کد خبر : 1836496 | 11 مرداد 1401 ساعت 17:37 | 51.9K بازدید | 10 دیدگاه

عقب افتادم اما می‌رسم؛

گفت‌وگو با مدافعی که قرار بود پدیده فوتبال ایران باشد

ستاره سابق تیم ملی نوجوانان ایران که از روزهای اوج فاصله گرفته، درباره شرایط خود صحبت می‌کند.

گفت‌وگو با مدافعی که قرار بود پدیده فوتبال ایران باشد

به گزارش ورزش سه، طاها شریعتی مدافع سابق سایپا به واسطه درخشش در جام جهانی نوجوانان 2017 پیشنهاداتی از چند تیم خارجی دریافت کرد و در دوره ای هم نزدیک به استقلال و پرسپولیس به نظر می‌رسید. او مدتی است که به دلیل پارگی رباط صلیبی از میادین دور است.

در‌ همین حال دیدن یک عکس از دوران حضور این بازیکن در سایپا که با موهای بور و استیل متفاوت، مورد توجه بود، باعث شد که او به سوژه امروز خبرنگار ما تبدیل شود تا از او سوال کنیم چطور یک جوان آینده‌دار از مسیر و روزهای اوج فاصله می‌گیرد.

شریعتی که سابقه حضور در تیم امید های استقلال را دارد در این گفت‌وگو درباره دلیل رد پیشنهاد بزرگسالان این تیم صحبت کرد و به سوالات پیرامون خودش پاسخ داد.

این مصاحبه را در ادامه می‌خوانیم:

* در حال حاضر برای فصل آینده چه شرایطی داری؟
به تازگی یک مصدومیت را پشت سر گذاشتم و با تیمی قرارداد نبسته‌ام؛ کماکان منتظر هستم و تا یکی دو هفته دیگر برنامه ام برای سال آینده مشخص خواهد شد.

* مصدومیتت از ناحیه رباط صلیبی بود؟
بله؛ کمی دوران درمانم طول کشید و کمی هم خودم بیشتر صبر کردم تا با سلامتی کامل به میادین برگردم.

1732129

* تا این لحظه پیشنهادات خوبی دریافت کرده‌ای؟
صحبت هایی شده و چند پیشنهاد خارجی هم داشتم اما نظرم را جلب نکرد و به همین دلیل منتظر مانده‌ام تا بهترین تصمیم را بگیرم. در حال حاضر در شرایطی بحرانی هستم و فصل آینده برایم سرنوشت ساز است؛ به همین خاطر عجله نمی‌کنم.

* الان تمریناتت را دنبال می‌کنی؟
بله؛ سفت و سخت دنبال می‌کنم و به صورت خصوصی با چند مربی بدنساز کار می‌کنم تا با آمادگی کامل دوباره به میادین برگردم.

* به عقب برگردیم؛ از سایپا شروع کردی و درخشش قابل توجهی در این تیم و تیم های ملی به خصوص نوجوانان داشتی. درباره آن دوره و شرایط خوبی که داشتی صحبت کن.
خوشبختانه من در ۱۷-۱۸ سالگی دوران اوج خوبی داشتم؛ با تیم ملی نوجوانان توانستیم پنجمی جهان را کسب کنیم و به یک هشتم نهایی برویم. کاندید بهترین بازیکن آسیا شدم که متاسفانه انتخاب نشدم اما در سن کم توانستم به جایگاه خوبی برسم.

* در سایپا شرایط چطور بود؟
۴-۵ سال در سایپا بودم که با آقای علی دایی شروع شد؛ دوران نسبتا خوبی در این تیم داشتم اما آنطور نبود که کاملا راضی باشم.‌ می‌توانستم فراتر ظاهر شوم اما عواملی جلوی من را گرفت. البته پیش از سایپا هم در امیدهای استقلال بودم.

* به آقای دایی اشاره کردی؛ در واقع می‌توانیم بگوییم کاشف تو هم ایشان بوده‌اند؟
اولین نفری که در بزرگسالان به من بازی داد آقای دایی بود؛ ایشان در تیم خوبی که داشتند و توانستند سهمیه آسیا هم بگیرند به من اعتماد کردند و دوران خوبی را سپری کردم.

* با درخششی که در سن کم داشتی انتظار می‌رفت خیلی زود در رده بزرگسالان یکی از تیم های استقلال و پرسپولیس بازی کنی. با توجه به اینکه در امید های استقلال هم بودی، چرا این اتفاق رخ نداد؟
ترجیح می‌دادم که پخته تر شوم چون به نظرم باید با پختگی کامل وارد تیم های بزرگ شد و آن دوره، زمان مناسبی نبود. تصمیم داشتم بیشتر بازی کنم و تجربیاتم بیشتر شود. در آن دوران پیشنهادات خوب خارجی از هلند و اسپانیا هم داشتم و توجهم بیشتر به آن سمت بود نه استقلال و پرسپولیس اما قسمت نشد و در سایپا ماندگار شدم. از طرفی مصدومیت ها هم پیش آمد و باعث شد عقب بیفتم.

* پیشنهاد رسمی از این دو تیم دریافت کرده بودی؟
پیشنهاد خیلی رسمی خیر اما وقتی در امیدهای استقلال بودم، در دوره آقای منصوریان پیشنهاد شد که با تیم بزرگسالان قرارداد بلندمدت ببندم اما من قبول نکردم و به سایپا رفتم.

* به خاطر همان بحث تجربه قبول نکردی؟
بله احساس می‌کردم که آنجا بازی کمتری به من می‌رسد و بهتر است برای شکوفایی به سایپا بروم و در کنار آقای دایی کار کنم تا زمانی که پخته تر شدم، انتخاب بهتری داشته باشم.

1732128

* به پیشنهادات خارجی هم اشاره کردی؛ بیشتر درباره این مسئله صحبت‌ کن. از چه تیم هایی پیشنهاد داشتی و چرا این اتفاق رخ نداد؟
از تیم پی اس وی آیندهوون پیشنهاد داشتم و یکی دو دعوتنامه خوب هم از فاینورد و ویارئال داشتم اما متاسفانه در آن مدت هم آسیب دیدگی هایی برایم پیش آمد که مجبور شدم به ایران و سایپا برگردم. مدت کوتاهی برای عقد قرارداد در هلند بودم اما همین آسیب دیدگی اذیتم کرد و به سایپا برگشتم.

* تا زمان سقوط سایپا هم در این تیم بودی.
بله؛ همان سالی که تیم سقوط کرد، قرارداد من هم تمام شد و جدا شدم.

* قصد جدایی داشتی یا اگر سایپا سقوط نمی‌کرد در این تیم می‌ماندی؟
من چند سال متوالی قصد جدایی داشتم و کمی در این تیم اذیت شدم چون خودم را بیشتر از چیزی می‌دیدم که در سایپا می‌رسید اما قرارداد داشتم و نتوانستم جدا بشوم.

* بارها اشاره کردی که در سایپا اذیت شدی اما با این حال فصل قبل هم برای ديدن بازی های این تیم به استادیوم می‌رفتی. 
من با وجود اینکه در سایپا اذیت شدم دوست‌دار این تیم هستم. من دوران حرفه‌ای لیگ برترم را از آنجا شروع کردم و قطعا قلبا این تیم را دوست دارم.

1732127

* سوال اصلی این است که تو در سن پایین موقعیت خیلی خوبی در فوتبال داشتی و یکی از پدیده های فوتبال محسوب می‌شدی اما باید بپذیریم از آن جایگاه فاصله گرفته‌‌ای. فکر می‌کنی چه چیزی باعث شد آن موقعیت را از دست بدهی؟
فوتبال نوسانات زیادی دارد و این نوسان هم نسبت به هم‌‌تیمی های آن دوره ام، بیشتر روی من بوده است چون بسیاری موفق شدند. برای من این نوسانات، مصدومیت ها و دوران قراردادم با ساپیا کمی زمانم را گرفت و باعث شد عقب بیفتم وگرنه تاثیری در موفقیتم نداشت؛ من فقط زمان را از دست دادم و هنوز هم فکر می‌کنم می‌توانم به چیزهایی که مدنظرم بود دست پیدا کنم.

* یعنی همچنان آینده درخشانی برای خودت متصور هستی؟
قطعا همینطور است. من با روحیه بالا تمریناتم را دنبال می‌کنم و انشاالله بهترین تصمیم را برای آینده ام‌ خواهم گرفت.

* حالا که سال ها گذشته و فراز و نشیب های زیادی داشتی، به این فکر کردی کاش به یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس می‌رفتم؟
قطعا این افکار به ذهن می‌آید اما نمی‌توان به گذشته برگشت؛ من در آن لحظه تصمیمم را گرفتم و الان هم در آن شرایط نیستم. ولی در مجموع به نظرم انتخاب سایپا اشتباه نبود؛ درست است کمی در این تیم گرفتار شدم اما دوران بدی هم نداشتم.

دیدگاه‌ها