کد خبر : 1838441 | 24 مرداد 1401 ساعت 15:20 | 1.7K بازدید | 1 دیدگاه

ورود زنان به استادیوم‌ها دیگر یک انتخاب نیست؛

نشست مدیران فرهنگی با دغدغه هواداری و زنان

مدیران فرهنگی باشگاه‌های مختلف ساعاتی پیش در کمیته ملی المپیک دور هم جمع شدند و دغدغه‌های خودشان را در حوزه هواداری و بهبود فرهنگ آن مطرح کردند.

نشست مدیران فرهنگی با دغدغه هواداری و زنان

به گزارش "ورزش سه"، شروع دوباره مسابقات فوتبال در کشور دلیل اصلی این گردهمایی مدیران فنی در خیابان سئول بود و طی این جلسه موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در ادامه به طور خلاصه‎ به این مسائل مهم پرداخته‌ایم:

*عدم پرورش و تربیت ستاره‌های ورزشی که آماده ورود به عرصه نیستند
*عدم استفاده از پلیس آموزش دیده
*فقدان نشاط  اجتماعی که سرریز آن به فوتبال و استادیوم‌ها وارد می‌شود
* اجرایی نشدن قوانین مانند زیر ساخت‌ها
* سرریز معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی
* احساس تبعیض در داوری در حمایت از برخی تیم‌ها
* فضاسازی رسانه‌های ورزشی

1735511
1735510

مواردی که در بالا مطرح شدند از جمله موضوعات مهمی بودند که توسط مدیران فرهنگی باشگاه‌های مختلف به عنوان مسائل و دغدغه‌های مهم مطرح شدند تا با کار کردن روی آنها شاهد بهبود فرهنگ هواداری باشیم.

*موضوع مهم دیگری که در این نشست مطرح شد مسئله ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی بود که به نظر می‌رسد رفته رفته تلاش برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای انجام این مهم در حال نهایی شدن است.

درنهایت بخش پایانی این نشست با صحبت‌های احسان محمدی رئیس کمیته مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال همراه شد و او  در این بخش تاکید داشت که حرکت ویژه‌ای جز تحقیر طی سالیان اخیر برای بهبود فرهنگ هواداری صورت نگرفته و از مدیران فوتبالی خواست تا به هواداران مانند همان مردمی نگاه کنند که در مترو همگام با سایرین حضور دارند یا در سطح جامعه برای شرکت در انتخابات از آنها محترمانه دعوت می‌شود. 

1735509
بخش بعدی صحبت‌های احسان محمدی هم تایید حرف‌های بهمنی رئیس روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران بود و بر این نکته اشاره داشت که ورود زنان در حال حاضر دیگر یک انتخاب نیست و باید هر چه زودتر و پیش از اینکه اجبار شود به سمت آن حرکت کنیم. او البته در این بخش با اشاره به اتفاقات مشهد آن را ورای اختیارات فدراسیون فوتبال برشمرد و حمایت نهادها و تصمیم‌سازان بالادستی را برای رفع این مشکل خواستار شد.

دیدگاه‌ها