کد خبر : 1836001 | 09 مرداد 1401 ساعت 02:15 | 177.5K بازدید | 95 دیدگاه

بازی او را ببینید و تعظیم کنید؛

طارمی دست‌بردار یک تیم و جام نیست!

ستاره ایرانی پورتو قبل از شروع فصل جدید پرتغال، در یک مسابقه رسمی دوباره خودی نشان داد.

طارمی دست‌بردار یک تیم و جام نیست!

به گزارش "ورزش سه"، سه سال استثنایی برای مهدی طارمی در فوتبال پرتغال بی‌پایان نبوده و دیدارهای تدارکاتی و یک مسابقه رسمی پیش‌فصل نشان می‌دهد که این مهاجم همچنان تشنه درخشش در فوتبال اروپاست. در حالی که گمانه‌زنی زیادی درباره علاقه میلان به جذب او شنیده می‌شود، این بازیکن بی‌توجه مشغول درخشش در پورتو است.

مهدی طارمی که در دیدار اخیرشان مقابل موناکو فرانسه یک پنالتی گرفت و موفق به گلزنی شد، امشب هم در بازی سوپر جام فوتبال پرتغال یک نمایش عالی دیگر برابر هواداران تیمش ارائه کرد تا در آستانه کسب چهارمین جام خود در این کشور قرار بگیرد.

تیم فوتبال پورتو در حالی که مهدی طارمی را از ابتدا در زمین دارد و به جای مهاجم نوک یا مهاجم سایه، برای نخستین بار در پُست وینگر چپ در ترکیب خود می‌بیند، از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد امروز یکشنبه (به وقت ایران) در ورزشگاه مونیسیپال دِ آویرو به مصاف توندلا، تیم هفدهم و سقوط کرده فصل اخیر لیگ برتر پرتغال رفت تا بازی سوپر جام فصل ۲۲-۲۰۲۱ را برگزار کند.

1731288
 طارمی به این شکل با جای‌گیری مناسب خود توانست گل اول پورتو را بزند و زمینه‌ساز برد تیمش مقابل توندلا شود.

مهدی طارمی در ۶ تقابل قبلی همراه پورتو مقابل توندلا آمار بی‌نظیری داشته است. او در تمام آنها گلزنی کرده و در این بین یک هت‌تریک هم به ثبت رسانده و در یک مسابقه نیز دو گل زده بود همچنین در بازی سوپرجام برابر این تیم نیز یک نمایش عالی پشت سر گذاشت و تاثیر خود را روی هر سه گل تیمش نشان داد.

پورتو در دقیقه ۳۰ این مسابقه صاحب یک ضربه کرنر شد که توپ ارسالی از جناح چپ زمین و پاس اوانیلسون با ضربه سر در مقابل تیرک دوم دروازه توندلا را مهدی طارمی با حضور به موقع و ضربه به توپ تبدیل به گل کرد تا تیمش را در بازی سوپرجام پرتغال پیش بیاندازد.

ویدئو: 256488

حملات پورتو پس از این گل هم ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۳۳ مهدی طارمی بعد از اینکه پاس په‌په را پشت محوطه جریمه توندلا دریافت کرد، با دریبل‌های ریز و تماشایی از بین سه مدافع حریف عبور کرد و با پای چپ به توپ ضربه  زد که دفع دروازه‌بان موجب شد توپ به تیرک برخورد کند و در ریباند، اوانیلسون گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

زدن یک گل و ساختن یک گل دیگر تنها کار طارمی در این مسابقه نبود و او در حالی که فرصت چندانی به دست نمی‌آورد، شایستگی‌های خود را به بهترین شکل به نمایش گذاشت و توانست یک گل دیگر در سومین ضربه‌اش به چارچوب بزند و لحظاتی بعد از زمین بیرون برود.

طارمی که از ابتدای نیمه دوم به پست تخصصی خود برگشته و مهاجم نوک پورتو شده بود، در دقیقه ۸۳ بعد از دریافت پاس په‌په، مثل صحنه گل دوم به قلب دفاع توندلا زد و بعد از اینکه در موقعیت مناسب قرار گرفت، با یک ضربه بغل پای دیدنی توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا برد پورتو را در لحظات پایانی قطعی کند.

ویدئو: 256490

طارمی که در جریان مسابقه در محاصره مدافعان توندلا قرار گرفته بود، در سه دقیقه نیمه اول و یک لحظه از نیمه دوم که فرصت پیدا کرد، کار خود را انجام داد و در کنار زدن دو گل، با یک حرکات چشم‌نواز یک گل ساخت تا مرد اول پورتو برای رسیدن به یک جام دیگر باشد.

1731293
ضربه فنی و تماشایی طارمی به این شکل برای سومین بار به تور دروازه توندلا رسید.

ستاره ایرانی پورتو که سال گذشته قهرمانی سوپرکاپ پرتغال را همراه تیمش به دست آورده و در فصل ۲۲-۲۰۲۱ نیز دوگانه لیگ و جام حذفی را کسب کرده بود، امشب چهارمین جام خود در فوتبال پرتغال را در کارنامه‌اش به ثبت رساند تا یک رکورد ویژه بین لژیونرهای ایرانی در کنار گل‌ها و پاس گل‌های پرشمار خود ثبت کند.

1731294
طارمی در دقیقه ۸۷ تعویض شد و قصد داشت از وسط زمین بیرون برود که داور از او خواست نزدیک‌ترین مکان برای خروج از بازی را پیدا کند.
1731295
تعلل دو ثانیه‌ای طارمی با اقدام عجیب داور مسابقه همراه بود و با وجود اینکه مهاجم ایرانی از زمین بیرون رفته بود، او تصمیم گرفت بازیکن پورتو را با یک کارت زرد جریمه کند.
1731291
باشگاه پورتو با انتشار این توئیت و تصویر خوشحالی طارمی نوشته «به پادشاه ایرانی تعظیم کنید!»
1731296
طارمی درست در فاصله یک هفته مانده به شروع فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ برتر پرتغال، درخشش خود را آغاز کرد و تبدیل به دومین بازیکن ایرانی(پس از صادق محرمی) شد که سوپرجام را در این مدت به دست می‌آورد.
1731292
توئیتر رسمی پورتو از عملکرد طارمی در بازی سوپرجام شگفت‌زده شده و با انتشار این شکلک‌ها تاکید کرده که تماشاگران حرکت و بازی طارمی را روی گل دوم ببینند!

دیدگاه‌ها