کد خبر : 1836539 | 11 مرداد 1401 ساعت 22:54 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس فدراسیون کوهنوردی:

در سنگ‌نوردی سرعت شانس کسب مدال المپیک را داریم

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: مردم به‌هیچ‌وجه با گروه‌های غیرمجازی که بیشتر در جهت کسب درآمد فعالیت دارند اقدام به کوهنوردی نکنند.

در سنگ‌نوردی سرعت شانس کسب مدال المپیک را داریم

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، رضا زارعی در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی لرستان، با اشاره به آمادگی و برنامه‌ریزی‌های فدراسیون کوهنوردی برای حضور موفق ورزشکاران این رشته در مسابقات آسیایی و المپیک، اظهار کرد: سال آینده بازی‌های آسیایی پیش روی ما قرار دارد که باید حضور موفق در این رقابت‌ها آماده شویم و همچنین برای رشته‌ای مثل سنگ‌نوردی سرعت، شانس حضور در المپیک و کسب مدال توسط رضا علیپور را داریم.

وی با بیان اینکه اعزام به جام جهانی را در سال جاری شروع کرده‌ایم، افزود: تیم ملی در ماه اکتبر به مسابقات کره اعزام خواهد شد؛ همچنین چند اردوی روسیه برای رضا علیپور و قهرمانانی که شانس مدال دارند را نیز در نظر گرفته‌ایم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان اینکه این برنامه‌ریزی‌ها برای مسابقات آسیایی است، تصریح کرد: بعد از آن برای کسب سهمیه المپیک اقدام می‌کنیم که این مسابقات نیز در پنج کشور برگزار می‌شود. لذا امیدواریم بتوانیم حداقل در ماده سرعت کسب سهمیه داشته باشیم و بعد هم به کسب مدال بپردازیم.

زارعی اضافه کرد: درهرصورت در فاصله زمانی دو سال قبل از المپیک هستیم و الان هم باید برنامه‌ریزی‌ها در جهت فشرده کردن کارها و اعزام‌ها باشد.

وی در خصوص انتقاد گذشته خود به بحث بودجه فدراسیون کوهنوردی، بیان کرد: در بحث بودجه ما انتقادی به وزارت ورزش و جوانان نداشته‌ایم بلکه این انتقاد به مجلس شورای اسلامی به خاطر بهره بردن تعداد معدودی از فدراسیون‌ها از بودجه خاصی از مجلس بود که در این زمینه هم طی جلسه‌ای با کمیسیون فرهنگی و کمیسیون ورزش مجلس تا حد زیادی رفع ابهام شد؛ ضمن تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های وزارت ورزش و کمیته المپیک امیدواریم سایر فدراسیون‌ها نیز بتوانند از این موهبت بهره‌مند شوند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در پاسخ به سؤالی در خصوص فعالیت گروه‌های غیرمجاز کوهنوردی در کشور نیز، خاطرنشان کرد: با توسعه فضای مجازی در سال‌های اخیر ورود افرادی برای کسب درآمد به حوزه‌هایی مانند کوهنوردی نیز بسیار زیاد شده است لذا به مردم توصیه می‌کنیم که برای فعالیت در این رشته ورزشی باشگاه‌های کوهنوردی که از طرف ورزش و جوانان مجوز دارند را به‌عنوان اصلح در نظر بگیرند و به‌هیچ‌وجه جذب گروه‌های غیرمجازی نشوند که بیشتر در جهت بحث کسب درآمد فعالیت دارند.

زارعی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم به فضاهایی که فاقد مربی و مکان لازم هستند به‌هیچ‌وجه ورود نکنند؛ چون حوادث کوهستان بی‌شمار است و اگر با افراد غیرمتخصص به کوهنوردی اقدام کنند خودشان باید پاسخگوی حوادث احتمالی باشند.

دیدگاه‌ها