کد خبر : 1837119 | 16 مرداد 1401 ساعت 02:00 | 47.1K بازدید | 29 دیدگاه

جشنواره گلی که به صدرنشینی ختم شد؛

شروع قهرمانانه پورتو با دبل طارمی

پورتو در شب دبل مهدی طارمی توانست حریف خود را با نتیجه پنج بر یک شکست داده و خود را به عنوان مدعی شماره یک قهرمانی معرفی کند.

شروع قهرمانانه پورتو با دبل طارمی

به گزارش "ورزش سه"، تیم پورتو از ساعت 00:00 امشب میزبان ماریتیمو بود. این دیدار در چارچوب هفته اول لیگ پرتغال در ورزشگاه دراگائو برگزار شد و با برتری 5 بر یک یاران مهدی طارمی به پایان رسید.
ستاره ایرانی پورتو که با درخشش خود، نقش مهمی در کسب سوپرجام پرتغال داشت، امشب جزو نفرات فیکس تیم کونسیسائو بود. او برای زدن اولین گل فصل خود و تیمش به زمان زیادی نیاز نداشت و روی پاس اوانیلسون در دقیقه 12 با یک بغل پای دقیق دروازه ماریتیمو را باز کرد.

1733110

پورتو که در حضور تماشاگران خودی و برخلاف جریان بازی به گل اول دست یافته بود، بازی تهاجمی خود را ادامه داد و خیلی زود به گل دوم رسید. داور اما گل اوانیلسون را مردود اعلام کرد؛ ستاره برزیلی پورتو که برای گلزنی بی تاب بود، دوباره دروازه حریف را باز کرد؛ این گل در دقیقه 40 با یک شلیک بیرون پای محکم از داخل محوطه جریمه به ثمر رسید.
زوج طارمی-اوانیلسون از گل اول تا پایان نیمه نخست، اوج هماهنگی خود را به رخ کشیدند اما گل مهاجم برزیلی پایان کار نبود. مهدی طارمی، دو دقیقه بعد از اینکه اوانیسلون دروازه را باز کرد، با یک جایگیری خوب و ریباند توپی که دروازه‌بان حریف آن را مهار کرده بود، گل سوم را زد تا شاگردان کونسیسائو با برتری قاطع راهی رختکن شوند.

1733111

پاس طلایی طارمی در شروع نیمه دوم می‌توانست اوانیلسون را به گل دوم و پورتو را به گل چهارم برساند اما ضربه مهاجم برزیلی با اختلافی ناچیز به بیرون رفت.
در شرایطی که ماریتیمو توان نزدیک شدن به دروازه پورتو و جبران گل‌های خورده را نداشت، یاران طارمی با حوصله به طراحی حملات پی در پی روی دروازه این تیم پرداختند و توانستند دو گل دیگر نیز به ثمر برسانند.

1733112

هر دو گل پورتو در نیمه دوم با ضربه سر به ثمر رسید. مارکانو، مدافع پیش تاخته پورتو در دقیقه 68 با ضربه سر دروازه ماریتیمو را باز کرد و 10 دقیقه بعد تونی مارتینز با پروازی دیدنی و ضربه سری دیگر گل پنجم را برای میزبان به ثمر رساند. دقایقی بعد از گل پنجم، کونسیسائو تصمیم به تعویض مهدی طارمی گرفت و ستاره ایرانی پورتو در دقیقه 80 جای خود را به گابریل ورون داد.
پورتو در ده دقیقه پایانی کار، بدون مهدی طارمی موفق به زدن گل دیگری نشد ولی یک بار توسط وینک دروازه خود را باز شده دید تا کار را با برتری قاطع 5 بر یک به پایان برساند. آبی و سفیدها با این پیروزی و تفاضل گل بهتر نسبت به بنفیکا، از همین هفته اول، کار خود را با صدرنشینی شروع کردند.

1733114
ویدئو: 256913

دیدگاه‌ها