کد خبر : 1837065 | 15 مرداد 1401 ساعت 18:00 | 4.2K بازدید | 4 دیدگاه

تداوم حواشی واکسن نزدن جوکوویچ

ماجرای واکسن نزدن نواک جوکوویچ و حذف او از تورنمنت‌های جهانی همچنان واکنش‌ها و انتقادات مختلفی را در پی داشته و موجب شده پای همسر او نیز به قضیه باز شود.

تداوم حواشی واکسن نزدن جوکوویچ

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم، تصمیم جدی نواک جوکوویچ برای عدم تزریق واکسن کرونا باعث شد تا این تنیسور برجسته صربستان و جهان نخستین گرنداسلم سال 2022 در استرالیا را با حواشی فراوان و تلخ‌کامی آغاز کند و در نهایت هم بدون مسابقه از کشور کانگوروها دیپورت شود.

نواک جوکوویچ با وجود ورود به خاک استرالیا ابتدا به هتل محل استقرار پناهندگان بازداشتی در فرودگاه ملبورن و سپس با مداخله سفارت صربستان به مکان بهتری انتقال یافت. چندین جلسه دادگاهی برای این تنیسور صربستانی تشکیل شد و حتی وزیر مهاجرت استرالیا به صورت رسمی مخالفت خود را با ورود رسمی جوکوویچ به این کشور اعلام کرد. در پایان این ماجرای پرحاشیه نواک جوکوویچ از خاک استرالیا اخراج شد و به کشورش بازگشت. او که مدعی اصلی قهرمانی گرنداسلم استرالیا بود فرصت را به سایر رقبایش داد و در نهایت رافائل نادال اسپانیایی در یک فینال هیجا‌ن‌انگیز دانیل مدودف روسی را شکست داد و قهرمان شد.

حواشی واکسن نزدن نواک جوکوویچ به تورنمنت‌های معتبر دیگری هم کشیده شد. این تنیسور برجسته جهان با از دست دادن برخی تورنمنت‌ها و امتیازهای زیاد، آرام آرام موقعیت خود در رنکینگ جهانی را نیز به دیگر تنیسورها واگذار کرد. در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی انجمن تنیس حرفه‌ای مردان جهان (ATP) دانیل مدودِف روسی صدرنشین و نواک جوکوویچ رتبه هفتمی را به خود اختصاص داده است.

در این میان دولت‌های آمریکا و کانادا نیز قوانین بسیار سختی برای ورود اتباع خارجی در دوران کرونایی در نظر گرفتند و همین موضوع موانع بزرگی را پیش پای نواک جوکوویچ قرار داده است. این موضوع باعث شده تا او تورنمنت‌های مهم و بزرگ این دو کشور را نیز همچنان از دست بدهد. مسترز کانادا و تنیس آزاد آمریکا از جمله تورنمنت‌های معتبری هستند که به صورت رسمی مخالفت خود را با حضور نواک جوکوویچ به دلیل عدم تزریق واکسن کرونا اعلام کرده‌اند.

سردبیر مجله راکت نیز درباره این موضوع گفت: واقعا تعجب می‌کنم این مرد (نواک جوکوویچ) همچنان در مسابقات شرکت می‌کند به این امید که قوانین را برای او تغییر دهند.

النا جوکووویچ همسر نواک جوکوویچ در واکنش به این گفته سردبیر مجله معتبر راکت که توسط رسانه رسمی انجمن تنیس حرفه‌ای جهان نیز بازنشر شده، می‌گوید: شاید بهتر است شما به تنیس بپردازید و درباره آن مطلب بنویسید. آیا واقعاٌ این یک رسانه جهانی درباره تنیس است؟

پس از آن دیالوگی میان همسر نواک جوکوویچ و سردبیر مجله صورت  گرفت که در زیر می‌آید:

مجله راکت: سلام النا! ما می‌خواستیم شوهرت همراه بقیه در تور نیویورک شرکت کند. امیدواریم او تصمیم بگیرد قوانین را رعایت کند.

النا: هِی! طبق مقررات و رنکینگ درخواست نواک برای شرکت در مسابقات به صورت خودکار بوده است. پس منطق توییت شما چیست؟

مجله راکت: او (نواک) به طور خودکار برای تورنمنت‌های سینسیناتی و تنیس آزاد آمریکا انتخاب شده است. آیا اکنون از آنها کناره‌گیری می‌کند یا در حالی که قوانین را نادیده می‌گیرد تا آخرین لحظه منتظر می‌ماند؟ خیلی خوب است نواک موضع بگیرد و اکنون از مسابقات کناره‌گیری کند تا بعداٌ به تمام جهان نگوید به او فرصت مسابقه ندادند.

النا: هدف اصلی نواک جوکوویچ قهرمان شدن است و به آن هم دست یافت. بله، جایگاه او همچنان باقی است. شاید شما که یک رسانه تنیس هستید، بهتر است به این ورزش در هفته‌های آینده بپردازید. موضع محکمی بگیرد. آن‌طور باشید که باید باشید. رسانه تنیس باید درباره تنیس بنویسد.

دیدگاه‌ها