کد خبر : 1837981 | 22 مرداد 1401 ساعت 01:15 | 27.1K بازدید | 3 دیدگاه

سمیعی:حق پخش از آیتم‌های اصلی حرفه‌ای سازی‌ است

ادعایی روی پخش زنده نداریم، چرا کمک نمی‌کنید؟

معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره درخواست باشگاه استقلال جهت گرفتن حق پخش توضیحاتی را ارائه کرده است.

ادعایی روی پخش زنده نداریم، چرا کمک نمی‌کنید؟

به گزارش "ورزش سه"، فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال، در پایان دیدار برابر سپاهان در جمع خبرنگاران در مورد حواشی ایجاد شده پیش و حین برگزاری بازی دو تیم که به دلیل درخواست باشگاه استقلال برای دریافت حق پخش تلویزیونی ایجاد شد، بیان کرد: در اصل ۱۷۵ قانون اساسی یا دیگر قوانین می‌بینیم که فقط پخش، انحصاری به صدا و سیما واگذار شده و هیچ جای قانون گفته نشده که باید این پخش و محتوا مجانی باشد. پخش در اختیار صدا و سیما است؛ اما هیچ کجا گفته نشده که آن مجانی است. این حقوق باشگاه است و هر کسی قصد برخورداری از این محتوا را دارد، باید هزینه آن را پرداخت کند. باتوجه به اینکه آیتم‌های الزام‌آور و نظارتی ای.اف.سی در حال گسترش است و تازه در آیتم‌های با اولویت A هستیم که اگر اجرا نشوند باشگاه‌های‌ ما حذف خواهند شد؛ اگر آیتم‌های B و C اجرا شود، یکی از موارد اصلی حق پخش خواهد بود.

وی ادامه داد: بخواهیم یا نخواهیم خیلی از الزامات را رعایت نکردیم و امروز به مشکل خوردیم. در نهایت در آینده در حق پخش به مشکل خواهیم خورد. باید فرم‌ها را پر کنیم و بگوییم چه قراردادی بستیم و قراردادها را ارائه کنیم. به هر حال به آنجا خواهیم رسید و بهتر است تا قبل از اینکه به آنجا برسیم خودمان فکری کنیم. مشکل امروز حق پخش زنده نبود و ما طبق مصوبات گذشته ادعایی روی آن نداشتیم و بحث بر روی محتوا بود.

وی افزود: چه کسی می‌گوید از گل‌های استقلال ساعت‌ها برنامه ساخته شود و میلیاردها درآمد تبلیغاتی ایجاد شود اما استقلال از تولید خودش و چیزی که متعلق به خودش است ریالی برخوردار نشود؟! بهترین پیشنهادات را دادیم اما متاسفانه استقبال نشد. اگر می‌خواهیم فوتبال‌مان پیشرفت کند باید این کار را بکنیم.

معاون حقوقی باشگاه استقلال عنوان کرد: این کاری را که می‌گویند در صدا و سیما مصوب شد، ربطی به محتوا و پخش ندارد و قسمتی از حق تبلیغات است که برای کل ورزش ایران و فدراسیون‌های آماتوری است. فوتبال یک ورزش حرفه‌ای و فدراسیون حرفه‌ای است و از عموم شرکت‌های عمومی غیر دولتی خارج شده و دیگر جزو آن دسته فدراسیون‌ها نیست.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که همه فدراسیون‌ها زیر نظر وزارت ورزش و جوانان اداره می‌شوند، اما فوتبال مستقل است و حتی وزیر ورزش و جوانان حق دخالت در فوتبال را ندارد. یا باید مشکل را حل کنیم یا در نهایت مانند خیلی الزامات دیگر گرفتار خواهیم شد.

 

دیدگاه‌ها