کد خبر : 1833848 | 25 تیر 1401 ساعت 18:31 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از جهانی 2021، سالن‌های کشتی شلوغ شد

محمدیان: بازهم اسنایدر آمریکایی را می‌برم

قهرمان مسابقه انتخابی وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ابراز امیدواری کرد برای دومین بار کایل اسنایدر را شکست دهد.

محمدیان: بازهم اسنایدر آمریکایی را می‌برم

به گزارش "ورزش سه"، محمدحسین محمدیان که چند روز قبل در انتخابی تیم ملی توانست دو بار متوالی مجتبی گلیج را شکست دهد و صاحب دوبنده تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم شود، امروز مهمان برنامه دایره طلایی بود. 
امسال هم طلسم شکنی می کنیم
پسر عسکری محمدیان، دارنده دو مدال نقره المپیک با اشاره به چرخه تیم ملی آزاد اظهار داشت: چرخه کشتی آزاد خیلی خوب و شسته و رفته به انجام رسید. بعد از پایان مسابقات المپیک و برگزاری مسابقات جهانی، من کارم را از مسابقات قهرمان کشوری شروع کردم. بعد در تورنمنت ترکیه و مسابقات قهرمانی آسیا و درنهایت مرحله نهایی انتخابی تیم ملی. خداراشکر همه چیز در چرخه خوب پیش رفت.
وی در مورد احتمال رویارویی دوباره‌اش با اسنایدر آمریکایی عنوان کرد: سال گذشته در مسابقات جهانی اسلو طلسم‌شکنی‎های زیادی داشتیم، امیدوارم امسال هم تیم ما و هم من به امید خدا بهترین نتیجه را بگیریم.
انتظار نداشتیم اینقدر تماشاگر بیاید
عضو تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های المپیک 2020 توکیو درمورد برگزاری مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی آزاد در حضور تماشاگران گفت: این مسابقه روز 19 تیر که عید قربان بود برگزار شد. ما انتظار نداشتیم سالن اینطوری پر شود. هنوز کشتی‌ها شروع نشده بود که یک لحظه داخل سالن آمدم تا ببینم چقدر تماشاگر آمده و از حضور این میزان تماشاگر تعجب کرد. شور و اشتیاق مردم انگیزه خاصی برای ما هم شد. داشتیم با امیرحسین زارع همین صحبت را می‌کردیم که خیلی وقت است در حضور این تماشاگر در ایران کشتی نگرفته‌ایم. به خاطر کرونا در این چند سال تماشاگر در سالن نبود و این حضور به ما هم دلگرمی داد. ما هم کشتی گرفتیم و هم لذت بردیم، ان‌شاءالله که این شرایط تداوم داشته باشد.
گلیج یکی از خوب های دنیاست
وی در مورد مبارزه‌اش با گلیج برای تصاحب دوبنده تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم گفت: پیش‌بینی من هم این بود که کشتی سختی دارم، خصوصا اینکه من باید دو برد از سه مسابقه می‌آوردم و این کارم را سخت‌تر می‌کرد و اینکه ما خیلی با هم تمرین می‌کردیم در اردو و هم قبلا با هم کشتی گرفته بودیم، زیر و بم کشتی هم را می‌دانیم. کشتی سختی بود ولی توانستم گلیج را شکست دهم. ما رفیق هم هستیم، تنها در 6 دقیقه روی تشک مسابقه با هم در رقابتیم و بیرون تشک آن رفاقت هست که می‌ماند. من برای کشتی با گلیج برنامه‌ریزی کرده بودم چون یکی از خوب‌های کشتی دنیا و یکی از اصلی‌ترین رقبای من داخل ایران است که خوشبختانه توانستم او را شکست دهم.
محمدیان عنوان کرد: گلیج خوش نفس و زوردار است که امتیاز گرفتن از او بسیار سخت است. کشتی پایاپایی با هم داشتیم و مشخصا هر کسی بهتر از فرصت‌هایش استفاده می‌کرد برنده این کشتی می‌شد. من در 30 ثانیه پایانی توانستم نتیجه کشتی را عوض کنم. قبل از المپیک این مجتبی بود که در اردوی تیم ملی به من کمک می‌کرد، در اردوی جهانی هم من به او کمک کردم و کنارش بودم، این وضعیت همیشه بین ما وجود دارد و باعث می‌شود از بین من، گلیج و شعبانی یک مدال در 97 کیلوگرم بگیریم.
اسنایدر را می توانم دوباره شکست دهم
فرزند نایب قهرمان پیشین المپیک در مورد اینکه قبلا در ایتالیا موفق به شکست اسنایدر شده بود، اضافه کرد: قطعا می‌شود او را دوباره برد، اما آن کشتی را خیلی وقت است فراموش کرده‌ام. آنجا یک تورنمنت بود و بعد از آن اسنایدر کشتی‌های دیگری گرفته که باید آنها را آنالیز کنم و با استراتژی دقیق‌تر مقابلش کشتی بگیرم. ضمن اینکه نباید از دیگر حریفانم از آذربایجان و چند کشتی‌گیر روسی که به عضویت مجارستان و اسلواکی درآمده‌اند غافل شوم. نباید فقط روی اسنایدر زوم کنم، حریفان خوب دیگری نیز در سطح جهان دارم.
سالن های کشتی دوباره پر شده است
وی چرخه انتخابی کشتی آزاد را عامل بیشتر و بهتر آماده شدن کشتی‌گیران ارزیابی کرد و افزود: چرخه کاملا طوری چیده شده که تمامی مدعیان احساس خطر می‌کنند و باید آماده باشند. ما قهرمانی کشور، انتخابی جام تختی، جام تختی، چندین تورنمنت بین‌المللی و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را داشتیم و در همین مسابقات قطعا تجربیاتی که به دست آمد برای خود من خیلی خوب بود. من بعد از المپیک در لیگ کشتی گرفتم، بعد از آن در ارتش‌های جهان شرکت کرده و در ادامه قهرمان کشور شدم. کادرفنی پای قولش ماند و نفرات برتر مسابقات گرگان را به مسابقات قهرمانی آسیا برد. به نظرم این چرخه باعث می‌شود کسی که می‌خواهد دوبنده تیم ملی را بر تن کند، حتی اگر سال قبل نتیجه خوبی نگرفته باشد، شانس رسیدن به آن چیزی که مد نظرش هست؛ داشته باشد.
محمدیان با اشاره به استقبال نونهالان و نوجوانان از کشتی عنوان کرد: خوشبختانه بعد از المپیک و جهانی اسلو باشگاه‌های کشتی ما خیلی مراجعه‌کننده داشتند و این جای خوشحالی دارد چون دو سال به خاطر کرونا کشتی ریزش داشت و جمعیت کشتی کم شد. حالا ما داوطلبان زیادی را در رشته کشتی داریم و سالن‎ها پر شده است. این را باید به فال نیک گرفت و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.
قهرمان آسیا در خاتمه گفت: از پدر و مادر عزیزم و خانواده‌ام که در بدترین روزهای زندگی‌ام هم کنارم بوده و تنهایم نگذاشتند و به من دلگرمی دادند، تشکر می‌کنم. همچنین از دوستانم، همه مربیانم خصوصا سیدعلی خدایی که همه چیز را مدیون او هستم و مربی بدنسازم علی ایزدی ممنونم. امیدوارم با دعای مردم عزیز بتوانیم امسال بهترین نتیجه را در مسابقات جهانی بگیریم.

دیدگاه‌ها