کد خبر : 1833846 | 25 تیر 1401 ساعت 18:24 | 9.4K بازدید | 1 دیدگاه

شگفتی سازی‌هایی که تکمیل نشد؛

خداحافظی بحرین سختکوش با کاپ آسیا

تیم بسکتبال بحرین با شکست نزدیک 78 بر 73 مقابل کره جنوبی، به کار خود در کاپ آسیا پایان داد.

خداحافظی بحرین سختکوش با کاپ آسیا

به گزارش ورزش سه، بسکتبالیست های بحرین که با دو شکست برابر چین تایپه و چین در دو دیدار نخست خود از صعود به مرحله حذفی کاپ آسیا بازمانده بودند، برای حفظ اعتبار خود و انجام یک بازی آبرومندانه مقابل صدرنشین گروه یعنی کره جنوبی قرار گرفتند.
بحرینی ها که آخرین بار 9 سال پیش و در رقابت های 2013 فیلیپین در کاپ آسیا حضور پیدا کرده بودند، این بار با غلبه بر هند و عراق توانستند برای نهمین بار جواز حضور در این رقابت ها را به دست آورند تا در گروه دوم رقابت ها با تیم های چین، کره جنوبی و چین تایپه همگروه شوند. در حالی که همگان تصور می کردند که این تیم با سه شکست سنگین جاکارتا را ترک کند، اما دو پیروزی در پنجره سوم انتخابی جام جهانی مقابل سوریه و قزاقستان، نوید روزهای هیجان انگیزی را می داد.

1727772
نخستین بازی این تیم مقابل چین تایپه مطابق میل بحرینی ها پیش نرفت و در همان نیمه نخست، کار تقریباً به پایان رسید و شکست 32-20 در کوارتر سوم تیر خلاص را بر پیکرشان فرود آورد. نکته قابل توجه این بازی سنتر آمریکایی بحرینی ها یعنی وین چیسم بود که با 24 امتیاز، 18 ریباند و 5 بلاک شات، اثرگذاری فوق العاده 35 را به ثبت رساند؛ بازیکنی که در بازی مقابل چین نیز تا آستانه رقم زدن یک اتفاق تاریخی پیش رفت. علی رغم اینکه چینی ها در ابتدای مسابقه یک اختلاف 11 امتیازی را ایجاد کردند، قرمزپوشان بحرین به آرامی این فاصله را کم کرده و در پایان نیمه به 4 امتیازی چین رسیدند. این فاصله کم در سراسر نیمه دوم باقی ماند و حتی در لحظاتی نیز بحرین پیش افتاد و لی آپ چیسم در کمتر از 2 دقیقه به پایان بازی این تیم را 79 بر 78 پیش انداخت اما فرصت سوزی های آنها در ادامه کار، این فرصت را به چوئن گو داد تا با یک پرتاب 2 امتیازی در فاصله 8 ثانیه مانده به اتمام مسابقه، از یک شکست تاریخی جلوگیری کرده و بحرین را از گردونه مسابقات کنار بزند.
آخرین دیدار بحرینی ها در اندونزی نیز مانند بازی قبلی آنها جذاب و نفس گیر بود و پس از شکست 19 بر 12 در کوارتر نخست، طوفان سهمگینی در کوارتر بعدی به پا کردند و با پیروزی 30 بر 19 در کوارتر دوم،  با 4 امتیاز برتری به رختکن رفتند. در روزی که میثم عیسی با پرتاب های 3 امتیازی خود به کمک وین چیسم آمده بود، بحرینی ها با حفظ برتری خود در شرایطی گام به کوارتر پایانی گذاشتند که یک امتیاز از حریف پیش بودند اما ستاره آمریکایی کره ای ها "را گون آه" یا همان ریکاردو رتلیف سابق، نیز در این کوارتر دست به کار شد و با عملکرد خوبی که داشت مانع از ثبت نخستین باخت کره ای ها شد تا قرمز پوشان بحرین، در کمال شایستگی این بار نیز 78 بر 73 شکست خورده و بدون کسب پیروزی به ماجراجویی خود در جاکارتا پایان داده و از بهبود بهترین عملکرد خود یعنی عنوان دهمی سال 1997 عاجز بمانند.

دیدگاه‌ها