کد خبر : 1836651 | 12 مرداد 1401 ساعت 15:20 | 13.8K بازدید | 11 دیدگاه

شاید بارسلونا چند سال بعد مثل بایرن مونیخ شود

جوزپ ماریا مینگیا، استعدادیاب سابق بارسلونا اعتقاد دارد که اقدامات اقتصادی خوان لاپورتا ممکن است چند سال بعد، مدل اداره بارسلونا را تغییر دهد.

شاید بارسلونا چند سال بعد مثل بایرن مونیخ شود

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا در شرایط بد اقتصادی قرار داشت ولی خوان لاپورتا در دو ماه گذشته با طرح‌های اقتصادی ویژه خود توانسته شرایط را تا اندازه‌ای بهبود ببخشد. بارسلونا 25 درصد از حق پخش بازی‌های خود را به فروش رساند و دو روز پیش نیز 10 درصد از بارسا استودیو را به ارزش 100 میلیون یورو واگذار کرد تا در مجموع بیش از 500 میلیون یورو درآمدزایی کند. این مبلغ کمک خواهد کرد بارسا بتواند خریدهای جدید خود را ثبت کند و برای جذب چند بازیکن دیگر نیز اقدام کند.

1720084
جوزپ ماریا مینگیا، استعدادیاب سابق بارسلونا که سال‌ها به‌عنوان مدیر برنامه نیز در دنیای فوتبال فعالیت می‌کرد، به مارکا گفت:« لاپورتا می‌داند که بارسلونا برای بازگشت به اوج، نیاز به جذب بازیکنان بزرگ دارد و با انجام این کار، شور و اشتیاق را به هواداران برگردانده است. او بازیکنان خوبی را جذب کرده اما این کار با فروش بخشی از دارایی‌های باشگاه ممکن شده است. در واقع لاپورتا به نوعی آینده بارسلونا را هم به خطر انداخته است. این امکان وجود دارد که بارسلونا چند سال بعد نابود شود و دیگر باشگاهی متعلق به اعضای خود نباشد. با این اقدامات لاپورتا، ممکن است مدل اداره بارسلونا مثل بایرن مونیخ شود.»


مینگیا ادامه داد:« من همیشه معتقد بودم باید روی استعدادهای لاماسیا حساب کرد و سال‌ها خودم در آکادمی بودم. الان می‌بینم که اریک گارسیا از لاماسیا به سیتی می‌رود و چند سال بعد برمی‌گردد. بارسلونا 60 میلیون یورو برای جذب فران تورس از سیتی هزینه کرد و حالا برناردو سیلوا را هم از سیتی می‌خواهد. اینکه باشگاهی متمول مثل سیتی که نیاز چندانی به فروش بازیکنانش برای درآمدزایی ندارد، حاضر می‌شود بازیکنان خود را به بارسا واگذار کند، بی دلیل نیست. اگر این‌ها عالی و بی جانشین بودند، سیتی هرگز از دست‌شان نمی‌داد.»

دیدگاه‌ها