کد خبر : 1838941 | 27 مرداد 1401 ساعت 11:48 | 7.9K بازدید | 1 دیدگاه

شکست ناباورانه نادال در سینسیناتی

پرافتخارترین تنیسور تاریخ در بازگشت به تنیس پس از مسابقات ویمبلدون شکستی دور از انتظار تجربه کرد.

شکست ناباورانه نادال در سینسیناتی

به گزارش "ورزش سه" رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره سه رده‌بندی جهانی تنیس که پیش از مرحله نیمه‌نهایی مسابقات ویمبلدون به دلیل آسیب‌دیدگی از رقابت‌ها کنار کشید، پس از دو ماه به زمین تنیس برگشت اما اوضاع برای او آنطور که می‌خواست پیش نرفت.
برنا چوریچ کروات که پیش از این در رقابت‌های رودررو با نادال در شرایط برابر قرار داشت و هرکدام دو پیروزی کسب کرده بودند و خودش هم نزدیک به یک سال دور از میادین بود، در یک مسابقه دیدنی و در سه ست موفق شد ماتادور را شکست داده و راهی دور بعد شود.
نادال که در ست اول نتوانسته بود با بریک پوینتی روبه‌رو شود، دو بار فرصت پیروزی در ست را داشت اما در نهایت چوریچ بود که توانست با نتیجه 9-11 در تایبریک به پیروزی برسد.
در ست دوم مسابقه این نادال بود که از تنها موقعیتی که برای بریک به‌دست آورده بود استفاده کرد و حریف کرواتش را 4-6 شکست داد تا کار به ست سرنوشت‌ساز سوم بکشد.
در حالی که رافا در این ست فرصت مناسبی برای بریک کردن چوریچ در گیم دوم سرویس‌هایش را به‌دست آورده بود، نتوانست به این مهم برسد و دو گیم بعد بریک شد تا چوریچ با حفظ فرم خوبش تا انتهای ست با نتیجه 3-6 برنده این ست شده و بازی را در مجموع با نتیجه 1-2 به سود خودش به پایان ببرد.
این پیروزی از این نظر برای چوریچ دستاورد بزرگی محسوب می‌شود که او به سومین تنیسوری در تبدیل شد که در رقابت‌هایش برابر نادال در مجموع پنج بازی یا بیشتر آمار بهتری را نسبت به اسطوره اسپانیایی در اختیار دارد. داویدنکو و جوکوویچ دو تنیسور دیگری هستند که در تقابل مستقیم با نادال عملکرد بهتری دارند.

1736225
1736226

دیدگاه‌ها