کد خبر : 1836736 | 13 مرداد 1401 ساعت 13:15 | 37.2K بازدید | 14 دیدگاه

این مجازاتِ مردودی در تست آمادگی جسمانی است؛

تبعید داور شهرآورد به لیگ محلی و استانی!

اشکان خورشیدی می‌گوید برای تاوان رد شدن در تست‌های لیگ برتر باید از قضاوت دور بماند و در لیگ استانی سوت خواهد زد.

تبعید داور شهرآورد به لیگ محلی و استانی!

به گزارش "ورزش سه"، اشکان خورشیدی یکی از داوران شناخته شده‌ای است که در تست‌های آمادگی جسمانی مردود شده است و فعلا نمی‌تواند در لیگ قضاوت کند. او در گفت‌وگو با خبرنگار ما از چگونگی این تست‌ها می‌گوید.

خورشیدی در ابتدا گفت: هرساله کمیته داوران در پیش فصل یک کلاس آمادگی برای داوران دارد که در آن تست آمادگی جسمانی داریم. همچنین کلاس‌های تئوری و عملی داریم که برای فصل جدید به آمادگی برسیم. تست یک چیز ثابتی است و هرساله طبق قوانین فیفا برگزار می‌شود. شرایط به طوری رقم خورد که تعداد زیادی داور نتوانستند تست را پاس کنند. قطعا داورها تمرین داشتند ولی تست تحت فشار گرفته می‌شود و ممکن است داوری در آن لحظه از نظر ذهنی و بدنی آماده نباشد و آن بیست دقیقه بدنش جواب ندهد.

او در مورد دور شدن از داوری در لیگ برتر گفت: قطعا برایم سخت است. دور بودن از قضاوت کار را برای داور سخت می‌کند؛ ما سال‌ها در لیگ قضاوت کردیم و از آنجایی که این کار را دوست داریم یک تلنگری است که در تست بعدی با تمرکز بیشتر حاضر باشیم.

او در مورد این تست‌ها توضیح داد: تست‌های داوران دو بخش است. یک بخش سرعتی است که داوران باید ۶تا چهل متر را در مدت زمان زیر 6 ثانیه بدوند. بعد از تست سرعتی داوران باید ۴۰تا ۷۵ متر را در پانزده ثانیه و با فاصله هجده ثانیه استراحت بدوند. من در تست دوم نتوانستم موفق باشم.

خورشیدی ادامه داد: یک‌سری صحبت‌ها شده که ممکن است کمیته داوران قبل از نیم فصل تست بگیرد و ما تمرینات‌مان را شروع کردیم. ما سعی می‌کنیم تست‌ها را پاس کنیم و برگردیم. من در استان خودم قضاوت می‌کنم و سعی می‌کنم دور نباشم. چاره‌ای نیست و باید تست‌های مدنظر را پاس می‌کردیم و الان هم باید تاوانش را پس دهیم.

این داور باتجربه در پایان گفت: سال گذشته سازمان لیگ مصوب کرد و بعد از سال‌ها دستمزد داوران افزایش پیدا کرد. شاید نسبت به دستمزد رقم‌های قرارداد بازیکنان رقم بالایی نباشد ولی این افزایش چهارصد درصدی بعد از مدت‌ها توانست یک تکانی بدهد. امیدوارم چرخه بازی‌ها طوری باشد که تیم‌ها، بازیکنان و مربیان با سعه صدر بیشتری کار را دنبال کنند و این اجازه را بدهند که داوران با آرامش بیشتری قضاوت کنند. هرچه آرامش بیشتری در چرخه لیگ وجود داشته باشد قطعا داوران بهتر قضاوت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها