کد خبر : 1835446 | 05 مرداد 1401 ساعت 09:36 | 41.7K بازدید | 20 دیدگاه

به این دلیل VAR را نمی‌آورند

مصاحبه جنجالی امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین گل‌گهر

سرمربی گل‌گهر سیرجان می‌گوید سال گذشته دشمنان او تیمش را با پاری‌سن‌ژرمن مقایسه کردند و قصدشان ایجاد حاشیه بوده است.

مصاحبه جنجالی امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین گل‌گهر

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی دلش از خیلی مسائل پر است، او هنوز نتوانسته 7 امتیازی را که فصل گذشته از تیمش کسر شد، فراموش کند. اگرچه گل‌گهر نسبت به پارسال شرایط بهتری دارد اما همچنان معتقد است دشمنانی دارد که او را رها نمی‌کنند و همچنان مشغول فضاسازی علیه خودش هستند.

قلعه‌نویی امروز در محل تمرین تیم گل‌گهر سیرجان در مواجهه با خبرنگاران صحبت‌های جالبی را درباره مسائل مختلف به زبان آورد. او در خلال حرف‌هایش هم تمجید کرد و هم گلایه. همین شد که یک گفت‌و‌گوی جذاب با خبرنگاران انجام داد.

مشروح صحبت‌های قلعه‌نویی را در ادامه می‌خوانید:

**شاکله اصلی‌مان را حفظ کردیم
شرایط‌مان بد نیست. در نقل و انتقالات سه چهار بازیکن‌مان را از دست دادیم اما 90 درصد بازیکنان‌مان را حفظ کردیم. شاکله اصلی تیم را حفظ کردیم. دو سه بازیکن خیلی خوب به ما اضافه شدند، فکر می‌کنم بازیکن برزیلی بیاید خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

**از مدیران باشگاه تشکر می‌کنم
برنامه تمرینی را مثل هر سال زود شروع کردیم. از مدیران باشگاه هم تشکر می‌کنم تا جایی که توان داشتند از نظر ستادی کمک کردند. یک اردو در ترکیه برپا می‌کنیم و دو بازی دوستانه در این اردو خواهیم داشت. فکر می‌کنم 16 یا 17 مرداد هم به ایران برمی‌گردیم.

**بازیکنان خوبی داریم، نگران فشردگی لیگ نیستیم
شرایط تیمی خوبی داریم. امیدواریم بازیکنانی که آمدند و جایگزین شدند بتوانند جای بازیکنانی را که رفته‌اند، پر کنند. برای آنها هم که جدا شدند آرزوی موفقیت می‌کنیم. الان خوشحالیم که در هر پست دو بازیکن آماده داریم. اختلاف فنی بازیکنان نیز با هم زیاد نیست، اما به هر حال فوتبال است و ما می‌توانیم در هر بازی فقط 11 بازیکن را به میدان بفرستیم. با توجه به اینکه فاصله‌ باز‌ی‌های لیگ برتر برخی 5 روز و برخی 4 روز است از این بابت ما نگرانی نداریم. 20 بازیکن آماده داریم که شرایط خوبی دارند و راحت جایگزین می‌شوند تا در فاصله زمانی کم به ما فشار نیاید.

**قرعه گل‌گهر و نبرد اول با تراکتور؟
در طول مسابقات باید 30 بازی انجام بدهیم. تراکتور هم امسال شرایط بهتری نسبت به پارسال دارد و بازیکنان خوبی گرفته و مربی نسبتا خوبی آورده است. شرایطش هم نسبت به فصل گذشته بهتر است. ما باید با همه تیم‌ها بازی کنیم و باید تمام این 30 بازی انجام شود.

**دشمنان قلعه‌نویی در هر شرایطی دشمن هستند!
فصل گذشته‌ در چارچوب مشخصی یارگیری کردیم؛ اما دشمنان قلعه‌نویی هرکاری که بکنیم دشمنی‌شان را انجام می‌دهند!

**گل‌گهر را با پاری‌سن‌ژرمن مقایسه کردند
برای من جالب است؛ تیمی را که برای سومین سال متوالی در لیگ برتر بود با تیم پاری‌سن‌ژرمن مقایسه کردند. آنها روی دشمنی با قلعه‌نویی چنین کاری کردند. چرا آنهایی که پارسال علیه ما مطلب می‌نوشتند، اکنون سکوت کرده‌اند؟

**حاضرم رقم قرارداد خودم و بازیکنانم را علنی کنم!
ارقام را که در نقل و انتقالات می‌بینید؛ من از تریبون شما استفاده می‌کنم و می‌گویم حاضریم رقم قراردادها را علنی کنیم و از خودم شروع می‌کنم. منوط به اینکه همه باشگاه‌ها این کار را بکنند. باید مردم متوجه شوند که پارسال هم یک دروغ به ما چسباندند و سال‌های گذشته هم همین بوده است. اشکالی ندارد.

**دشمنان از قِبل ما مصاحبه می‌کنند و دیده می‌شوند!
خوشحالم که دشمنان ما از قِبل ما دو مصاحبه می‌کنند و دیده می‌شوند و می‌روند به خانواده‌شان می‌گویند؛ بعد خانواده‌شان به آنها می‌گویند: «شما کجای این مصاحبه بودید؟ همه‌اش که در مورد فرد دیگری صحبت کردید!» اشکالی ندارد بگذارید بگویند.

**در همه سال‌ها بازیکن گران نخریدیم
من هر کاری بکنم دشمنان خاص خودم را دارم. بگذارید دشمنان ما هم یکی دو مصاحبه بکنند و تلویزیون بروند و دیده شوند. در همه سال‌هایی که در لیگ برتر بودم وضعیت یار‌گیری‌ ما همین بوده است. سال دومی که در سپاهان بودیم می‌توانید از رضا فتاحی بپرسید. با 48 میلیارد تومان تیم را بستیم. سال دوم که دلار کمی افزایش پیدا کرد رسید به 70 میلیارد تومان؛ در استقلال نهم و سیزدهم که اصلاً پول نداشتند، تراکتور یازدهم که ما گرفتیم پولی نداشت و امکانات خوبی هم نداشتیم.

**آخرت ندارند و خدا را نمی‌شناسند
هر نتیجه‌ای که بگیرید یکسری دشمنان هستند که به آخرت اعتقاد ندارند و خدا را نمی‌شناسند. مطالب‌شان را می‌زنند، هدف‌شان هم زدن امیر قلعه‌نویی است.

**پارسال من سرمربی گل‌گهر نبودم، آن امتیازات کم نمی‌شد!
اگر پارسال من مربی گل‌گهر نبودم آن امتیازات از ما کم نمی‌شد. 7 امتیاز در ظاهر از ما گرفتند، 8 امتیاز به رقبای‌ ما دادند. نزدیک 10 امتیاز هم پرتی داشتیم. در واقع 25 امتیاز از ما کسر شد. ما کار قانونی کرده بودیم و کارت صادر شده بود. هر چه بوده ایراد از جای دیگر بوده است، اما دیدند که گل‌گهر سیرجان است و امیر قلعه‌نویی هم سرمربی آن است، گفتند بهترین فرصت است که یکسری تسویه‌ حساب‌ها را بکنیم.

**لیگ آینده پرقدرت‌تر می‌شود؟
یقیناً اینگونه است. خیلی از لژیونرهای ما برگشته‌اند. یکسری مربیان سطح بالاتری به فوتبال ما آمده‌اند. یکسری از تیم‌ها هم تا توانسته‌اند هزینه کرده‌اند. لیگ ما امسال فقط و فقط به خاطر جام جهانی کیفیتش بالا برود. یعنی خود جام جهانی انگیزه زیادی به لیگ ما می‌دهد چون خیلی نزدیکیم.

**مربیان تیم ملی رنگی نگاه نکنند
امیدوارم مربیان تیم ملی همه را ببینند و رنگی فکر نکنند و همه آنهایی که لیاقت دارند دعوت شوند و حق‌شان را به آنها بدهند.

**سقف قرارداد 12 میلیاردی در لیگ برتر؟
من یک چیز را بگویم؛ در قدیم هم من ایراد گرفتم، وقتی شما سقف قرارداد تعیین می‌کنید اگر 20 بازیکن را ضربدر 16 تیم لیگ برتر کنید می‌شود 320 بازیکن. اگر اشتباه نکنم و ریاضی‌ام خوب باشد 320 تا 10 میلیارد تومان باعث می‌شود متر بازیکن 3 میلیارد تومانی هم 10 میلیارد تومان شود. یعنی این هم طرح کارشناسی نیست. مخصوصاً اینکه ایراد کار اینجا بوده که همه تیم‌ها قراردادها را بسته‌اند و اینها آمده‌اند و یک قانونی گذاشته‌اند. من برای قانون سقف قرارداد سری قبل هم خیلی جنگیدم و دیدید که برداشته شد. در بارسلونا یا رئال مادرید یک بازیکن بازی می‌کند 100 میلیون یورو دستمزدش است و ممکن است بازیکن بغل دست او 2 میلیون یورو بگیرد.

**اگر بازیکن 100 میلیون یورو می‌گیرد، کارمند هم زندگی اش می‌چرخد
این مسائل در همه جای دنیا هست و طبیعی است اما بحث من اینجا است اگر آن بازیکن 100 میلیون یورو می‌گیرد یک کارمند هم با 5 هزار یورو زندگی‌اش را می‌کند و جامعه متوسط اقتصادی یک جامعه پویایی است. ولی الان در ایران جامعه متوسط نیست.

**قبلا با یک میلیارد یک خانه در ولنجک می‌خریدید، اما حالا...
شما قبلاً در فوتبال یک میلیارد تومان دستمزد می‌‌گرفتید می‌رفتید با آن در خیابان ولنجک یک خانه 200 متری می‌گرفتید این مال 10 -12 سال پیش است. اما اکنون بازیکن 20 میلیارد دستمزد می‌گیرد اما آن خانه را نمی‌تواند بخرد و ایراد کار اینجاست که کارمندان و قشر متوسط جامعه آسیب‌پذیرند. اگر در خارج 100 میلیون یورو دستمزد می‌دهند کارمند هم با 5 هزار یورو زندگی‌اش می‌چرخد. 

**آمدن VAR‌ به ایران؟
این یک چیز معمولی است و برای من جای تعجب دارد که این کارها را انجام نمی‌دهیم. قطر میزبان جام جهانی است و جام جهانی برگزار می‌‌کند. استادیوم‌هایش را هم ببینید برای ما بد است که نمی‌توانیم یک VAR بیاوریم. این برای ما خیلی بد است. 2-3 روز پیش یک برنامه دیدم که در آن اعلام شد تیم گل‌گهر سیرجان در جدول تیم دومی است که از ناحیه داوری متضرر شده است. البته این مسئله 10-12 سال است که وجود دارد. فصل گذشته که هیچ، فصل ماقبل آن از 13 پنالتی 11‌ تای آن که به ضرر ما بوده اشتباه بوده است. به نظر من VAR را نمی‌آورند که یکسری معادلات به هم نخورد.

دیدگاه‌ها