کد خبر : 1837980 | 22 مرداد 1401 ساعت 01:05 | 30.3K بازدید | 6 دیدگاه

فتاحی: فرض کنید بازیکنان ما بازیگران سریال هستند

آخرین پولی که صداوسیما به فوتبال داد 9 سال پیش بود!

معاون باشگاه استقلال در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد صدا وسیما برخلاف ادعای امروز هیچ پولی به باشگاه‌ها پرداخت نکرده است.

آخرین پولی که صداوسیما به فوتبال داد 9 سال پیش بود!

به گزارش "ورزش سه"، سعید فتاحی، معاون ورزشی استقلال، درباره اینکه AFC نیز روی صیانت باشگاه‌ها از حق بخش زنده تاکید زیادی کرده است، گفت: یکی از مواردی که AFC خیلی روی آن تاکید کرده، همین حق پخش است. مدام به ظاهر بگوییم حق پخش انجام می‌شود اما کجا چنین کاری انجام می‌شود؟ با هاشمی تهیه کننده برنامه فوتبال برتر صحبت و از ایشان خواهش کردم با باشگاه ما لج نکنند. تا زمانی که قوانین درست شود و در مبادی ذی‌ربط در این خصوص تصمیم گیری صورت بگیرد با پخش زنده مشکلی نداریم، اما حداقل برنامه‌های تولیدی که پول در می‌آورند سهم باشگاه استقلال و پرسپولیس را بدهند. شرعاً و عرفاً باید این اتفاق بیفتد. همه به ما می‌گویند که این کار را انجام ندهیم ولی اگر این کار را نکنیم چه کاری باید انجام دهیم. باید حق هواداران خود را بگیریم و در حال حاضر سهامداران ما حق دارند.

وی در مورد اینکه آیا باشگاه استقلال تاکنون پولی از صدا و سیما گرفته است یا خیر، گفت:‌ حدود ۹-۸ سال قبل آخرین قرارداد سازمان صدا و سیما با سازمان لیگ به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بسته شد. این قرارداد از طرف فدراسیون فوتبال با ریاست وقت علی کفاشیان امضا شد اما صدا و سیما آن را امضا نکرد. بعد از آن هم هیچ پولی پرداخت نشد. دوستان مصاحبه کردند و گفته‌اند حق فوتبال داده شده است. بیایند بگویند کجا این پول را پرداخت کرده‌اند.

معاون باشگاه استقلال در مورد اینکه مبلغی برای پخش محتوای بازی‌های استقلال از طریق برنامه‌های تولیدی مدنظر این باشگاه است، عنوان کرد: باید مانند همه جای دنیا مذاکره کنند. مگر در جام‌جهانی و آسیا حق پخش نمی‌دهیم. می‌دانم که به آسیا بدهکار هستیم و از ما شکایت کردند. به صدا و سیما نامه زدیم و خواهش کردیم تشریف بیاورند. به احترام مردم ایران با پخش زنده مشکلی نداریم، اما برنامه تولیدی درخواست بدهد و مذاکره کند. مگر می‌شود بازی ما را پخش کنید و زیرنویس و تبلیغات را شما بگیرید تا فوتبال ورشکسته شود؟

او در مورد این اظهارنظر که با شرایط کنونی، فوتبال ایران چند سال آینده آماتور خواهد شد، گفت:‌ دقیقا همین‌طور است. در آسیا باید با کره جنوبی، چین، ژاپن، عربستان و امارات مبارزه کنیم. اکنون سهمیه بازیکنان خارجی در آسیا ۶ نفر شده و با این وضعیت ما دیگر نمی‌توانیم رنگ فینال آسیا را ببینیم. پس باید چه کاری انجام بدهیم، حق فوتبال را چه کسی می‌گیرد؟

فتاحی با اشاره به نحوه تصویربرداری تبلیغات محیطی هم گفت: در بین دو نیمه با ما تماس گرفتند که اصلاً دیده نشدند. از مسئولان کشور خواهش می‌کنم که رسیدگی کنند، این که نمی‌شود بگوییم رسانه ملی است. باشگاه استقلال به رسانه ملی احترام گذاشته و اجازه پخش مسابقات را داده، اما فوتبال برتر، شب‌های فوتبالی و سایر برنامه‌ها که از فوتبال درآمدزایی می‌کنند حق باشگاه‌ها را بدهند. وقتی سریالی پخش می‌شود آیا پول عوامل و بازیگران را نمی‌دهند؟ این جا نیز باید همین‌گونه باشد. باشگاه‌ استقلال و بازیکنان این تیم نیز مانند بازیگران هستند و باید حق پخش بدهند.

معاون باشگاه استقلال در خصوص ممانعت از ورود دوربین‌های باشگاه استقلال به ورزشگاه آزادی گفت: متاسفانه دوربین‌های شبکه باشگاه استقلال را به ورزشگاه راه ندادند، دیگر نمی‌دانم چه بگویم. واقعا خنده‌دار است. بازی استقلال است و ما اجاره ورزشگاه را می‌دهیم، اما دوربین‌هایمان را راه نمی‌دهند! از دوستان تشکر می‌کنم که کمک کردند تا دست‌کم دوربین‌های باشگاه وارد استادیوم شوند اما دوربین‌های شبکه استقلال را راه ندادند. دلیلش هم بحث صدا و سیما بود. به این دلیل که ما می‌خواستیم دوربین‌های تولیدی صدا و سیما را راه‌ ندهیم، آنها هم چنین کاری کردند.

دیدگاه‌ها