کد خبر : 1835796 | 07 مرداد 1401 ساعت 19:50 | 74.9K بازدید | 13 دیدگاه

زاپاتا شاگرد رحمتی می‌شود؛

یک کلمبیایی در لیگ برتر ایران

باشگاه آلومینیوم اراک در آستانه امضای قرارداد با یک بازیکن کلمبیایی است.

یک کلمبیایی در لیگ برتر ایران

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم اراک که ورودی و خروجی‌های پرشماری در نقل و انتقالات تابستانی داشته و چهار خرید لیگ برتری انجام داده، حالا قصد دارد یک بازیکن خارجی به خدمت بگیرد و یک وینگر جدید جذب کند.

باشگاه آلومینیوم که در نقل و انتقالات محمد علی‌نژاد، وینگر خود را از دست داد، طی هفته‌های اخیر به‌طور جدی به دنبال جذب یک جایگزین مناسب بوده و سید مهدی رحمتی پس از اینکه در بازار داخلی بازیکن با کیفیتی برای تقویت تیمش پیدا نکرد، سراغ گزینه‌های خارجی رفت و یک بازیکن را مدنظر قرار داد.

1730915

هانسل زاپاتا، بازیکن ۲۷ ساله کلمبیایی که طی سه فصل و نیم اخیر تحت قرارداد باشگاه لا اکیداد کلمبیا بوده و در این مدت به‌عنوان بازیکن قرضی برای تیم‌های میلوناریوس کلمبیا، شریف تیراسپول مولداوی و اسلاون بلوپو کرواسی به میدان رفته، مدنظر مهدی رحمتی قرار گرفته و به توافق اولیه با آلومینیوم اراک رسیده است.

این وینگر- مهاجم سرعتی که از سال ۲۰۱۵ فعالیت حرفه‌ای خود در فوتبال را آغاز کرده، پس از ۶ فصل حضور در لیگ‌های کلمبیا، طی فصل ۲۲-۲۰۲۱ برای تیم‌های شریف تیراسپول و اسلاون بلوپو به میدان رفت، اما حالا تجربه جدیدی با پیوستن به آلومینیوم اراک تجربه خواهد کرد.

1730917

زاپاتا فصل گذشته را با شریف تیراسپول مولداوی آغاز کرد و پس از انجام سه بازی در لیگ این کشور و سه بازی در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا، در همان ابتدای فصل راهی اسلاون بلوپو شد و شرایط خوبی در این تیم تجربه کرد.

این وینگر کلمبیایی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ یک کرواسی، ۲۸ بازی انجام داد که توانست دو گل در این رقابت‌ها به ثمر رساند و دو پاس گل بدهد و در جام حذفی کرواسی نیز طی حضور در سه مسابقه، یک گل بزند.

آنطور که گفته شده، مهدی رحمتی پس از مشاهده و بررسی دقیق بازیکنان پرشمار خارجی، هانسل زاپاتا را تایید کرده و باشگاه آلومینیوم نیز با این بازیکن وارد مذاکره شده و به توافق اولیه دست یافته است.

1730918

بنابر شنیده‌ها هانسل زاپاتا طی روزهای آینده به ایران سفر می‌کند تا در صورت پشت سر گذاشتن تست‌های پزشکی و توافق نهایی با مدیران باشگاه آلومینیوم اراک، قراردادش را نهایی کند و تنها بازیکن کلمبیایی لیگ برتر ایران لقب بگیرد.

سایت ترانسفر مارکت حضور زاپاتا در آلومینیوم را تایید کرده و این بازیکن نیز در چند استوری پیاپی اینستاگرامی به ابراز احساسات و خوشامدگویی تماشاگران اراکی واکنش نشان داده است.

لیگ برتر ایران پیش از این در سه مقطع بازیکن کلمبیایی به خود دیده و تیم‌های مس کرمان در سال ۹۱ (کارلوس سالازار)، ذوب‌آهن در سال ۹۳(ویکتور گوآزا) و صنعت نفت آبادان در سال ۲۰۱۶ (دنی سانتویا) داشته است.

1730919

دیدگاه‌ها