کد خبر : 1835832 | 08 مرداد 1401 ساعت 10:01 | 20.5K بازدید | 9 دیدگاه

ساپینتو و مورائس؛ دراگان دوباره سرمربی تیم ملی شد!

دیدار اسکوچیچ با ساپینتو و مورائس سرمربیان تیم های استقلال و سپاهان در ترکیه از برنامه ریزی مربی کروات برای آینده تیم ملی خبر داد.

ساپینتو و مورائس؛ دراگان دوباره سرمربی تیم ملی شد!

به گزارش "ورزش سه"، جو حاکم بر فضای فوتبال ایران علیه اوست؛ مربی ای که در یک شرایط سخت هدایت  تیم ملی را برعهده گرفت و با وجود همه مخالفت ها و تردیدهایی که نسبت به حضور او در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران وجود داشت با اقتدار تیم ملی را راهی جام جهانی کرد! اما نگاه های پیش از حضور او در تیم ملی به بعد از صعود به جام جهانی تعمیم پیدا کرده است. بطوریکه همین امروز یکی از نشریات تیتر زد در صورتی که مهدی تاج 8 شهریور رییس فدراسیون فوتبال شود یک مربی بزرگ جانشین اسکوچیچ خواهد شد؛ احتمالا کارلوس کی روش و...

مصوبه کمیته فنی اسکوچیچ را از پای در نیاورد. شاید مربی دیگری جای او بود به خاطر این رفتار و شاید هم قدر نشناسی که برخی از ستاره های فوتبال ایران هم بدان اشاره کردند از جمله خداداد عزیزی به حضور خود در فوتبال ایران پایان می داد؛ تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی در اختیار اسکوچیچ قرار گرفت که به خاطر باخت به بحرین و عراق در دوره مربیگری مارک ویلموتس ممکن بود به دور نهایی مقدماتی جام جهانی صعود نکند و اعطای میزبانی بازی ها به بحرین هم سختی صعود را مضاعف کرد اما تیم اسکوچیچ از همه آزمون های سخت به سلامت عبور کرد و در نهایت با اقتدار راهی جام جهانی شد. اسکوچیچ بعد از استوری بازیکنان و مصوبه کمیته فنی به تهران آمد و در نشست با اعضای هیات رییسه آنها را برای ادامه حضور در راس کادر فنی تیم ملی متقاعد کرد.

1730899

دیدار با شهاب زاهدی در اتریش و حالا ملاقات با ساپینتو و مورا ئس در اردوی ترکیه. این نشان می دهد مربی کروات همچنان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است و برای ادامه درخشش در تیم ملی فوتبال ایران در حال برنامه ریزی است. او نه فقط از سوی اهالی فوتبال در ایران بلکه از سوی رقبا همه تحت فشار است. جایی که نشریه سان تیتر زد خدا را شکر با ایران همگروه شدیم. این نشان می دهد که حریفان به سختی بازی با ایران معتقد نیستند. با وجود اینکه ایران در دو جام جهانی قبلی تیم های بزرگی چون آرژانتین – پرتغال و اسپانیا را به سختی وا داشت و دو تیم آرژانتین و اسپانیا مردند تا ایران را بردند.

از همه حاشیه ها بگذریم باید بگوییم اسکوچیچ یک بار دیگر اشتیاق خود را برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران نشان داد. همان طور که در یادداشت خود نوشته بود به دنبال واگذاری جایگاه خود نیست و برای حفظ آن تلاش می کند. شاید اردوی شهریور ماه و بازی های دوستانه ای که تیم ملی در فیفا دی یک و پنج مهر برگزار می کند ورق را به سود این مربی پیش از جام جهانی برگرداند. هر چند برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که 8 شهریور ماه برگزار می شود ممکن است معادلات نیمکت تیم ملی را تغییر دهد. شاید اگر اسکوچیچ پیش از حضور در تیم ملی مربی تیم ملی چند کشور دیگر بود به راحتی با هر کارنامه ای در ایران مورد قبول واقع می شد همان طور که مارک ویلموتس مورد قبول واقع شد و با وجود شکست در برابر عراق و بحرین اگر در تهران می ماند فدراسیون فوتبال با او ادامه می داد. شاید مشکل اسکوچیچ این است که با تیم ملی فوتبال ایران در حال بزرگ شدن است.

به هر صورت ملاقات ها با ساپینتو و مورائس یک بار دیگر اسکوچیچ را سرمربی تیم ملی کرد. و شاید همه این نقدها موجب شود اسکوچیچ این بار جایگاه خود را در تیم ملی جدی تر بگیرد و روندش را در تیم ملی فوتبال ایران بهتر کند همان طور که در جلسه اعضای هیات رییسه گفت به همراه تیم ملی در دوحه به دنبال صعود از مرحله گروهی است؛ اتفاقی که در فوتبال ایران تازگی دارد.

دیدگاه‌ها