور شان ایران را کسب کنیم.

دیدگاه‌ها