کد خبر : 1839155 | 28 مرداد 1401 ساعت 12:36 | 135.8K بازدید | 27 دیدگاه

خشم جهانی علیه اقدامات لاپورتا

بارسلونا دشمن جدید فوتبال (یادداشت)

فعالیت‌های گسترده بارسلونا در تابستان امسال برای این تیم دشمنان زیادی تراشیده و کاتالانها را به هیولای جدید فوتبال تبدیل کرده است.

بارسلونا دشمن جدید فوتبال (یادداشت)

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در دهه‌های گذشته یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های دنیا بود. شعار باشگاه کاتالان، «فراتر از یک باشگاه»، نشان‌دهنده ذهنیتی است که مردم این ایالت اسپانیا نسبت به باشگاه‌شان دارند و همین یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های آبی‌اناری‌ها برای هواداران فوتبال در سراسر دنیا است.

اما سالهای پرافتخار بارسلونا به پایان رسیده است. علت اصلی شرایط اقتصادی وخیمی است که باشگاه با آن روبرو است. خوان لاپورتا، رئیس باشگاه در تابستان 2021 اعلام کرد بارسا با بدهی 1.35 میلیارد یورویی روبرو است. به همین خاطر است که فعالیت‌های اخیر باشگاه در بازار نقل و انتقالات بسیاری را شگفت‌زده کرده است. آنها تا پیش از شروع فصل جدید برای خرید پنج بازیکن و از جمله رابرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ 153 میلیون یورو هزینه کردند.

1736626

اما بارسا در طرف دیگر معادله تنها از فروش فیلیپ کوتینیو درآمدی 20 میلیون یورویی داشت. به همین خاطر است که دنیای فوتبال با این سوال روبرو است که بارسلونا چطور می‌تواند بدون کسب درآمد در نقل و انتقالات اینقدر هزینه کند؟ یولیان ناگلزمان سرمربی بایرن مونیخ در این باره گفت:" بارسا تنها باشگاهی است که پول ندارد ولی می‌تواند بازیکن بخرد. این واقعا مسخره است".

کلوپ: بارسلونا واتسکه خودش را دارد یا نه؟
یورگن کلوپ هم در صحبتهایی شبیه به ناگلزمان در مصاحبه با کیکر از تعجب خود درباره عملکرد باشگاه کاتالان گفت. کلوپ با اعلام اینکه از وضعیت بارسا شگفت‌زده است مدعی شد عملکرد کاتالان‌ها دو دلیل می‌تواند داشته باشد:" یک دلیل این است که من از مسائل مالی سر در نمی‌آورم و دلیل دوم این است که من اگر بدانم پول ندارم نمی‌توانم خرج کنم. خیلی ساده است".

سرمربی لیورپول در ادامه گفت تنها باشگاهی که او می‌داند اقدام به فروش بخشی از حقوق و امتیازهای خود کرده و حتی استادیومش را فروخته بوروسیا دورتموند بوده است. کلوپ گفت:"واتسکه در آخرین لحظه به دورتموند آمد و باشگاه را نجات داد. نمی‌دانم بارسا هم واتسکه خودش را دارد یا نه".

خشم فن‌درفارت

رافائل فن‌درفارت از کسانی بود که صریح‌تر از همه منتقدین به بارسلونا حمله کرد. او در مصاحبه با یک تلویزیون هلندی از رئیس بارسا به عنوان احمق یاد کرد و باشگاه کاتالان را به مافیا تشبیه کرد.

1614631

فن‌درفارت گفت:" مایه شرمساری است. لاپورتا با آن کله‌ گنده‌اش که همه جا می‌خندد. او فکر می‌کند سلطان است. ولی به نظر من که یک احمق کوچولو است. این باشگاه مافیا است و باید مجازات شود. اعتبار بارسا بدجوری صدمه دیده. آنها باشگاه بزرگی بودند که همه دوست داشتند پیراهن‌شان را بپوشند".

گری لینه‌کر انگلیسی هم در رابطه با ماجرای بارسا و هافبک هلندی‌اش فرانکی دی‌یونگ به جمع منتقدین وارد شد و گفت:" بارسلونا با دی‌یونگ مثل یک تکه گوشت رفتار کرد. آن هم به دلایلی که تقصیر او نبود. فرانکی باید قوی بماند. واقعا خیلی عجیب است".

فان‌باستن: کرویف اگر بود شرمنده می‌شد
اسطوره فوتبال هلند، مارکو فان باستن، هم در انتقادهای خود از بارسلونا به اسطوره هلندی این باشگاه، یوهان کرویف، اشاره کرد و گفت:" اگر کرویف رفتار این روزهای بارسا را می‌دید شرمنده می‌شد".

1651258

رفتار بارسلونا با فرانکی دی‌یونگ هلندی‌ها را به شدت عصبانی کرده است. رونالد واتروس، دروازه‌بان سابق تیم ملی هلند، هم در مصاحبه‌ای گفت:" من دیگر شعار فراتر از یک باشگاه را نمی‌شنوم. آنها که نماد فوتبال مدرن بودند با رفتار زشت‌شان همه چیز را خراب کردند".

بارسلونا به دلیل رفتار خود در بازار نقل و انتقالات به مترسک جدید دنیای فوتبال تبدیل شده و خیلی‌ باشگاه کاتالان را هدف گرفته‌اند. باشگاهی که برای کسب موفقیت در زمان حال آینده خود را به فروش گذاشت. تیمی که ژاوی امسال در اختیار دارد مسلما توجه زیادی به خود جلب کرده است اما فضای منفی پیرامون بارسلونا هیچ‌گاه اینقدر پررنگ نبوده است.

اشپورت1
یوهانس فِرِن

دیدگاه‌ها