کد خبر : 1837105 | 15 مرداد 1401 ساعت 22:22 | 9.4K بازدید | 1 دیدگاه

ناگلزمان: باید خودم در چشم خریدهای جدید نگاه کنم

یولیان ناگلزمان بعد از پیروزی بزرگ بایرن مونیخ در اولین بازی فصل بوندس‌لیگا با یک نشریه آلمانی مصاحبه مفصلی انجام داد و درباره شرایط تیمش در آغاز فصل صحبت کرد.

ناگلزمان: باید خودم در چشم خریدهای جدید نگاه کنم

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ دیشب در اولین بازی خود در فصل جدید بوندس‌لیگا به مصاف آینتراخت فرانکفورت رفت و با ارائه یک بازی درخشان و برتر موفق شد حریفش را 6-1 در هم بکوبد. یولیان ناگلزمان، سرمربی بایرن، امروز در مصاحبه با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ درباره پرونده نقل و انتقالات تابستانی و شرایط بایرن مونیخ در شروع فصل صحبت کرد.

1733064

سبک مربی‌گری ویژه ناگلزمان
به‌عنوان مربی، موفقیت امروزم را مدیون دنبال کردن فلسفه خاصی در تمرینات هستم. ما تمریناتی پیچیده انجام می‌دهیم و رفتار تاکتیکی‌مان با هدف سازگار شدن با سبک بازی حریف تغییر می‌کند. بازیکنان بایرن به این روش عادت نداشتند. در باشگاه‌های بزرگ خیلی به سبک بازی حریف اهمیت داده نمی‌شود و همه چیز حول خودِ تیم می‌گردد.

اما در فصل دوم از این روش تا حدی فاصله خواهم گرفت. فصل پیش این را فهمیدم که شخصیت هر کدام از بازیکن‌ها چقدر در موفقیت تیم اهمیت دارد. این حتی از تاکتیک هم مهمتر است. یاد گرفتم با بازیکن‌های اصلی چطور ارتباط بگیرم و کاری کنم در ایده‌هایم شریک شوند. یک مربی به بازیکنانش وابسته است.

در طول تعطیلات تابستانی با چند بازیکن تلفنی در ارتباط بودم. به آنها گفتم چه تغییراتی در پیش است. باید بیشتر روی خودمان تمرکز کنیم و کمتر روی حریف‌‌مان.

خبرهای درز کرده از درون رختکن بایرن مونیخ به روزنامه بیلد
در فوتبال، اطلاعات به هر حال درز پیدا می‌کند چون افراد و نهادهای زیادی هستند که خودشان را ذی‌نفع می‌دانند و می‌خواهند به اطلاعات دست پیدا کنند. هر کسی می‌خواهد به نفع خودش اهرم‌هایی داشته باشد، از مدیران برنامه‌ها گرفته تا باشگاه‌های رقیب. ما باید مراقب باشیم که این اتفاق‌ها موفقیت تیم را به خطر نیندازد.

در مونیخ، در گذشته هم برنامه‌های بعضی مسابقات و تاکتیک‌های تیمی درز پیدا کرده. به نظر من این اتفاق خوبی نیست ولی یک مربی چاره‌ای ندارد جز اینکه واقعیت را بپذیرد.

1733065

سرمایه‌گذاری‌های باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی
باشگاه ما خیلی سرمایه‌گذاری کرد که البته لازم بود چون می‌خواستیم خون جدیدی به رگ‌های باشگاه تزریق کنیم. فراموش نکنید ما لواندوفسکی را از دست دادیم که فصل پیش 50 گل زده بود. باید همه دست به دست هم بدهیم و نبود او را جبران کنیم.

نقش ناگلزمان در نقل و انتقالات
ما اول در داخل باشگاه بحث می‌کنیم و بازیکن‌ها را انتخاب می‌کنیم. وقتی ماجرا جدی می‌شود حسن، اولیور، مارکو و من با بازیکن هدف دیدار می‌کنیم تا مطمئن بشویم که به درد تیم می‌خورد. من دلم می‌خواهد شخصا جلوی بازیکن بایستم و به چشم‌هایش نگاه کنم.

من معتقدم در خرید بازیکن حرف آخر را باید باشگاه بزند. چون بازیکن معمولا بیشتر از مربی در باشگاه می‌ماند. یک مربی باید بتواند با بازیکنی که باشگاه تشخیص داده و خریداری کرده کار کند. البته در مورد بازیکن‌های مسن‌تر اوضاع فرق می‌کند. حسن و اولیور هیچ‌وقت بازیکن مسن‌تری را نمی‌خرند که مربی نمی‌خواهد با او کار کند.

علت ترک بایرن توسط لواندوفسکی، ارتباط برقرار نکردن با ایده‌های ناگلزمان بود؟
نه، این درست نیست. لوا ممکن است نظر شخصی خاصی درباره من داشته باشد ولی این کاملا عادی است. 
لوا در نیمه دوم فصل گذشته در یک مصاحبه گفت که کمتر از قبل توپ برایش سانتر می‌شود. من آمار را بررسی کردم و متوجه شدم او در نیمه اول فصل نسبت به فصل قبلی واقعا سانترهای کمتری دریافت کرده.

1733066

بازی کردن بدون حضور لواندوفسکی
ما باید به شیوه جدیدی گل بزنیم. ما به جز زیرکزی و چوپو موتینگ شماره 9 کلاسیک نداریم. در نتیجه همه باید بیشتر از قبل حرکت کنند و مسئولیت بیشتری بپذیرند. من این را فرصتی برای تیم می‌بینم که بتواند انعطاف‌پذیرتر شود.

دیدگاه‌ها