کد خبر : 1837487 | 19 مرداد 1401 ساعت 09:45 | 44.1K بازدید | 118 دیدگاه

سرشماری از گلرهای لیگ برتر فوتبال ایران

نظرسنجی: شماره یکِ شماره یک‌های لیگ کیست؟

بهترین دروازه‌بان لیگ برتر کدام گلر خواهد بود؟ اسامی آنها را برای شما فهرست کرده‌ایم .

نظرسنجی: شماره یکِ شماره یک‌های لیگ کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، دروازه‌بان‌ها اصولا آدم‌های خاصی هستند؛ شاید به همین دلیل بود که جان لوییجی بوفون دروازه‌بان اسطوره‌ای ایتالیا در یک اظهارنظر گفته بود:‌«فکر می‌کنم در هر دروازه‌بانی کمی دیوانگی وجود دارد اما این منحصر به دروازه‌بان‌ها نیست و همه را شامل می‌شود. می‌توانیم بگوییم دروازه‌بان‌ها آن ترمزی که مانع از بروز دیوانگی‌شان می‌شود را ندارند، دروازه‌بان‌ها شجاعت ابراز این را دارند.»

یا در فوتبال خودمان عبدالله ویسی بعد از قهرمانی با استقلال خوزستان در لیگ برتر و درخشش گلر برزیلی وقت تیم خود گفت:‌«دروازه بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است».

به واسطه همین خصوصیات شخصیتی خاص و البته جایگاه گلرها در زمین مسابقه و نقش تاثیرگذار آنهاست که دروازه‌بان‌ها معمولا چهره‌های محبوب‌تری در فوتبال هستند.

در تمام دنیا بازیکنان زیادی در کشورهای مختلف آمدند و رفتند که نام‌شان شاید در ذهن هیچ‌کس ماندگار نشده باشد اما بعید است دروازه‌بانی در هر کشوری بازی کرده باشد و از یاد برود. این وضعیت ویژه برای فصل جدید لیگ برتر هم وجود خواهد داشت.

تیم‌های مختلف لیگ برتری برای فصل جدید فوتبال دروازه‌بان‌های خود را انتخاب کردند و با بررسی اسامی موجود در لیست 16 تیم لیگ برتری به نام‌های جذابی در قفس توری این تیم‌ها می‌رسیم. ارزیابی وضعیت گلرهای تیم‌های لیگ برتر در فاصله چند روز تا شروع بازی‌ها خالی از لطف نیست.

استقلال؛ حسینی به دنبال جام جهانی، حیف از رضایی
استقلال به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بسیاری از امتیازهایی که در لیگ بیست و یکم کسب کرد را مدیون سیدحسین حسینی است. دروازه‌بان شماره یک آبی‌ها که برای فصل جدید کاپیتان اول این تیم هم محسوب می‌شود، پارسال با 18 کلین‌شیت در مجموع 26 بازی لیگ برتر از نظر آمار و ارقام بهترین دروازه‌بان لیگ لقب گرفت و دستکش طلایی را از آن خود کرد. حسینی با این عملکرد فوق‌العاده جایگاهش در تیم ملی را نیز پس گرفت و حالا خودش را آماده می‌کند تا با درخشش در لیگ آینده بتواند یکی از 3 دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی قطر باشد.
در کنار حسینی البته یک دروازه‌بان جوان و آینده‌دار حضور دارد که شاید اگر در استقلال نبود و به تیم دیگری می‌رفت، می‌توانست به عنوان یار فیکس به بازی گرفته شود. علیرضا رضایی دروازه‌بان سابق پیکان، سال گذشته هر زمانی در ترکیب استقلال قرار گرفت، فوق‌العاده کار کرد و حیف است که او کل فصل آینده را به عنوان دروازه‌بان دوم سپری کند. البته که آینده روشنی برای او پیش بینی می‌شود. 
با این حال ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال خیالش از بابت خط دروازه تیمش برای فصل جدید لیگ برتر راحت است.

1733778

پرسپولیس؛ خیال راحت با بیرو، رضایت از گوهری
بعد از جدایی حامد لک از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی جذب یک دروازه‌بان مطرح موضوعی مهم برای سرخ‌پوشان تلقی می‌شد که این اتفاق با بازگشت علیرضا بیرانوند رقم خورد. گلر مطرح تیم ملی که شماره یک ایران در جام جهانی 2018 بود و همین حالا نیز شانس بالایی برای تجربه دومین جام جهانی متوالی دارد، حالا مرد شماره یک قرمزها در لیگ بیست و دوم محسوب می‌شود.
بیرانوند اگرچه پارسال در اروپا شرایط چندان خوبی را از نظر تعداد بازی تجربه نکرد، اما با انگیزه زیاد به پرسپولیس برگشته و امید دارد بار دیگر روزهای اوج و درخشان خود را در این تیم تکرار کند.
در کنار بیرانوند، البته سرخ‌پوشان احمد گوهری دروازه‌بان خوب فوتبال را در اختیار دارند. گوهری که در سال‌های گذشته در ترکیب تیم‌های دیگر عملکرد خوبی داشت، حالا شاید به ظاهر ذخیره بیرانوند باشد اما قطعا انگیزه زیادی برای حضور در ترکیب خواهد داشت.
این دو گلر خوب در پرسپولیس خیال یحیی گل‌محمدی را برای فصل پیش رو راحت خواهند کرد.

1733777

سپاهان؛ همه راه‌ها به رشید ختم می‌شود
نیم فصل گذشته که رشید مظاهری به سپاهان رفت و با کنار زدن کریستوفر کنت اتریشی گلر فیکس طلایی پوشان شد، می‌شد حدس زد که این دروازه‌بان در فصل بیست و دوم لیگ برتر شماره یک بپوشد. با جدایی کنت از سپاهان حالا مظاهری گلر اول سپاهان برای فصل جدید محسوب می‌شود.
دروازه‌بان سابق ذوب‌آهن، تراکتور و استقلال این بار با پیراهن زرد رنگ در لیگ برتر حضور پیدا می‌کند و امیدوار است بتواند با عبور از روزهای سختی که طی ماه‌های گذشته داشته دوباره به دوران اوج خود برگردد و عملکرد مطلوبی ارائه کند.
در کنار رشید مظاهری، نیما میرزازاد گلر سابق تیم ملی امید هم در سپاهان حضور دارد که شاید در برخی مسابقات فرصت بازی کردن را بیابد.

1711487
گل‌گهر؛ فروزان همچنان مورد اعتماد قلعه‌نویی
محسن فروزان سال گذشته پس از تجربه قهرمانی جام حذفی همراه فولاد خوزستان راهی گل‌گهر سیرجان شد و فصل درخشانی همراه این تیم سپری کرد. او با وجود اینکه فقط در 4 مسابقه لیگ برتر به میدان نرفت و 26 بازی دروازه‌بان اول گل‌گهر بود، توانست در نیمی از مسابقات کلین‌شیت کند و در کنار آن 4 مهار پنالتی داشته باشد تا این چنین در موفقیت سیرجانی‌ها ایفای نقش کند و موثر باشد.
دروازه‌بان پیشین استقلال که با وجود پیشنهادات مختلف تصمیم گرفت در گل‌گهر سیرجان بماند و قرارداد دو ساله‌ای با این باشگاه امضاء کرد، حالا با انگیزه‌ای مضاعف در جمع شاگردان قلعه‌نویی حضور دارد و امیدوار است جایگاه بهتری نسبت به فصل گذشته به دست بیاورند.

1708801

فولاد؛ شهاب که هست، کنت هم اضافه شد
فولاد خوزستان تیمی است که طی ماه‌های گذشته تغییرات زیادی در پست دروازه خود داشته است. فولاد فصل گذشته لیگ برتر را با احسان مرادیان شروع کرد، در نیم فصل لیگ، شهاب گردان به جمع شاگردان نکونام اضافه شد و نیم فصل دوم را با او ادامه دادند. گردان که یک فصل دیگر قرارداد داشت در فولاد ماندگار شد و البته که کادرفنی قرمزهای اهواز یک دروازه‌بان خارجی را به تیم خود اضافه کردند. 
کریستوفر کنت، دروازه بان اتریشی در نقل و انتقالات از سپاهان به فولاد رفت اما با این حال باز هم به نظر می‌رسد شماره یک به شهاب گردان برسد. سال گذشته گردان با وجود اینکه نیم فصل به فولاد رفت، 8 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا همچنان مورد اعتماد نکونام باشد. از سوی دیگر حضور کنت هم خط دروازه فولاد را قدرتمندتر از گذشته خواهد کرد.

1446114

مس رفسنجان؛ در انتظار درخشش حامد لک
گلر فصل پیش پرسپولیس بعد از انتقادهایی که به خصوص در اواخر فصل تحمل کرد، حالا در محیطی آرام قصد دارد بار دیگر به دوران اوج خود برگردد. لک اگرچه پارسال در ترکیب پرسپولیس موفق شد در 11 مسابقه دروازه‌اش را بسته نگه دارد، اما اتفاقاتی رخ داد که منجر به جدایی او شد. او حالا دروازه‌بان اول مس رفسنجان در لیگ بیست و دوم است و قطعا انگیزه زیادی برای درخشش در لیگ آینده خواهد داشت.
داوود نوشی صوفیانی، دروازه‌بان باتجربه فوتبال هم در مس حضور دارد و پیش‌بینی می‌شود در برخی مسابقات درون دروازه نارنجی‌پوشان بایستد.

1732835

ذوب‌آهن؛ فرعباسی، انتخاب اول تارتار
یکی از اولین خریدهای مهدی تارتار در فصل گذشته لیگ برتر حبیب فرعباسی دروازه‌بانی بود که در نفت مسجدسلیمان سابقه همکاری با او را داشت. فرعباسی آرام آرام فیکس ذوب‌آهن شد و توانست با 11 کلین شیت کار خود را در لیگ برتر به پایان برساند. برای فصل جدید لیگ برتر نیز این دروازه‌بان 25 ساله انتخاب اول تارتار برای خط دروازه است.
البته ذوبی‌ها پارسا جعفری، گلر جوانی که در اردوی قبل عضو تیم ملی امید بود، نیز در اختیار دارند که می‌تواند در صورت لغزش فرعباسی در ترکیب این تیم به میدان برود.

1460748

آلومینیوم؛ انگیزه پورحمیدی برای جبران سال قبل
حسین پورحمیدی سال گذشته در ترکیب آلومینیوم اراک تا هفته‌های پایانی در تعقیب سیدحسین حسینی بود تا بتواند دستکش طلا را از آن خود کند اما در نهایت به این عنوان نرسید. این دروازه‌بان جوان و موفق با 14 کلین‌شیت یکی از بهترین گلرهای فصل گذشته بود و همین که مدیران باشگاه توانستند او را با وجود داشتن قرارداد با تراکتور در جمع نفرات خود حفظ کنند، اتفاق خوبی برایشان محسوب می‌شود. پورحمیدی بدون شک برای فصل جدید هم انگیزه زیادی خواهد داشت و امید دارد با درخشش در ترکیب آلومینیوم بتواند عنوانی را که پارسال از کسب آن بازماند به دست بیاورد.

1704794

پیکان؛ امید آقامجتبی کرمانشاهی است
فرهاد کرمانشاهی دروازه‌بان 25 ساله‌ای که در مس کرمان و نفت مسجدسلیمان با مجتبی حسینی کار کرده بود، مرد شماره یک خودروسازان در فصل پیش رو خواهد بود. این دروازه‌بان پارسال در مقاطعی بدشانسی آورد و از ترکیب بیرون رفت اما در نهایت 7 بار دروازه‌اش را در لیگ برتر بسته نگه داشت. این دروازه‌بان حالا امید دارد در لیگ بیست و دوم عملکرد بهتری از خود نشان بدهد و سری میان سرها در بیاورد.
در کنار مجد کرمانشاهی، محمد ناصری حضور دارد که پارسال نیز در چند مسابقه برای پیکان به میدان رفت.

1733818
نفت آبادان؛ فرزین پر از انگیزه است
فرزین گروسیان دروازه‌بانی که سابقه بازی در استقلال و تراکتور را دارد، پارسال یکی از بهترین نفرات نفت آبادان بود و در بسیاری از بازی‌ها دروازه تیمش را نجات داد. گروسیان با وجود اینکه در ابتدای فصل پیش با احمد گوهری رقابت می‌کرد اما در چند بازی عملکرد خیلی خوبی داشت و در نیم فصل دوم نیز توانست خودش را بسیار نشان بدهد.
گروسیان پارسال در 5 بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت و حالا به عنوان مرد شماره یک آبادانی‌ها در لیگ برتر برای روزهای بهتر تلاش می‌کند. پیام پارسا دروازه‌بان جوان تیم ملی امید نیز در کنار گروسیان حضور دارد و امیدوار است فرصتی برای بازی کردن داشته باشد.

1696667

هوادار؛ دو باتجربه زیر نظر ساکت
بعد از جدایی مهرداد بشاگردی از هوادار، ساکت الهامی سرمربی جدید نماینده تهران، اقدام به جذب دو دروازه‌بان باتجربه کرد. میلاد فراهانی، گلر فصل پیش شهرخودرو و مهرداد طهماسبی، دروازه‌بان سال گذشته سایپا انتخاب‌های الهامی برای دروازه هوادار بودند.
این دو گلر باتجربه رقابت جذابی زیر نظر ساکت الهامی خواهند داشت و به نظر می‌رسد شانس فراهانی برای پوشیدن پیراهن شماره یک هوادار بیشتر باشد. با این حال طهماسبی نیز می‌تواند فرصت بازی کردن را از الهامی و مربی گلرهای باتجربه‌اش داوود فنایی بگیرد.

1568710

نساجی مازندران؛ ادامه با علیرضا حقیقی
تمدید قرارداد علیرضا حقیقی یکی از اتفاقات ویژه مدیران نساجی برای فصل جدید به شمار می‌رود؛ دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 با کوله باری از تجربه پارسال برای نساجی مهره‌ای موثر بود و حالا ادامه حضور او می‌تواند اتفاقات بهتری را نیز برای نساجی در پی داشته باشد. حقیقی باتجربه و نامدار انگیزه زیادی دارد تا در 34 سالگی نامش در بین بهترین گلرهای لیگ قرار بگیرد. او پارسال 9 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت و بی‌تردید برای فصل جدید به دنبال بهبود این آمار است.

تراکتور؛ همه نگاه‌ها به قارتال
با حضور محمدرضا اخباری درون دروازه تراکتور خیال کادرفنی و البته هواداران این تیم از دروازه تیم خود راحت است. اخباری پارسال در ترکیب تراکتور نمایش‌های فوق‌العاده‌ای داشت و شاید اگر او درون دروازه تیمش نبود تراکتور یکی از گزینه‌های اصلی سقوط محسوب می‌شد.
«قارتال» محبوب پرشورهای تبریزی با وجود اینکه تیمش در فصل گذشته شرایط خوبی نداشت اما 9 کلین شیت را به نام خود ثبت کرد و یکی از بهترین گلرهای لیگ برتر بود. اخباری حالا در فصلی که به جام جهانی منتهی می‌شود امیدوار است بتواند با تراکتور شرایط بهتری را نیز تجربه کند و یکی از 3 دروازه بانی باشد که به قطر می‌رسد.
رضا کاخساز دروازه‌بان سابق پیکان و تیم ملی امید نیز در کنار اخباری حضور دارد و امید به بازی کردن خواهد داشت.

1692331

نفت مسجدسلیمان؛ انتخاب مهاجری کیست؟
با قطعی شدن جدایی مسعود پورمحمد از نفت مسجدسلیمان، مسئولان این باشگاه اقدام به جذب سعید جلالی راد دروازه‌بان سابق پدیده مشهد در این پست کردند. جلالی راد در گذشته سابقه کار کردن با مهاجری را داشت و مورد اعتماد او است. از سوی دیگر نفتی ها علی محسن‌زاده را نیز در اختیار دارند.
در چنین شرایطی مشخص نیست پیراهن شماره یک نفت مسجدسلیمان برای فصل جدید به کدام دروازه‌بان خواهد رسید اما قطعا مهاجری و کادرفنی‌اش تلاش خواهند کرد بهترین وضعیت را برای دروازه‌بان‌های خود ایجاد کنند تا بازدهی مطلوبی از آنها بگیرند.

1595187

ملوان؛ بازگشت گلر باتجربه به انزلی
ملوانان بعد از تمدید قرارداد رضا حیدری دروازه‌بان خوب خود در فصل گذشته لیگ یک، ایمان صادقی را نیز به انزلی برگرداندند. صادقی فصل گذشته با وجود اینکه فجرسپاسی به لیگ یک سقوط کرد، اما در بسیاری از بازی‌ها ناجی تیمش بود و 8 کلین شیت به نام خود ثبت کرد. شاید اگر صادقی پارسال درون دروازه فجر نبود، این تیم گل‌های بسیار بیشتری را نیز دریافت می‌کرد. حالا این دروازه‌بان که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را دارد، به ملوان انزلی برگشته و امیدوار است روزهای خوب خود را در این تیم تکرار کند. حیدری نیز در کنار صادقی به بازی کردن در لیگ برتر امیدوار خواهد بود.

1666232

مس کرمان؛ بازگشت با مرد همیشه حاضر
آرمان شهدادنژاد نامی آشنا برای فوتبالدوستان کرمانی است. این دروازه‌بان وفادار سال‌ها قبل با مس در لیگ برتر حضور داشت و وقتی تیمش به لیگ یک رفت آنقدر پای آن ایستاد تا دوباره جشن صعود گرفت. حالا شهدادنژاد باتجربه، دوباره شماره یک تیم فرزاد حسین خانی است و بدون شک انگیزه زیادی برای تکرار درخشش درون چارچوب نماینده کرمان خواهد داشت.

1709036

دیدگاه‌ها