کد خبر : 1838423 | 24 مرداد 1401 ساعت 13:42 | 37.7K بازدید | 14 دیدگاه

طبیعی است بعد از اخراج یک بازیکن دفاعی شویم؛

تارتار: ببینم چند تیم مقابل پرسپولیس کلین‌شیت می‌کنند!

سرمربی ذوب آهن در مورد اتهام نمایش فوق دفاعی در دیدار مقابل پرسپولیس واکنش تندی نشان داد.

تارتار: ببینم چند تیم مقابل پرسپولیس کلین‌شیت می‌کنند!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ذوب آهن در حالی موفق شد پرسپولیس را در فولادشهر متوقف کند که از ابتدای نیمه دوم با اخراج نادر محمدی، ده نفره مقابل خط حمله پرسپولیس مقاومت کرد و در نهایت نیز یک امتیاز ارزشمند را از هفته اول لیگ برتر به دست آورد.

پس از این بازی در حالی که بسیاری از هواداران پرسپولیس از نمایش ذوب آهن تمجید می‌کردند، گروهی از طرفداران این تیم نیز در فضای مجازی نسبت به نمایش دفاعی ذوب آهن در نیمه دوم اظهار گلایه داشتند و حتی مفهوم «دفاع اتوبوسی» را در توصیف نمایش ذوب آهن استفاده کردند که حالا با واکنش تند سرمربی ذوب آهن مواجه شده است.

مهدی تارتار که به دلیل محرومیت باقی مانده از فصل گذشته، همچون همتای پرسپولیسی خود، روی نیمکت تیمش قرار نداشت و طبیعتا در نشست خبری هم شرکت نکرد، در اولین گفتگو پس از جدال با پرسپولیس، به سوالات پاسخ داده است:

* بازی با پرسپولیس همیشه دیداری خاص و مهم برای شما بوده و این بار هم توانستید از این تیم امتیاز بگیرید.
ما نیمه اول خیلی خوب دفاع کردیم و موقعیت آنچنانی به پرسپولیس ندادیم و برای نیمه دوم برنامه داشتیم. تعویض هم کردیم و تا قبل از اخراج، عملکرد خوبی داشتیم. بعد از آن طبیعی بود که عقب بنشینیم و از نتیجه دفاع کنیم. پرسپولیس هم تیم خوب، پرمهره و باکیفیتی است و روی چند ضربه ایستگاهی و شوت از راه دور موقعیت داشت اما در مجموع از بازیکنانم راضی ام، به آنها خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم در بازیهای بعد بهتر از این هم بشویم.

* پستی در اینستاگرام گذاشتید که مضمونش اینطور بود که هیچ‌چیزی نمی‌تواند جلوی تیمتان را بگیرد. آیا این کنایه به داور بود؟
کنایه نه، واقعیت این است که شاید اگر تصمیماتی که در این بازی از سوی داور برای تیم ما گرفته شد، برای هر تیم دیگری بود، شکست سنگینی را متحمل می‌شد اما ما توانستیم از تیم پرمهره پرسپولیس یک امتیاز بگیریم. یک پنالتی برای تیممان نگرفتند و بازیکنمان را هم اخراج کردند اما با این حال ما توانستیم دروازه را بسته نگه داریم.

* مطمئنید که آن صحنه پنالتی بود؟
من کارشناس داوری نیستم اما آنقدر در فوتبال بوده‌ام که بدانم وقتی توپ به دست باز بازیکن برخورد می‌کند، هند است. اما در این مورد به نظر خودم اتکا ندارم و دیدید که کارشناسان داوری هم اکثرا همین نظر را داشتند. البته برای آقای بنیادی‌فر احترام قائلم و ایشان یکی از داوران بزرگ فوتبال ایران است اما افسوس می‌خورم که این صحنه را درست تشخیص ندادند و VAR هم وجود نداشت که امکان بازبینی داشته باشند. به هر حال به ایشان و کمک‌هایشان خسته نباشید می‌گویم.

* دستیار شما در نشست خبری گفت هدفتان پیروزی بوده اما در فضای مجازی چیزهای دیگری هم می‌گفتند.
من توجهی به فضای مجازی و چیزی که آنجا نوشته می‌شود ندارم. چه مثبت باشد و چه منفی، اثری روی کارم ندارد. البته از هواداران خودمان متشکرم که همیشه حامی تیم ما هستند و برای هواداران سایر تیمها هم احترام قائلم اما واقعیت اینکه توجهی ندارم چه موج‌هایی ایجاد می‌شود.

1716167

* برخی از هواداران پرسپولیس می‌گفتند تیم شما «اتوبوسی» دفاع کرده.
شما می‌گویید یا هواداران پرسپولیس؟ به نظر من این حرف غلطی است که یک چیزی را به هواداران یک تیم تعمیم بدهیم. اما اگر در این مورد بخواهم صحبت کنم به هر حال میزان هزینه ما با پرسپولیس تفاوت زیادی دارد و شاید تیم ما یک سوم پرسپولیس هزینه کرده باشد. البته مشکلی نیست و من از هیئت مدیره و باشگاه بابت حمایت‎هایشان و همچنین تلاششان ممنونم اما طبیعی است تیمی با این میزان بودجه کمتر، مقابل پرسپولیس به تلاشش متکی باشد. حتی در این شرایط هم ما تلاش کردیم به پیروزی برسیم و این شانس را داشتیم و نمی‌دانم چطور می‌گویید دفاع اتوبوسی؟

* منظور این دسته از منتقدان، بیشتر دقایق پایانی بازی و بعد از اخراج نادر محمدی است.
هرکسی که اطلاع حداقلی هم از فوتبال داشته باشد، می‌داند که وقتی شما یک اخراجی داشته باشید، طبیعی است که از داشته‌هایتان دفاع بیشتری کنید. حالا در نظر بگیرید که تیم حریف مدعی قهرمانی باشد و یک تیم پرمهره از نظر هجومی؛ انتظار دارید ما چهار مهاجم بگذاریم و فقط حمله کنیم تا بقیه بگویند «به به و چه چه»؟

* پس این را قبول ندارید؟
نه تنها قبول ندارم فکر می‌کنم یک جریانی می‌خواهد کار ما را کوچک نشان بدهد. ما سال پیش توانستیم پرسپولیس را متوقف کنیم و جام را از آنها بگیریم و امسال هم در شروع کار، باوجود یک اخراجی و نگرفتن پنالتی، با کلین‌شیت به نتیجه تساوی رسیدیم. منتظرم ببینم که چند تیم مقابل پرسپولیس کلین شیت خواهند کرد.

* بی تعارف در فضای مجازی حرف و حدیث‌های زیادی در مورد دیدار تیمهای شما مقابل پرسپولیس مطرح می‌شود. در این مورد صحبت کنید.
اول اینکه از هواداران تیممان متشکرم و زمانی که به من گفتند ذوب‌آهنی‌ها در این چند روز چقدر از تیم حمایت کردند و مقابل این حرفهای مسموم ایستادند، خیلی خوشحال شدم و فکر می‌کنم این چیزی است که همه از هواداران تیمی اصیل و باریشه مثل ذوب آهن انتظار دارند. به هر حال همیشه این حرفها در فوتبال ایران هست و من گفتم که توجهی به فضای مجازی ندارم. من دو بار قهرمانی را از پرسپولیس گرفتم و امسال هم که نمایش تیم ما را دیدید. اصلا بحثم این است که من همیشه سرمربی تیمهایی بودم که از نظر بودجه با استقلال، پرسپولیس و سایر مدعیان زمین تا آسمان فرق داشتند اما با دو تیم معمولی توانستم پرسپولیس را ببرم و سال پیش و امسال را هم که دیدید. انتظار دارید با چنین تیمهایی شش گل به پرسپولیس بزنم؟ من هیچ، چرا تیمهایی که این افراد طرفدارش هستند این کار را نمی‌کنند؟

* به نظر دل پری دارید.
نه واقعا توجهی به این حرفها ندارم و تمرکزم روی تیم ذوب آهن است و می‌خواهم با این تیم به موفقیت برسم.

* یکسری از هواداران پرسپولیس هستند که می‌گویند آقای تارتار مقابل پرسپولیس خیلی سفت می‌گیرد و اگر همینطوری مقابل سایر تیمها بازی کند، قهرمان می‌شود!
گفتم که من توجهی به فضای مجازی ندارم اما همین که انقدر حرفها متنوع است، نشان می‌دهد که ما کارمان را درست انجام می‌دهیم. اتفاقا سال پیش چهار امتیاز از سپاهان گرفتیم و مقابل استقلال هم بدشانس بودیم که به نتیجه موردنظر نرسیدیم. من مهدی تارتار در هر بازی تلاش می‌کنم تیمم موفق شود و این مهمترین چیز برای من است.

* دوست داشتم در مورد پرسپولیس هم از شما بپرسم. به هر حال شما پیشکسوت این تیم هستید.
پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است و من هم افتخار می‌کنم سالها در این تیم بازی کردم. آنها مقابل ما نمایش باکیفیتی داشتند و تیم پرمهره و خوبی دارند. اما من الان سرمربی ذوب آهن هستم و تمام تلاشم را برای این تیم انجام می‌دهم و تمرکزم روی بازیهای این تیم است.

* پس در مورد ذوب آهن صحبت کنیم. امسال هدفتان چه رتبه‌ای است؟
اول دوست داشتم از بازیکنانمان تشکر کنم که در تمرینات پیش فصل حداکثر توان خود را گذاشتند و به خودشان هم گفتم که ثمره این تلاش را خواهند دید. ما سال پیش کار بزرگی را کردیم و به نظرم سال پیش باتوجه به هزینه تیمهای اول تا ششم، اصلا از رتبه ششم به بعد، یک لیگ دیگری برای خودش داشت و برای همین کسب رتبه هفتم برای من خیلی اهمیت دارد. امسال هم می‌خواهیم تیم شایسته‌ای باشیم و رضایت هواداران ذوب آهن را جلب کنیم. جا دارد از مدیریت باشگاه و همچنین اعضای هیئت مدیره باشگاه و مدیران کارخانه هم تشکر کنم که همیشه همراه ما بودند.

1731874

* امسال دو پیشکسوت را در کادرفنی دارید.
بله از قاسم حدادی‌فر و محمد نوری کمال تشکر را دارم که پذیرفتند در کادرفنی ذوب آهن حضور داشته باشند و البته حضور در این تیم برای همه ما افتخار است. همچنین آقای پاشایی، اینانلو، امیر جمالی و دکتر امین‌زاد مربیان بادانشی هستند که سالها در فوتبال ایران بوده‌اند و اگر ذوب آهن فصل پیش نتایج خوبی گرفت، محصول تلاش این کادرفنی بود و همچنین آقای معمار که جدا شدند و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

* به نظرتان این فصل فوتبال ایران بهتر از فصل گذشته خواهد بود؟
فکر می‌کنم این فصل رقابتی‌تر باشد و حتی برای یک رتبه صعود هم تلاش بیشتری نسبت به فصل گذشته انجام شود. امسال سال جام جهانی است و همه بازیکنان برای خودشان شانس قائل هستند و طبیعی است تلاش بیشتری هم کنند. من از این بابت خوشحالم و امیدوارم کادرفنی تیم ملی به تیم ما هم نگاه ویژه داشته باشد.

* در مورد تیم ملی چه نظری دارید؟
باید اجازه بدهیم آقای اسکوچیچ کارشان را انجام بدهند و حداقل تا الان هم هر اتفاقی افتاده، از این به بعد فضای کار را برایشان مهیا کنیم. امیدوارم برای فیفادی‌های پیش رو نیز برنامه ریزی بهتری انجام شود.

* قهرمان این فصل را پیش‌بینی می‌کنید؟
پیش بینی خاصی ندارم فقط این را می‌توانم بگویم که امیدوارم روندی که در ذوب آهن آغاز کردیم در فصول آینده ادامه‌دار باشد و بتوانیم این تیم را دوباره مدعی قهرمانی کنیم. چون ذوب آهن نام بزرگی در فوتبال ایران است و نایب قهرمان آسیا بوده و همیشه باید جزو بهترین تیم‌های ایران باشد و این هدف ما و باشگاه است که در آینده این روند را ادامه دهیم. همانطور که دیدید سال پیش ذوب آهن دیگر در بین تیمهای پایین جدول نبود و حالا باید سعی کنیم این جایگاه را نگه داریم و برای فصلهای آینده نتایج بهتری هم کسب کنیم. ذوب آهن ساختار خوبی دارد و با افزایش بودجه فرصت این را خواهد داشت تا در سالهای آینده این روند را بهتر کند و به جمع مدعیان اضافه شود.

دیدگاه‌ها