کد خبر : 1837937 | 21 مرداد 1401 ساعت 23:00 | 16.6K بازدید | 4 دیدگاه

یک تیم بدشانس و یک تیم خوش‌شانس

نساجی 1 - مس 1؛ تماشایی، جنجالی و با افسوس

حملات پیاپی مس در دقایق پایانی راهی به دروازه نساجی نیافت تا نهایتا این بازی با تساوی به اتمام برسد.

نساجی 1 - مس 1؛ تماشایی، جنجالی و با افسوس

به گزارش ورزش سه، دیدار دو سرمربی جوان لیگ تماشایی و جذاب از کار درآمد. ابتدا نساجی در نیمه دوم با گل شیری از روی نقطه پنالتی از حریف پیش افتاد و در دقایق بعدی شیمبا بازی را مساوی کرد. البته مس در این بازی چندان خوش‌شانس نبود و شاید می‌توانست با سه امتیاز به خانه برگردد.

هفته اول لیگ برتر؛ جمعه ۲۱ مرداد 
داور: حمید حاج‌ملک، کمک داوران: عسگر محمدی، عباس پورحیدری ، داور چهارم: علی بای 
ناظر: فریدون اصفهانیان
ورزشگاه: نقش جهان اصفهان/ بدون تماشاگر

1734585


نساجی مازندران:
علیرضا حقیقی، حامد شیری، سیدعلیرضا ابراهیمی، مصطفی جوادیان، سعید بیگی، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، محمد شریفی، علی شجاعی، صابر حردانی (72رضا جعفری)، کریم اسلامی (۸۷ متین کریم زاده) 
سرمربی: حمید مطهری

1734587


مس رفسنجان:
حامد لک، شاهین توکلی، رامتین سلیمان‌زاده، جفرسون سیلوا  (۶۵ سید مجید نصیری)، سیدمهدی حسینی،  فرشید باقری(۷۰ امید لطیفی)،حسن جعفری، میثم تیموری، محسن آذرباد، لوسیانو پریرا، گادوین منشا
سرمربی: محمد ربیعی

1734586


شرح گل
نساجی یک - مس رفسنجان صفر (دقیقه 48): ارسال علی شجاعی در محوطه جریمه و سقوط کریم اسلامی در برخورد با شاهین توکلی باعث شد تا داور در سوت خودش بدمد و نقطه پنالتی را نشان دهد. ایوب کلانتری توپ را در اختیار حامد شیری گذاشت تا حامد شیری همچنان پنالتی زن اول شمالی ها باشد. با اینکه حامد لک جهت پنالتی را درست تشخیص داد اما ضربه دقیق و به گوشه دروازه این تیم را پیش انداخت.

نساجی یک - مس رفسنجان یک (دقیقه ۵۸): ارسال خوب از سمت راست روی محوطه جریمه نساجی با ضربه سر خوب شیمبا از روی نقطه پنالتی و بین سه بازیکن تیم نساجی به گوشه دروازه رفت.

شرح بازی:

عصر امروز و در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و با سوت حمید حاجی ملک اولین رقابت تیم های نساجی مازندران و مس رفسنجان در فصل بیست و دوم لیگ برتر آغاز شد. شمالی ها که احتمالاً آخرین میزبانی خارج از خانه خود را برگزار می کردند با مربی جدید خود به دنبال کسب اولین سه امتیاز و ماجراجویی در فصل جدید بودند.

در سمت مقابل محمد ربیعی و شاگردانش با خریدهای خوب نیم‌فصل، رقیبی سرسخت برای هر تیمی به حساب می‌آمدند. بازی در ابتدا با اینکه در اختیار تیم مس رفسنجان بود اما با خطر جدی روی دروازه طرفین همراه نبود اما هر چه دقایق بازی پیش رفت تغییرات تاکتیکی دو مربی خودش را بیشتر نشان داد و یخ بازی روی ضربه فنی علی شجاعی و برخورد آن با تیرک دروازه آب شد. بازی در نیمه اول با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

در نیمه دوم یک فوتبال کاملا متفاوت را با نیمه قبل شاهد بودیم. ابتدا نساجی روی هوشمندی کریم اسلامی توانست یک ضربه پنالتی را از مس کرمان بگیرد. در ادامه مس حملات خود را افزایش داد و موفق شد در کمتر از ده دقیقه گل نساجی را پاسخ دهد و بازی را به تساوی بکشاند. شیمبا با یک ضربه سر دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد و حقیقی را تسلیم کرد. در ادامه توپ و میدان همچنان در اختیار مس رفسنجان بود و موفق شد توپ را به تیرک دروازه نساجی بکوبد و چند مرتبه هم دروازه شمالی ها را به طور جدی تهدید کرد اما این توپها راه به جایی نبرد. بازی در نهایت با همان نتیجه یک بر یک به پایان رسید و دو تیم امتیازات را تقسیم کردند.

دقایق حساس: 

دقیقه ۳: اولین حمله توسط مس بعد از چند بار تلاش در جناح راست دفاع نساجی شکل گرفت که مدافعان نساجی توپ را برگرداندند در ادامه توپ در پشت محوطه به منشا رسید و ضربه او بعد از برخورد با مدافعان به کرنر رفت.
دقیقه ۴: ارسال جعفری در محوطه جریمه نساجی به خوبی روی سر پریرا جفت و جور نشد تا ضربه سر او از کنار دروازه به بیرون برود.
دقیقه۷: ضربه کرنر نساجی روی حرکت انفرادی علی شجاعی به دست آمد، مدافعان مس توپ را به کرنر زدند و در ادامه سعی در شکل دادن یک ضد حمله از جناح راست نساجی را داشتند که این بار بازیکنان مس روی برخورد با جوادیان صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند ولی حقیقی توپ را با مشت به بیرون فرستاد.
دقیقه ۱۲: آذرباد با نفوذ و یک ارسال خوب، پریرا را در نزدیکی نقطه پنالتی صاحب توپ کرد اما ضربه سر او به آرامی در اختیار حقیقی قرار گرفت.
دقیقه ۲۴: پاس پشت پای آذرباد به محوطه نساجی با برخورد شیری و سقوط پریرا همراه شد و بازیکنان مس اعتقاد به پنالتی داشتند.
دقیقه ۲۵: پاس کریم اسلامی از پشت محوطه به علی شجاعی در محوطه مس او را با حامد لک تک به تک کرد ولی دروازه بان مس در مقابل شجاعی موفق عمل کرد و مانع از گلزنی او شد.
دقیقه ۳۰: ضربه کریم اسلامی با برخورد به مدافعان مس به کرنر رفت و در ادامه اما ضربه کرنر تمرین شده نساجی توسط مدافعان دور شد. با برخورد توپ به دست گادوین منشا نساجی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد ولی ضربه کلانتری به آرامی در اختیار لک قرار گرفت.
دقیقه ۳۶: خطای آذرباد روی حردانی در میانه های زمین مس، علی شجاعی را پشت توپ قرار داد ولی ضربه بلند او در دستان حامد لک قرار گرفت و او با یک شروع مجدد سریع و ضربه نامطمئن دفاع، تقریباً یک ضد حمله خطرناک را شکل داد اما بازیکنان نساجی موفق شدند توپ را دور کنند.
دقیقه ۴۰: ضربه پریرا در داخل محوطه نساجی با برخورد به بازیکنان نساجی تبدیل به یک ضد حمله شد و کلانتری بعد از جا گذاشتن یک بازیکن، با تکل سلیمانزاده توپش به بیرون رفت.
دقیقه ۴۲ آذرباد صاحب موقعیت در محوطه جریمه نساجی شد اما ضربه کم دقت او به آرامی به بیرون رفت.
دقیقه ۴۴: با ارسال بلند پشت خط دفاعی مس با ضربه سر حردانی، کریم اسلامی صاحب توپ شد اما ضربه او با اختلاف به بیرون رفت. در ادامه هم ارسال جوادیان روی دروازه مس راه به جایی نبرد.
دقیقه ۴۵: حساس ترین موقعیت بازی با ضربه به تیرک دروازه خلق شد. آوانتاژ به موقع داور باعث شد که در پشت محوطه علی شجاعی صاحب توپ شود ولی ضربه فنی و زیبای او به تیرک دروازه مس برخورد کرد.

1734581

دقیقه ۴۵: گادوین منشا بازی را در نیمه دوم با سوت حاج ملک آغاز کرد.
دقیقه ۴۷: ارسال علی شجاعی در محوطه جریمه و سقوط کریم اسلامی باعث شد تا داور در سوت خودش بدمد و نقطه پنالتی را نشان دهد.
دقیقه ۴۹: ایوب کلانتری توپ را در اختیار حامد شیری گذاشت تا حامد شیری همچنان پنالتی زن اول شمالی ها باشد با اینکه حامد لک جهت پنالتی را درست تشخیص داد اما ضربه دقیق و به گوشه دروازه شیری، این تیم را پیش انداخت.
دقیقه ۵۰: بعد از شروع مجدد بازی پریرا توپ را به محوطه نساجی ارسال کرد و ضربه آذرباد در یک رفت و برگشت در اختیار حقیقی قرار گرفت.
دقیقه ۵۲: کرنر مس توسط آذرباد روی دروازه نساجی با ضربه سر باقری بازیکن مس به تیرک برخورد کرد و در ادامه برخورد مهاجم مس و حقیقی باعث شد بازیکنان مس اعتقاد به پنالتی داشته باشند اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در ادامه حرکت انفرادی و زیبای شجاعی و جا گذاشتن سه بازیکن و ارسال او راه به جایی نبرد.
دقیقه ۶۴: ضربه راه دور ولی در چارچوب منشا در دوضرب در اختیار حقیقی قرار گرفت.
دقیقه 76: ضربه زمینی و کم دقت شجاعی از میانه میدان از کنار دروازه مس به بیرون رفت.
دقیقه ۷۷: ارسال بازیکنان مس به پشت محوطه برای لطیفی و اثرگذاری ابراهیمی مدافع نساجی و گرفتن توپ با دست توسط حقیقی باعث شد داور اعلام خطای دو ضرب در داخل محوطه نساجی کرد.
دقیقه ۸۴: روی ضد حمله و ارسال آذرباد برای شیمبا روی خط شش قدم او صاحب موقعیت خوبی شد ولی ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه ۸۷: ضربه پای چپ مهرداد رضایی از داخل محوطه نساجی با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.
دقیقه ۹۳: ارسال بلند به داخل محوطه نساجی با اشتباه قهاری در اختیار شیمبا قرار گرفت ولی ضربه او با برخورد به مدافعان به کرنر رفت. در ادامه و ارسال کرنر توپ در موقعیت آفساید به بازیکنان مس رسید و با این که وارد دروازه نساجی شد توسط داور مردود اعلام شد.
دقیقه ۹۶: ضربه بازیکنان مس به بازیکن نساجی در محوطه برخورد کرد که آنها اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور دستور به ادامه کار داد.

1734582

بهترین بازیکن:
لوسیانو پریرا مندس. بدون شک خرید تازه وارد مس بهترین بازیکن زمین بود. او چندین بار دروازه حقیقی را تهدید کرد و در نهایت هم با یک ضربه دقیق موفق شد دروازه نساجی را باز کند. پریرا با کمی شانس می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند اما در پایان همان یک گل به نام او ثبت شد.

اتفاق ویژه:
 محمد ربیعی و کادرفنی مس به شدت به داوری مسابقه معترض بودند و عقیده داشتند گل نساجی در شرایطی به دست آمده که بازیکن این تیم در موقعیت آفساید بوده است.

دیدگاه‌ها