کد خبر : 1836747 | 13 مرداد 1401 ساعت 14:26 | 40K بازدید | 2 دیدگاه

معتمدى بعد از چند سال ايران را ركورددار مى كند؟

خط و نشان وزنه بردار ايرانى با ركوردشكنى غيررسمى

رسول معتمدی در رکورد گیری تیم ملی پیش از اعزام به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، رکورد دوضرب و مجموع دسته 102 کیلوگرم جهان را جا به جا کرد.

خط و نشان وزنه بردار ايرانى با ركوردشكنى غيررسمى

به گزارش "ورزش سه"، عصر روز گذشته و در جریان آخرین رکورد گیری تیم ملی وزنه برداری پیش از اعزام به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه، این رسول معتمدی، تنها طلایی ایران در جهانی 2021 تاشکند بود که همه نگاه ها را به سمت خود جلب کرد. این وزنه بردار اهل سده لنجان که دو سال پیش و در رقابت های قهرمانی آسیا نیز فاصله زیادی با رکورد دو ضرب جهان نداشت، این بار با مهار 183 کیلوگرم در یک ضرب و 232 کیلوگرم در دو ضرب، پیشرفت فوق العاده ای را از خود نشان داد تا به مجموع 415 کیلوگرم برسد که 3 کیلوگرم بیشتر از حد نصاب اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری است.
پس از اینکه در نوامبر سال 2018 دسته های وزنی جدید از سوی فدارسیون جهانی وزنه برداری اعلام شد، تنها وزنه بردار ایرانی که موفق به شکستن رکوردهای بزرگسالان جهان شده، سهراب مرادی است که در همان ماه و در رقابت های جهانی عشق آباد هر سه رکورد دسته 96 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد که در حال حاضر فقط رکورد 416 کیلوگرمی مجموع برای او باقی مانده است. حالا اما همشهری 23 ساله او به دنبال این است تا رکوردهای جهانی دسته ای را به نام خود رقم بزند که تنها دسته ای است که از 4 سال پیش و اعلام حد نصاب اولیه از سوی فدراسیون جهانی، هیچ وزنه برداری نتوانسته رکوردهای آن را جا به جا کند. حد نصاب هایی که در دوضرب 231 و در مجموع 412 کیلوگرم هستند؛ یعنی به ترتیب 1 و 3 کیلوگرم کمتر از اعدادی که رسول معتمدی دیروز به ثبت رساند.
در شرایطی که زمزمه هایی نیز مبنی بر بازگشت سهراب مرادی و کیانوش رستمی، دو طلایی ایران در المپیک ریو، به اردوهای تیم ملی به گوش می رسد، این رکورد شکنی رسول معتمدی نوید بخش رقابتی جذاب برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در رقابت های جهانی بوگوتا خواهد بود.

دیدگاه‌ها