کد خبر : 1837416 | 18 مرداد 1401 ساعت 16:53 | 80.3K بازدید | 19 دیدگاه

لیگ 22، بیست و یک کاپیتان دارد

مردان طلایی شانزده تیم برتر فوتبال ایران

در فاصله سه روز مانده تا شروع دوباره مسابقات لیگ برتر بد نیست نیم نگاهی به کاپیتان‌‎های 16 تیم حاضر در این مسابقات بیندازیم که البته خیلی از آنها هم بازیکن ثابت تیم‌هایشان نیستند.

مردان طلایی شانزده تیم برتر فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، برای خیلی از علاقمندان به فوتبال به یاد آوردن کاپیتان تیم‌هایی نظیر رئال مادرید، بارسلونا، منچستریونایتد، لیورپول، یوونتوس، اینترمیلان، بایرن مونیخ و احتمالا تیم‌های بزرگ دیگر فوتبال اروپا آسان‎‌تر از تیم‌های ایرانی خواهد بود.
از استقلال و پرسپولیس که بگذریم، 14 تیم دیگر در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند که شاید به ذهن آوردن نام این بازیکنان برای آنهایی که فوتبال را خیلی جدی دنبال نمی‌کنند، کار چندان ساده‌ای نباشد.
در ادامه این مطلب در شرایطی که از روز جمعه بار دیگر رقابت‌های لیگ برتر در ایران از سر گرفته می‌شود به کاپیتان‌های 16 تیم حاضر در مسابقات پرداخته‌ایم؛ کاپیتان‌هایی که البته نمی‌‎‌توان روی نام بیش از نیمی از آنها برای حضور در ترکیب اصلی حساب باز کرد.

*استقلال
با جدایی وریا غفوری که سال‌ها در استقلال حضور داشت، ساپینتو تصمیم ساختار شکنانه‌ای اتخاذ نکرد و حسین حسینی که فصل گذشته نیز در بسیاری از بازی‌ها بازوبند استقلال را بربازو داشت، این مسئولیت مهم را به عهده گرفت. روزبه چشمی دیگر بازیکن باتجربه استقلال به شمار می‌رود که البته با حضور حسینی و پستی که او دارد، شاید خیلی فرصت کاپیتانی به او نرسد.

1733626

*پرسپولیس 
پس از سال‌ها حضور سیدجلال حسینی حالا قرمزپوشان با خداحافظی این بازیکن یک خلا بزرگ را تجربه خواهند کرد. حسینی کاپیتانی ایده‌آل برای هر تیمی به شمار می‌رفت که حالا امید عالیشاه باید این وظیفه سنگین را برعهده بگیرد. بازوبند پرسپولیس البته شاید با توجه به عدم حضور عالیشاه در ترکیب خیلی ساده نباشد و زودتر از او به کمال کامیابی‌نیا به عنوان کاپیتان دوم برسد. وحید امیری، سیامک نعمتی و علیرضا بیرانوند هم به ترتیب کاپیتان‌های بعدی پرسپولیس هستند.

1733627

*سپاهان
پس از جدایی محرم نویدکیا و احسان حاج‌صفی که از بازیکنان پرورش یافته در آکادمی سپاهان بودند، همیشه خلا وجود یک بازیکن بزرگ برای گرفتن این مسئولیت احساس شده است. با پایان لیگ بیستم بار دیگر این خلا در سپاهان دیده  شد و حتی گولسیانی نیز در سومین فصل حضورش بارها بازوبند کاپیتانی را به بازو بست. حالا با حضور مورایس و ادامه حضور جلال علی‌محمدی بار دیگر یک بازیکن پرورش یافته از آکادمی سپاهان کاپیتان اول تیم خواهد بود و محمد کریمی و محمدرضا حسینی کاپیتان‌های دوم و سوم خواهند بود؛ بازیکنانی که احتمالا در طول فصل زمان بیشتری بازوبند را بر بازوی خود ببینند. البته باید منتظر شروع فصل ماند و دید اولین کاپیتان سپاهان در لیگ 22 مقابل استقلال چه کسی خواهد بود.

1733628

*تراکتور 
چند سال پس از جدایی مهدی کیانی از تراکتور و پیوستنش به سپاهان در میانه‌های لیگ بیست و یکم بود که بار دیگر این بازیکن به تیم محبوبش بازگشت. کیانی در بدو ورود به سپاهان هم با صلاحدید قلعه‌نویی بازوبند را به بازو بست؛ موضوعی که حساسیت‎هایی را هم برانگیخت. احتمالا مهدی کیانی یکی  از برازنده‌ترین کاپیتان‌های لیگ بیست و دوم خواهد بود که به خوبی وظایف بستن بازوبند را می‌داند و نمونه‌اش اتفاقات چند ماه اخیر یادگار امام بود.

1733629

*فولاد خوزستان 
ایوب والی از دیگر کاپیتان‌های نیمکت نشین لیگ برتر به شمار می‌رود که در طول فصل باید نظاره گر عملکرد بازیکنانی نظیر موسی کولیبالی و عارف آقاسی باشد. با این وصف در اردوی قرمزپوشان اهوازی شاید این فرصت به  ساسان انصاری برسد که از بازیکنان قدیمی و البته محبوب تیم به حساب می‌آید. البته که حضور بازیکنانی نظیر اشکان دژاگه دست جواد نکونام را برای انتخاب کاپیتان حسابی بازگذاشته است.

1733630

*گل‌گهر سیرجان 
مهران گلزاری از آن دسته بازیکنان تک باشگاهی فوتبال ایران به شمار می‎‌رود که سالیان متمادی در گل‌گهر حضور داشته و طی سه فصل اخیر با صعود این تیم به بالاترین سطح فوتبال ایران این شانس را پیدا کرده که در لیگ برتر هم کاپیتانی کند. البته او هم مانند برخی کاپیتان‌های اول تیم‌هایی که به  آنها اشاره کردیم، شاید خیلی فرصتی برای حضور در ترکیب اصلی نداشته باشد و این امین پورعلی باشد که در غیاب او مانند فصل گذشته بازوبند را به بازو ببندد. فروزان هم از بازیکنان با تجربه گل‌گهر است که می‌تواند گزینه ایده‌الی برای این مسئولیت باشد.

1733631

*مس رفسنجان 
محسن آذرباد از آن دسته بازیکنان مستعدی به شمار می‌رود که خیلی دیر به فوتبال ایران معرفی شد. او اگرچه چهارسال پیش با گل‌گهر سیرجان توانست جواز صعود به لیگ برتر را به دست بیاورد و بهترین پاسور مسابقات هم بشود، ولی با بی‌مهری وینکو بگوویچ راه جدایی در پیش گرفت و به مس رفسنجان پیوست. ربیعی اما پس از صعود این بازیکن خلاق را حفظ کرد و حالا او به یکی از بازیکنان ویژه لیگ تبدیل شده که بازوبند کاپیتانی مس رفسنجان را نیز به بازو می‌بندد. پس از او نیز مهرداد رضایی بازوبند را به بازو خواهد بست که البته با توجه به نقش محوری آذرباد در تفکرات ربیعی شاید این شانس بیشتر در بازی‌هایی به او برسد که آذرباد تعویض شده باشد.

1733632

*ذوب‌آهن 
با جدایی قاسم حدادی‌فر ذوب‌آهن بازیکن تعیین کننده خود را که سال‌ها بازوبند را نیز به بازو بسته بود از دست داد. این روزها اما بازوبند به مسعود ابراهیم زاده رسیده که البته از بازیکنان باسابقه در فوتبال ایران به شمار می‌رود.

1733633

*نساجی مازندران 
وقتی در تیمی بازیکنی نظیر مسعود شجاعی وجود دارد که کارلوس کی‌روش هم به خاطر قدرت رهبری تحسینش می‌کرد، بی‌شک سرمربی این تیم مشکلی برای انتخاب کاپیتان اول تیمش ندارد؛ با این حال حامد شیری به دلیل کسوت و تجربه‌ای که در مازندران و البته فوتبال ایران دارد کاپیتان اول قرمزپوشان قائمشهری در فصل پیش رو خواهد بود. البته نساجی بازیکنان شایسته دیگری نظیر شجاعی و حقیقی را نیز برای برعهده گرفتن این وظیفه در اختیار دارد.

1707270

*صنعت نفت آبادان 
وقتی نام تیم ریشه‌دار به میان می‎‌آید، طلایی‌پوشان آبادانی از آن تیم‌هایی به شمار می‌آیند که این خصیصه در خون و استخوان آنها جریان دارد. طالب ریکانی هم بازیکنی از همین جنس است؛ از جنس آبادان و صنعت نفت که حاضر نیست پیراهنش را با چیز دیگری عوض کند. البته که پرکاس سرمربی آبادانی‌ها هم مانند  مطهری مشکلی برای انتخاب کاپیتان نخواهد داشت، چرا که پس از ریکانی هم بازیکنی نظیر حکیم نصاری در تیم وجود دارد و امید خالدی‌ هم با تجربه فراوان در تیم حاضر است.

1696799

*پیکان 
این تیم از جمله تیم‌های بازیکن‌ساز در فوتبال ایران به شمار می‌رود که خیلی فرصت استفاده از استعدادهای خود را پیدا نمی‌کند؛ بازیکنانی نظیر سیامک نعمتی یا شهریار مغانلو کاپیتان این تیم بودند ولی در لیگ بیست و دوم هم ابراهیم صالحی که در پارس جنوبی جم به فوتبال ایران معرفی شد بازوبند پیکان را به بازو خواهد بست.

1693292

*نفت مسجد سلیمان 
مدیران مسجد سلیمان طی سال‌های اخیر سعی کرده‌اند تا با بودجه‌ای مناسب تیمشان را در لیگ برتر حفظ کنند و با همین روش نیز چند سالی است که در مسابقات حضور دارند. بازیکنان باتجربه زیادی طی این سال‌ها در نفت مسجد سلیمان حضور داشته‌اند و امسال هم این شانس به میثم نقی‌زاده بازیکن سابق پرسپولیس رسیده تا بازوبند را جلوتر از بقیه بر بازو ببندد.

البته لازم به ذکر است پیمان میری کاپیتان دوم نفت مسجد سلیمان محسوب می شود.

1512265

*آلومینیوم اراک
میثم مجیدی مدافع چپ پیشین استقلال کاپیتان اول آلومینیوم اراک به شمار می‌رود ولی او هم بازیکنی است که شاید همیشه در ترکیب اصلی تیم حضور نداشته باشد. پس با توجه به اینکه در لیگ بیست و دوم سبزپوشان اراکی سومین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کنند فرصت به بازیکنانی خواهد رسید که شاید خیلی تجربه حضور در آلومینیوم را نداشته باشند.

1679611

*هوادار
هوادار پس از یک فصل خوب که با رضا عنایتی پشت سر گذاشت، این روزها با ساکت الهامی مهیای شروع لیگ شده و داریوش شجاعیان که در گسترش فولاد تبریز درخشید و چند سال پرفراز و نشیب را در استقلال طی کرد، کاپیتان اول این تیم خواهد بود. البته عزت پورقاز دیگر بازیکن باتجربه هوادار به شمار می‌رود که شانس بستن بازوبند کاپیتانی تیم تازه تاسیسش را دارد.

 مس کرمان
نارنجی‌پوشان کرمانی با فرزاد حسین‌خانی که سالیان سال کاپیتان و رهبر این تیم بود پس از چند سال با عنوان سرمربی به لیگ برتر راه پیدا کردند. حالا اما آرمان شهدادنژاد سنگربان این تیم کاپیتان اول تیم خواهد بود که یکی  از بازیکنان با تجربه در فوتبال کرمان به شمار می‌رود.

1709035

ملوان بندرانزلی 
سال گذشته محمد رستمی کاپیتان اول تیم فوتبال ملوان بندرانزلی بود، اما حالا این بازیکن راه جدایی در پیش گرفته است و مازیار زارع برای لیگ بیست و دوم صادق بارانی که پیش از انتقال به انزلی دو فصل هم کاپیتان سایپا بود را برای این مسئولیت برگزیده است. مهدی مومنی هم دیگر بازیکن باتجربه ملوان است که احتمالا در برخی بازی ها با بازوبند وارد زمین خواهد شد.

1733634

با این وصف و اگر کاپیتان‌های اول پرسپولیس، سپاهان، گل‌گهر، فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک را فیکس ندانیم، تعداد کاپیتان‌های این فصل از مسابقات حداقل به عدد 21 می‌رسد و البته در طول فصل این تعداد به دلیل محرومیت، مصدومیت و تعویض بازیکنان بسیار بیشتر از عدد 21 خواهد بود.

دیدگاه‌ها