کد خبر : 1839010 | 27 مرداد 1401 ساعت 17:57 | 8K بازدید | 26 دیدگاه

این شهر برای آبی‌ها طلسم شده است

آمار عجیب استقلال در انزلی؛ 10بازی و فقط یک برد!

استقلال در 10 سفر قبلی خود به شهر انزلی، تنها یک بار برابر ملوان موفق به کسب پیروزی شده است.

آمار عجیب استقلال در انزلی؛ 10بازی و فقط یک برد!

به گزارش "ورزش سه"، پس از سالها، یک بار دیگر استقلال راهی انزلی شده تا با ملوان دیدار کند. از لیگ شانزهم تا بیست و یکم و به دلیل حضور انزلی چی ها در دسته اول، مسابقات میان دو تیم برگزار نشد و اکنون این فرصت مهیا شده تا آبی پوشان پایتخت در استادیوم قدیمی سیروس قایقران به مصاف ملوان بروند.

استقلال در شرایطی باید با میزبان خود روبه‌رو شود که آبی ها خاطرات خوشایندی از سفر به انزلی ندارند. در نخستین دوره مسابقات لیگ برتر و در شرایطی که آبی ها برای قهرمانی تنها به یک تساوی نیاز داشتند، شکست برابر ملوان باعث شد تا پرسپولیس در تهران جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

البته این تنها خاطره بد استقلالی ها از انزلی نیست و آنها در سال های گذشته و طی مدت زمان کوتاهی دو بار با نتیجه 4 بر 2 مغلوب ملوان شده بودند. به طور کلی، انزلی یکی از شهرهایی است که آبی ها خاطرات چندان خوشایندی از آنجا ندارند به طوری‌که در 10 تقابل قبلی دو تیم در این شهر، استقلال فقط یک مرتبه موفق به کسب پیروزی شده است.

1736316

آخرین جدال دو تیم در شهر انزلی به دی ماه 1394 بازمیگردد که بازی با تساوی 2 – 2 به پایان رسید. جابر انصاری و محسن کریمی در آن دیدار برای استقلال گلزنی کردند و سیدجلال رافخایی زننده هر دو گل میزبان بود.

آخرین پیروزی استقلال در انزلی به آذر 89 و لیگ دهم برمی‌گردد که آبی ها با تک گل حنیف عمران زاده از سد ملوان گذشتند. استقلال در سه سفر خود به انزلی و پیش از آن، در لیگ های هشتم و نهم برابر ملوان به تساوی دست یافت و در لیگ هفتم نیز با نتیجه 2 بر یک شکست خورد که هادی تأمینی و علی طهماسبی برای ملوان و پیروز قربانی برای استقلال گلزنی کردند.

1736315

استقلال در جام حذفی سال 90 و لیگ یازدهم و سیزدهم در انزلی مغلوب ملوان شد و در لیگ های دوازدهم، چهاردهم و پانزدهم که آخرین دوره حضور انزلی چی ها در لیگ برتر بود، به تساوی رسیدند.

مرور نتایج 10 سفر آخر استقلال به انزلی:
لیگ پانزدهم: ملوان 2 – استقلال 2 
لیگ چهاردهم: ملوان یک – استقلال یک
لیگ سیزدهم: ملوان 4 – استقلال 2
لیگ دوازدهم: ملوان صفر – استقلال صفر
لیگ یازدهم: ملوان 4 – استقلال 2
جام حذفی 89 – 90: ملوان 2 – استقلال یک
لیگ دهم: ملوان صفر – استقلال یک
لیگ نهم: ملوان صفر – استقلال صفر 
لیگ هشتم: ملوان 2 – استقلال 2
لیگ هفتم: ملوان 2 – استقلال یک

1736314

دیدگاه‌ها