کد خبر : 1836773 | 13 مرداد 1401 ساعت 16:23 | 49K بازدید | 4 دیدگاه

دوست دارم شبیه خداداد و جباری باشم؛

گفت‌وگو با هافبکی که خیلی دیر ستاره شد

شاید چند سال پیش نگاه من به فوتبال بسیار معمولی بود اما در دو سال اخیر نگاهم حرفه‌ای‌تر شده و همه چیز را به هم ربط می‌دهم تا پیشرفت کنم.

گفت‌وگو با هافبکی که خیلی دیر ستاره شد

به گزارش ورزش سه، محسن آذرباد ستاره فصل گذشته مس رفسنجان که 10 پاس گل برای تیمش به ثبت رساند و در پایان فصل نیز زمزمه‌هایی در خصوص جدایی او از جمع شاگردان محمد ربیعی شنیده می‌شد، در نهایت در این تیم ماندگار شد و این روزها تمرینات خود را برای درخشش در فصل آینده دنبال می‌کند.

کاپیتان مس امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در مورد شرایط مس رفسنجان و همچنین انگیزه خودش برای فصل آینده صحبت کرد و به این سوال که چرا گاهی بازیکنانی که کیفیت فنی بالایی دارند، دیر به فوتبال ایران معرفی می‌شوند پاسخ داد.

این مصاحبه را در ادامه می‌خوانیم:

* در ابتدا درباره شرایط فعلی مس صحبت کن؛ تمرینات پیش فصل چطور پیش می‌رود؟
امسال شرایط خیلی خوبی نسبت به سال گذشته داریم و نفراتی هم که به ما اضافه شده‌اند خیلی خوب، باکیفیت و حرفه‌ای هستند.‌ روند آماده‌سازی خیلی خوبی هم داشتیم و امیدوارم بتوانیم نتایج خیلی خوبی در مسابقات کسب کنیم.

* خودت هم قراردادت را به یک فصل دیگر با مس تمدید کردی.
بله؛ البته من قرارداد داشتم و با صحبت‌هایی با مدیرعامل و سرمربی تیم انجام دادم، ترجیح دادم یک فصل دیگر هم با مس رفسنجان تمدید کنم. در حال حاضر در‌ مجموع دو فصل قرارداد دارم.

* شنیده می‌شد از تیم‌های مطرحی هم پیشنهاد داشتی.
درباره این موضوع صحبت زیادی شده و دیگر حرف زدن درباره این موضوع مناسب نیست. پیشنهادهای زیادی داشتم اما من یک فصل دیگر با مس قرارداد داشتم و ترجیح دادم که در کنار باشگاه خوب مس رفسنجان که برای من زحمت کشیده بمانم و امسال دین خودم را به این تیم ادا کنم.

* می‌خواهم درباره فصل قبل صحبت کنیم که عملکرد درخشانی داشتی. چقدر از عملکردت رضایت داری؟
سال قبل سال بسیار خوبی بود؛ البته می‌توانست خیلی بهتر باشد اما باز هم به گفته دوستان و مربیان سال بدی نبود؛ در مجموع خودم توقع بیشتری از خودم داشتم.

* با توجه به عملکرد فصل قبل، برای لیگ آینده چه انتظاری از خودت داری؟
قطعا توقع از خودم بیشتر است و همیشه در‌ کارهایم به خودم سخت گرفتم. امسال شدیدتر و سخت‌تر زحمت می‌کشم و تمرین می‌کنم تا بتوانم اول به تیمم و سپس به خودم کمک کنم. انشاالله که در سال جدید بتوانم آمار پاس گلم را بهتر کنم.

* با عملکردی که فصل گذشته داشتی این سوال پیش می‌آید که چرا تو با این توان فنی، این‌قدر دیر در فوتبال ایران مطرح شدی؟
من هر سال در لیگ یک جزو بهترین پاسورها بودم و همیشه هم در تیم‌هایی بازی می‌کردم که مدعی بودند. من چند سال متوالی بهترین پاسور لیگ یک شدم ولی کسی ما را نمی‌دید و اصلا نگاهی به بازیکنان لیگ یکی نیست؛ فقط یا باید آقای گل باشی و یا تیمت قهرمان شود. از طرف دیگر برخی افراد نخواستند این اتفاق بیفتد و البته بخش دیگری از این اتفاق هم می‌توانم خودم باشم؛ شاید کم کاری از خودم بوده است. بالاخره همه چیز دست به دست هم داد اما مهم این است که هر شخصی تا لحظه آخر هدف‌ها و آرزوهای خودش زحمت بکشد؛ قطعا خدا یک جایی جبران می‌کند.

* به این مسئله اشاره کردی که برخی از افراد نخواستند مطرح شوی. ممکن است بیشتر توضیح بدهی؟
دوست ندارم خیلی به این موضوع دامن بزنم چون برایم مهم نیست. برای مثال من می‌توانستم به تیم‌هایی بروم اما متاسفانه دلال‌های اطراف آن تیم، نخواستند و بازیکنان خودشان را خواستند. البته اینها مهم نیست و دیگر به این مسائل فکر نمی‌کنم.

* البته بازیکنان دیگری هم همین شرایط را دارند و با وجود کیفیت فنی خوب، دیر به فوتبال معرفی شدند. 
همینطور است. بخشی از دلیل این اتفاق مسائلی است که به آن اشاره کردم و بخش دیگری هم ممکن است مربوط به این باشد که مربی یا استعدادیابی که بازیکن را کشف کند، حضور ندارد. شاید یک بازیکن اسم و رسم نداشته باشد اما در آینده بتواند برای فوتبال افتخارآفرینی کند. خیلی از بازیکنان از لیگ یک چهره شدند؛ مثل مهدی طارمی که لیگ یک بازی کرد و در لیگ برتر خودش را نشان داد و الان جزو نوابغ فوتبال کشور است.

1672969

* اگر تو در سن پایین‌تر در فوتبال مطرح می‌شدی الان می‌توانستی در تیم ملی باشی.
صد درصد اما الان هم دیر نشده است. من هنوز امیدوارم؛ آدم با امید زنده است.

* تجربه‌ای که خودت در این سال‌ها کسب کردی؛ چقدر دخیل می‌دانی؟ به هر حال در این سال‌ها با گذر زمان ممکن این در زندگی شخصی‌ات هم تغییراتی ایجاد کرده باشی.
قطعا تجربه و همچنین حضور در کنار افراد حرفه‌ای می‌تواند کمک زیادی کند. شاید چند سال پیش نگاه من به فوتبال بسیار معمولی بود اما در دو سال اخیر نگاهم حرفه‌ای‌تر شده و همه چیز را به هم ربط می‌دهم تا پیشرفت کنم. صد درصد آدم‌های کاردرست و سالم می‌توانند در مسیر یک فوتبالیست نقش بسزایی داشته باشند.

* نقش سرمربی در این مسیر چقدر است؟
بسیار زیاد. یک سرمربی می‌تواند تاثیر خیلی زیادی در پیشرفت یک بازیکن داشته باشد. برای مثال شخص آقای ربیعی برای محسن آذرباد زحمت زیادی کشیده است.

* به هر حال هر شخصی در هر حرفه‌ای ممکن است الگویی داشته باشد؛ الگوی تو در فوتبال کدام بازیکن بوده است؟
من علاقه زیادی به لیونل مسی داشتم اما در فوتبال ایران من همیشه علاقه زیادی به آقای خداداد، آقای کریمی و آقای مجتبی جباری داشتم و فوتبال آنها را رصد می‌کردم اما در‌ مجموع فکر می‌کنم هر شخصی می‌تواند یک‌ الگو باشد. هر ورزشکاری می‌تواند از تجربیات و کارهای مثبت دیگران استفاده کند تا در آینده موفق باشد. نگاه من اینطور است.

* درباره رفتار آقای ربیعی با بازیکنان هم صحبت کن؛ به نظر می‌رسد ایشان تیم کاملا یکدلی را تشکیل داده‌اند.
فکر می‌کنم فوتبال ایران آقای ربیعی را شناخته است؛ ایشان بسیار باتجربه، حرفه‌ای و کاربلد هستند و یکی از مهمترین خصوصیت‌های اخلاقی ایشان رفاقت با بازیکنان است. آقای ربیعی همیشه در کنار بازیکنان است و ما هیچوقت احساس نکردیم که ایشان از بالا به ما نگاه می‌کند؛ همیشه مثل یک برادر کنار ما بوده و همیشه از تجربیات او استفاده کردیم و لذت بردیم. فکر می‌کنم در سال‌های آینده اسم آقای ربیعی بیش از اینها در فوتبال ایران مطرح شود.

* مس سال قبل فراتر از انتظارات ظاهر شد و همین مسئله هم فشار زیادی به تیم وارد کرد. با این شرایط هدف گذاری مس برای فصل آینده چه خواهد بود؟
باشگاه مس هر سال چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری پیشرفت می‌کند و اگر بخواهیم درست و حرفه‌ای نگاه کنیم، امسال سال سوم این تیم در لیگ برتر است. این‌ تیم حالاحالاها جای پیشرفت دارد تا بتواند اسمش را به‌عنوان تیم مدعی روی زبان‌ها بیندازد. امسال شرایط مس خوب است و امیدوارم بتوانیم از هفته اول روند خوبی داشته باشیم چون در دو سال اخیر در هفته‌های ابتدایی نتایج خوبی نگرفتیم. امیدوارم امسال بتوانیم با قدرت شروع کنیم و روند بهتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

* قرعه را در عملکرد تیم چقدر تاثیرگذار می‌دانی؟ شما هفته اول با نساجی بازی دارید.
لیگ امسال تیم‌های خوبِ زیادی دارد و به نظرم بازی راحتی در لیگ برتر وجود نخواهد داشت. قرعه از نظر روحی روانی تاثیر زیادی دارد ولی برای ما هیچ تفاوتی ندارد و به هر بازی مثل یک فینال نگاه می‌کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

دیدگاه‌ها