کد خبر : 1839062 | 27 مرداد 1401 ساعت 21:59 | 85.8K بازدید | 13 دیدگاه

این برد تقدیم به مطهری، حسینی و خاقانی

ساپینتو: جنگیدم تا این بازیکنان را به استقلال بیاورم

سرمربی پرتغالی استقلال می‌گوید روی ذهنیت بازیکنانش کار کرده است که اگر هم عقب بیفتند، برای پیروزی تلاش کند.

ساپینتو: جنگیدم تا این بازیکنان را به استقلال بیاورم

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در شرایطی که با یک گل از ملوان عقب بود، توانست بازی را به تساوی کشانده و در ادامه با تعویض های خوب سرمربی پرتغالی، برنده از زمین خارج شد. این مسئله ای است که ساپینتو نیز به آن اشاره کرد که استقلال باید یک نیمکت خوب داشته باشد.
پس از پایان دیدار دو تیم، ساپینتو با حضور در محل برگزاری نشست خبری صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: عصر همگی به بخیر. به عقیده من، ما در نیمه اول هم لیاقت برد را داشتیم. باید بازی 2 یا 3 بر صفر می‌شد. حتی قبل از اینکه ملوان گل اول را بزند، ما چند موقعیت را روی دروازه میزبان ایجاد کردیم.

* از اتفاقات بازی با سپاهان درس عبرت نگرفتیم
خیلی قوی ظاهر شدیم و فشار زیادی آوردیم. اجازه ندادیم بازی خوبی انجام بدهند. آنها به فوتبال مستقیم رو آوردند. در نیمه اول اشتباه کوچکی داشتیم که از روی پرتاب اوت به گل رسیدند. این اشتباه خط دفاعی ما نبود و فقط اشتباه تمرکزی بود. روی این‌ها کار کرده بودیم. از این اتفاق در بازی قبلی درس عبرت گرفته بودیم با این حال امروز هم گل خوردیم.

1736453

* با بازیکنان کار کردم که تسلیم نشوند
اگر چه در نیمه اول با اینکه یک بر صفر باخته بودیم، ولی به خودمان و بازیکنان اطمینان داشتیم که سعی و تلاششان را انجام دهند و توانستیم نتیجه را عوض کنیم. بازی قبل مقابل سپاهان در 60 دقیقه این اعتقاد را نداشتیم و نتوانستیم نتیجه را عوض کنیم. ولی این هفته روی ذهن بازیکنان کار کردم. آن‌ها را آماده کردم که حتی اگر گل هم بخورند باید به بازی برگردند و تسلیم نشوند.

* تعویض هایمان موثر بود
با همان سیستم دیدار با سپاهان امروز نیز به میدان رفتیم و ادامه دادیم و نخواستم سیستم را عوض کنم. در این بازی سیستم را به 4-3-3 تغییر دادم و این تغییرات جواب داد. تعویض‌هایمان هم موثر بود. با این روند باید بازی‌های دیگر را هم ادامه بدهیم و به خودمان اطمینان داشته باشیم و هیچ وقت تسلیم نشویم.

 * از کادر هلال احمر عذرخواهی کردم
وقتی ما گل خوردیم، افراد کنار زمین (اعضای هلال احمر و کادرپزشکی) خوشحالی کردند، آنها باید منصف می بودند. اگر دلرنجی پیش آمد، به‌خاطر اتفاقات فوتبال است و طبیعی است. بعد از آن من رفتم و عذرخواهی کردم. آن‌ها را در آغوش گرفتم و قضیه تمام شد.

1736459

* من جنگیدم که این بازیکنان را به استقلال بیاورم
بازیکنان تأثیرگذار روی نیمکت؟ من جنگیدم که این بازیکنان را به استقلال بیاورم. برای قهرمانی نه تنها به 11 نفر بلکه نیمکت قوی هم لازم دارید تا بتوانید در کل لیگ با آن‌ها بازی کنید و قهرمان شوید.

* بابت کنار گذاشتن ارسلان و حسینی ناراحتم
من خیلی ناراحتم که دو نفر از بازیکنان حرفه ای خودم را کنار بگذارم، ارسلان و حسینی. آنها لایق این بودند که در تیم بمانند. یک هفته خیلی سختی برای من بود. حق آنها نبود که از لیست خارج شوند و کیفت لازم را داشتند که کنار ما بمانند، ولی مشکل پر بودن لیست را داشتیم و باید تغییراتی ایجاد می کردیم که جز این نمی‌توانستیم کاری کنیم.

* این برد برای بازیکنانی است که امروز با ما نیستند
می‌خواهم این برد را به آنها و نفراتی مثل خاقانی، امید حامدی‌فر و آنهایی که با ما به انزلی نیامدند، تقدیم کنیم. (در این لحظه خبرنگاری نام آمانوف را به زبان آورد) و همچنین آمانوف. البته آمانوف با ماست. این برد برای بازیکنانی است که امروز با ما نیستند. این برد برای آنهاست. رقابت خیلی سختی بین بازیکنان در تمرین وجود دارد و این برای همه آنها خوب است و باید به سطح بالایی برسند.

1736460

* در رختکن گفتم باید این گل ناعادلانه را جبران کنید
لیاقت این را داشتیم که در نیمه اول هم 3، 4 گل بزنیم ولی از فرصت ها استفاده نکردیم. اوایل بازی یک توپ انداختند، سپس اوت انداختند و بعد از آن هم گل به ثمر رسید. در رختکن به بازیکنان گفتم بعد از اینکه یک گل ناعادلانه می‌خورید؛ باید بعد از آن بجنگید. چون همه تیم ها منتظر این اشتباهات تیم ما هستند تا از آن استفاده کنند. ما نباید از این اشتباهات داشته باشیم.

* در لیگ برتر حریف راحتی نداریم
ضعف در خط دفاعی و خوش شانسی در نیمه دوم؟ درباره مشکل در خط دفاعی با شما هم نظر نیستم. آنها یکبار ضدحمله سریع داشتند، اما شما می‌توانید بگویید ما چند فرصت گلزنی داشتیم؟ فکر می کنید آنها لایق گلزنی بودند؟ بازی با هر تیمی سخت است و ما در این لیگ حریف راحتی نداریم و باید دید بقیه تیم‌ها می‌توانند ملوان را ببرند.

* در یک ماه، تیم به حالت مطلوب می رسد
راحت گل خوردن و راحت گل زدن؟ ما روی کارهای تهاجمی خیلی کار کردیم و باید در خط دفاع نیز عملکردمان خوب باشد. زمان زیادی داریم تا پیشرفت کنیم. مطمئنم در این یک ماه تیم به حالت مطلوب می رسد.

دیدگاه‌ها