کد خبر : 1836144 | 09 مرداد 1401 ساعت 20:30 | 11K بازدید | 4 دیدگاه

دختران هندبالیست ایران در آستانه صعود تاریخی

تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران با نتیجه 39 بر 29 از سد تیم سنگال عبور کردند.

دختران هندبالیست ایران در آستانه صعود تاریخی

به گزارش "ورزش سه"، نهمین دوره هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان در حالی از دیروز در شهر اسکوپیه مقدونیه شمالی آغاز شده است که دختران ملی پوش کشورمان نیز برای نخستین بار در این رقابت ها حضور پیدا کرده اند. ملی پوشان کشورمان که فروردین ماه امسال با قهرمانی تاریخی در قهرمانی نوجوانان آسیا، جواز حضور در این رقابت ها را به دست آوردند، روز گذشته در نخستین دیدار خود در گروه B رقابت ها با نتیجه 47 بر 31 از سد ازبکستان گذشتند. دختران نوجوان کشورمان عصر امروز نیز در مقابل سنگال به میدان رفتند که با پیروزی 39 بر 29 مقابل این تیم 4 امتیازی شده و در آستانه صعود تاریخی به جمع 16 تیم برتر رقابت ها قرار گرفتند.

نخستین گل این مسابقه را سنگالی ها و توسط امی سار به ثمر رساندند اما 5 گل پیاپی از دختران ایران نتیجه را 5 بر 1 کرد تا مربی سنگال مجبور به درخواست وقت استراحت شود. بعد از این وقت استراحت، سنگالی ها به خود آمدند و با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران توانستند بازی را در عدد 8 به تساوی برسانند. البته این وضعیت چندان طول نکشید و گل های فاطمه احمدی و نگین رحمانی ایران را با 2 گل اختلاف پیش انداخت. این اختلاف حفظ شد تا اینکه دو گل متوالی سنگالی ها نتیجه را 14 بر 13 کرد؛ اتفاقی که نقطه عطف نیمه نخست بود و پس از آن در 5 دقیقه پایانی این نیمه، هندبالیست های ایرانی 5 گل پیاپی را به ثمر رساندند تا نیمه اول با برتری 19 بر 13 ایران به پایان برسد.

روند امتیاز گیری ایران در نیمه دوم نیز ادامه پیدا کرد تا 3 گل دیگر از بازیکنان ایران، اختلاف را به 9 برساند. بالاخره پس از 10 دقیقه و به ثمر رسیدن 8 گل پیاپی از سوی بازیکنان ایران، این ترسینا گومیس بود که گل چهاردهم سنگال را وارد دروازه ایران کرد. در ادامه بازی نیز دو تیم وضعیت مشابهی داشتند و این اختلاف تقریباً پا بر جا ماند تا در نهایت این بازی با نتیجه 39 بر 29 به سود ایران به اتمام برسد. بهترین بازیکن این مسابقه نیز کسی نبود جز فاطمه مریخ که مانند بازی قبلی درخشان ظاهر شد و با به ثمر رساندن 12 گل، نقش مهمی در این پیروزی ایفا کرد. همچنین سنگربان ایران، الناز یارمحمد توسکی نیز مثل دیروز عملکرد فوق العاده ای داشت و با 44 درصد موفقیت و مهار 15 ضربه حریف، یکی دیگر از ارکان پیروزی ایران برابر سنگال بود.

دیدگاه‌ها