کد خبر : 1838233 | 23 مرداد 1401 ساعت 12:05 | 7.7K بازدید | 3 دیدگاه

بودجه 150 میلیاردی برای تمام رشته‌ها؛

کرمان نگران وضعیت این تیم لیگ برتری

شور و ذوق هواداران مس کرمان برای حضور دوباره در لیگ برتر، این روزها جای خود را به نگرانی بابت اتفاقاتی داده است که در تیم خود مشاهده می کنند.

کرمان نگران وضعیت این تیم لیگ برتری

به گزارش "ورزش سه"، از مشکلات مالی که سبب شد مس کرمان جزو تیم هایی باشد که پرداختی قبل از فصل برای بازیکنانش نداشته باشد، تا حاشیه های مثل دستورالعمل ها و ابلاغیه های مسئله دار از سوی شرکت مس به باشگاه ها.

در حالی که مس کرمان بعد از صعود به لیگ برتر، این گمان را به وجود آورده بود که یکی از تیم های پروسروصدا نقل و انتقالات باشد اما این اتفاق اصلا رخ نداد تا این موضوع حتی با تعجب هواداران این تیم همراه باشد...قرار گرفتن مس کرمان در پائین ترین رده در جدول ارزش گذاری مالی تیم های حاضر در لیگ برتر، حالا دلایل خود را رفته رفته نشان می دهد.

اعلام رسمی بودجه کل باشگاه مس کرمان که چیزی در حدود ۱۲ رشته و ۳۳ تیم را اداره می کند با رقمی در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی شرکت ملی صنایع مس که مادرخرج اصلی این باشگاه است، نشان می داد که تا چه اندازه دست این باشگاه برای جذب بازیکن در لیگ برتر بسته و فعالیت هایش محدود بوده است.

در این شرایط باشگاه مس کرمان ترجیح داد که دست به ریسک بزرگی نزند و با جذب بازیکنان گران قیمت، تعهدات سنگینی که می توانست باشگاه را با چالش های بزرگ در طول فصل مواجه کند، روبرو نکند و اقتصادی ترین تیم ممکن را برای خود در راه لیگ برتر تشکیل دهد تا از این طریق به هدف خود که ماندگاری در مسابقات این فصل بود دست یابد.

1735144

اما همین فعالیت محدود و اقتصادی هم در روزهای اخیر دچار مشکل شده است تا جایی که نحوه پرداخت همین بودجه تعیین شده به باشگاه مس کرمان نیز از سوی شرکت مس با چالش و تاخیر مواجه شده است تا دست این باشگاه تازه صعود کرده به لیگ برتر، بسته تر هم بشود.

این موضوع سبب شده است که مس کرمان در روزهای آخر نقل و انتقالات از جذب بازیکنان خارجی که حساب زیادی روی آن ها باز کرده بود باز بماند و شرایط برای جذب آن ها مساعد نباشد، روند تکمیل ورزشگاه باهنر یعنی محل مسابقات خود را در آستانه شروع بازی های خانگی اش با مشکل ببیند و در نهایت در شروع مسابقات نیز نتواند از نظر پرداخت قراردادها موفق عمل کند آن هم در حالی که اقتصادی ترین حرکت ممکن را بر اساس بودجه طرح شده برای خود انجام داده بود.

همه این موضوعات سبب شد که مس کرمان در هفته اول رقابت های لیگ برتر نتواند با تمرکز کامل در هوای 50 درجه مسجد سلیمان به میدان برود آن هم در شرایطی که این تیم بعد از 8 سال اولین تجربه لیگ برتری خود را انجام می داد و کار برای این تیم به شدت سخت بود.

با این وجود در نهایت طی روزهای گذشته استعفای محمد کهندل مدیر  موفق باشگاه مس کرمان از مدیرعاملی نیز علنی شد تا مشخص شود اوضاع باشگاه مس کرمان در بازگشت به لیگ برتر تا چه اندازه پرحاشیه و نامطلوب بوده و ماشین اداره مدیریت باشگاه مس دائم با دست انداز از سمت بالادست خود مواجه است.

باید دید طی روزهای آتی شرکت ملی صنایع مس برنامه ای برای خروج این تیم تازه لیگ برتری شده از شرایط این روزهایش دارد؟! تیمی که به حسرت مردم کرمان در بازگشت به لیگ برتر پایان داد و انتظار می رفت توجه به آن خیلی بیشتر و موثرتر از این باشد و با شرایطی متفاوت لیگ برتر را آغاز کند.

دیدگاه‌ها