کد خبر : 1835862 | 08 مرداد 1401 ساعت 12:16 | 19.6K بازدید | 2 دیدگاه

اگر پیشنهاد مطلوبم نرسد می‌روم لیگ یک؛

از امیر قلعه تا برانکو؛ رازهای زندگی مهدی شریفی!

مهدی شریفی می‌گوید برانکو ایوانکوویچ او را به عنوان هافبک راست برای پرسپولیس جذب کرده بود.

از امیر قلعه تا برانکو؛ رازهای زندگی مهدی شریفی!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی شریفی فصل گذشته در شهرخودرو حضور داشت و برای اولین بار در فوتبالش با یک تیم به لیگ آزادگان سقوط کرد. با این حال او در گفتگویی که با خبرنگار ما انجام داده، به دلایل این سقوط اشاره می‌کند و می‌گوید که از «مربیان فصل گذشته هیچ چیزی یاد نگرفته» است.

مهاجم سابق پرسپولیس همچنین در مورد روزهای حضور در سپاهان حرف می‌زند و به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا در تیمهای بعدی نتوانست درخششی که با پیراهن زرد داشت را تکرار کند؟

او درباره اتفاقات جالب در شهرخودرو، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور هم صحبت کرده و درخصوص سه برابری شدن قراردادش در سومقاییت نیز توضیح داده است.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* اول اینکه چه خبر و الان کجا هستی و چه پیشنهاداتی داری؟
الان در حال تمرین با آقا فرهاد کاظمی هستم و خودم را سرحال نگه داشتم. پارسال از لحاظ مالی زیاد اوکی نبود و از نظر فنی هم ته جدول بودیم. یعنی مهدی شریفی یک فصل بدون موقعیت به دست آمده و جدا از اینکه هافبک چپ بودم، می‌گویند گل نزدم. ما اصلا به دروازه حریف نزدیک نشدیم و الکی می‌گویند مهدی شریفی افت کرده. من فقط یک بازی در پست خودم بازی کردم و اصلا مربی من نمی‌دانست من مهاجمم!

* یعنی چی نمی‌دانست؟
شاید بازیهای من را در سپاهان و پرسپولیس و تراکتور ندیده بود. اصلا من اسم این مربی را نمی‌آورم اما کلا می‌گویم که من دیگر نمی‌خواهم در تیمی باشم که شرایطش اینطور باشد. من پیش خودم گفتم که اصلا بروم لیگ یک ولی جای خودم بازی کنم و موقعیت داشته باشم. اصلا چرا فوتبال بازی می‌کنیم؟ جدا از پول، لذت و حال خوب هم هست دیگر. البته به این اصلا فکر نکردم و فقط پیش خودم این را می‌گویم. آدم دوست دارد در تیمی بازی کند که یک کاری بکند! تیم ما اصلا چند گل زد و چجوری گل زد؟ من پارسال سه چهار تا پاس گل دادم. حالا این را در مذاکره می‌گویی، می‌گویند ای بابا تو که مهاجمی! حالا بیا توضیح بده که من اصلا هافبک چپ بودم. پارسال انقدر فشار روی من بود که انگار هشت سال پیر شدم و نیاز به ریکاوری مغزی دارم.

* گفتی با فرهاد کاظمی در حال تمرین هستی، او پدر خانم شما هم هست.
من یک ماه است با آقا فرهاد [کاظمی] کار می‌کنم و مدیونم اگر دروغ بگویم، چیزهایی از او یاد گرفتم که در این 10 سال فوتبال یاد نگرفتم. با چند تیم در حال صحبت هستم اما شرایط خوب نیست من که آنطور مغرور نیستم که بگویم فقط لیگ برتر، خُب می‌روم لیگ یک. در مورد آقا فرهاد هم باید بگویم قبل از اینکه بروم داخل زمین پدر خانمم است اما وقتی وارد زمین می‌شویم جیغ و داد هست و... واقعا من در 29 سالگی چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم.

1683695

* در مورد وضعیت فنی پارسالت هم صحبت کن.
من پارسال افت کردم و واقعا پارسال را سوخت دادم. هیچ چیزی از مربیان یاد نگرفتم و اصلا هم دوست ندارم درباره آنها صحبت کنم.

* چرا شرایط اینطور شد؟
ما پارسال از همان روز اولی که رفتیم آنجا، پنجره تا هفته سوم چهارم بسته بود. بعد تا پنجره باز شد، مربی عوض شد. بعد باید هِی می‌دویدیم که خودمان را به مربی ثابت کنیم که آقا ما آدم مربی قبلی نیستیم! بعد مربی عوض شد و تاکتیک عوض شد و البته من خودم بیشتر بازی می‌کردم اما خیلی بدشانسی هم آوردیم و مشکلات هم زیاد بود. مثلا ما می‌رفتیم سالن بدنسازی، یکی می‌آمد پول کل سانس را می‌داد که ما تمرین نکنیم. اصلا همه تقصیرات برای بازیکنان اما مگر می‌شود این همه مشکل؟ بعد تمرینات آمد تهران و بازیکنانی که تهرانی نبودند در هتل بودند. هر بازی هم میهمان بودیم و می‌آمدند زمین اول شهر را می‌دادند به رقیب مستقیم ما، فجرسپاسی.

* فکر می‌کنی در فوتبال به چیزی که می‌خواستی رسیدی؟
من انتخابم خیلی بد بود.

* کجا؟
به دلایلی از سپاهان جدا شدم. رفتم تراکتور و مصدوم شدم اما به اوج برگشتم. وقتی آمدم پرسپولیس، پنجره بسته بود. مشکلم این بود که آن نیم فصل اصلا بازی نکردم و آقای برانکو هم نگذاشت آن نیم فصل جای دیگری بروم. آن موقع همه تیم‌های لیگ به من پیشنهاد دادند اما ماندم یک نیم فصل فقط با پرسپولیس تمرین کردم. در چنین شرایطی کار خیلی سخت می‌شود. می‌گویند مهدی شریفی افت کرده اما مگر 5 بازی 5 گل در آذربایجان افت است؟ لیگ آذربایجان ضعیف است؟ بابا همین قره باغ قهرمان ایران را می‌زند. من دوچرخه سواری را بلدم اما وقتی دوچرخه خوب نباشد خب من چه کار کنم؟ در شهرخودرو دوچرخه نه رینگ داشت نه لاستیک داشت و نه فرمان.

* اما در تراکتور هم یادم می‌آید خیلی خوب نبودی.
من به تراکتور آقای قلعه نویی به عنوان بازیکن سرباز رفتم. امیر خان هم فرزاد حاتمی را خرید و هم ادینیو بود. فرزاد مهاجم نوک بود و ما یا مهاجم سایه بودیم و یا وینگر. من گفتم امیرخان من پستم این نیست و نیم فصل اول مهاجم نوک 7 گل زدم اما تاثیری نداشت. بعد عمل کردم برگشتم و خوب هم بودم.

* عمل چی بود؟
عمل مچ بود. عمل کردم و برگشتم آقا یحیی سرمربی بود. در یک بازی جام حذفی چهار گل زدم و آقای گل جام حذفی شدم. بعد سربازی‌ام تمام شد و برگشتم سپاهان. امیرخان آمد سپاهان و شهباززاده و کی‌روش را خرید و من گفتم شما مهاجمان تیمت را خریدی، اگر اجازه بدهی من جدا شوم تا آسیب نبینم. ایشان هم قبول کرد و به خوبی و خوشی جدا شدیم.

* تو یک فصل و نیم در سپاهان 19 گل زدی و به عنوان مهاجم نوک شناخته شدی. اما بعد در این پست بازی نکردی. این مقداری کارت را سخت نکرد؟
من فقط همان سال نوک بودم. اینطوری بود که من نوک بودم و لوسیانو پریرا هم حضور داشت. نیم فصل بعد هم فوروارد بودم و در یک و نیم سال 19 گل زدم. اما بعد از آن هیچ وقت مهاجم نوک بازی نکردم. در پرسپولیس هافبک راست بازی کردم و آقای برانکو هم وقتی با من حرف زد گفت تو را هافبک راست خریدم. گفتم آقا من اصلا بازیکن باکس هستم! گفت نه و من بازی‌ات را دیدم که هافبک راست بازی کردی. منظورش بازی فصل گذشته در سپاهان بود که فقط یک بازی هافبک راست بودم.

1731020

* یک مقطعی هم بدجور افت کردی و انگار دیگر بازیکن سابق نشدی.
قبول دارم افت بعد از مصدومیت می‌آید. اما اگر مربیانم من را در پست تخصصی بازی می‌دادند، فکر می‌کنم اوضاع متفاوت می‌شد.

* تو الان 29 ساله هستی و تا الان از بهره مالی‌ات در فوتبال راضی بودی؟
خدا را هزار مرتبه شکر ناراضی نیستم. شرایطم خیلی خوب است و راضی‌ام اما حقم را نگرفتم. آذربایجان قراردادم خوب بود و اینطور بود که دلار 11 هزار تومان بود و وقتی قراردادم تمام شد دلار 33 هزار تومان شد. یعنی قرارداد من سه برابر شده بود و از این نظر خیلی خوب شد. در پرسپولیس من هیچی پول نگرفتم و بعد گفتند مهدی انقدر ببخش و من گفتم چشم. من اصلا هیچ موقع بحث مالی نداشتم.

* به نظرت بازیکن پرحاشیه‌ای بودی؟
من آمدم پرسپولیس نامزد کردم. چون هدفم مشخص بود و هیچ وقت دنبال این چیزها نبودم. طبیعی است برای کسی که در پرسپولیس و سپاهان و تراکتور بازی کرده حاشیه زیاد باشد اما من واقعا اینطور نبودم و تمام تلاشم را هم کردم که فقط روی فوتبال متمرکز باشم.

* چه زمانی از فوتبال خداحافظی می‌کنی؟
من فوتبال را خیلی دوست دارم اما به هر قیمتی نه. اگر دوبار دیگر این اتفاق پارسال بیفتد من فوتبالم را کنار می‌گذارم.

* فصل آینده در لیگ یک خواهی بود؟
من می‌خواهم از فوتبال لذت ببرم. دوست ندارم هم پست غیرتخصصی بازی کنم و هم به پولم نرسم. اگر در لیگ برتر پیشنهادی که می‌خواهم نرسد، ترسی از لیگ یک ندارم.

دیدگاه‌ها