کد خبر : 1839228 | 28 مرداد 1401 ساعت 21:48 | 116K بازدید | 80 دیدگاه

ای‌کاش هواداران نمی‌آمدند

پرسپولیس صفر - فولاد صفر؛ 90 دقیقه روی اعصاب!

در روزی که مهاجمان سرخپوش کمترین میزان موقعیت را به دست آوردند، شاگردان یحیی گل‌محمدی برابر هواداران و مقابل تیم فولاد متوقف شدند.

پرسپولیس صفر - فولاد صفر؛ 90 دقیقه روی اعصاب!

به گزارش "ورزش سه" پرسپولیس تهران برای اولین بار در فصل جدید مقابل هواداران برابر فولاد خوزستان، صف آرایی کرد. بازی پر برخورد و با پرس شدید آغاز شد و در دقیقه ۹ بازی خطرناک ترین موقعیت به وسیله بازیکنان پرسپولیس خلق شد. ضربه شروع مجدد بیرانوند با دو لمس توپ به مهدی ترابی در محوطه جریمه رسید و او با نفوذ و ضربه دقیق در موقعیت تک به تک، توپ را به تیرک دروازه کریستوفر کنت کوبید. در ادامه بازی دو تیم چنگی به دل نزد و هرچه دو تیم زدند به در بسته خورد. در نهایت بازی در این نیمه بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم پرسپولیس امید عالیشاه را به خط هافبک خود اضافه کرد تا بازیکنان این تیم بتوانند از پرس بازیکنان فولاد خارج شوند. در دقیقه ۷۰ با پاس امید عالیشاه مهاجم سرخپوشان مهدی عبدی، صاحب توپ و وارد محوطه فولاد شد اما تعلل عبدی در زدن ضربه آخر با تکل انصاری و به زمین افتادن او همراه بود که داور در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت. با گذشت زمان بازی تغییری در روند بازی ایجاد نشد و هرچه به پایان بازی نزدیک شدیم، موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد ولی در دقایق پایانی، بازیکنان فولاد به توپ و میدان بیشتر مسلط شدند. در آخرین ثانیه‌های وقت‌های تلف شده نیمه دوم هم کوشکی بازیکن فولاد با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد. بازی در نهایت با سوت پیام حیدری و نتیجه صفر صفر به پایان رسید.

حالا ۱۸۰ دقیقه از لیگ گذشته اما همچنان پرسپولیس موفق به باز کردن دروازه حریفان خود نشده و البته گلی هم در این دو بازی دریافت نکرده است.

بازی از هفته دوم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
جمعه: 28/05/1401 ؛ ساعت: 20:30 
ورزشگاه: آزادی تهران

گروه داوری: پیام حیدری؛ کمک‌ها: سعید قاسمی، حسین مرادی؛ داور چهارم: فرزاد منصوری  / ناظر: رحیم رحیمی مقدم

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، کمال کامیابی‌نیا(46 - امید عالیشاه)، میلاد سرلک، مهدی ترابی(91 - شرزود تمیروف)، سعید صادقی(78 - محمد عمری)، سروش رفیعی(80 - سینا اسدبیگی)، مهدی عبدی(78 - حامد پاکدل)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب فولاد: 
کریستوفر کنت، مهدی شیری، کولیبالی، آقاسی، سعید آقایی(86 - وحید حیدریه)، محمد آبشک(90 - ایوب والی)، ساسان انصاری( 86 - علیرضا کوشکی)، حمید بوحمدان، وریا غفوری(67 - آیاندا پاتوسی)، احسان پهلوان، مجید علیاری (90 - احمد عبداله زاده)
سرمربی: جواد نکونام

🟨 اخطار

پرسپولیس: 16 - علی نعمتی  46 - مهدی ترابی -  فولاد: ۲۱ - محمد آبشک، 48- کادر فنی  46 - عارف آقاسی

1736749

⏱️ دقایق حساس:

دقیقه ۹: حرکت ترکیبی و تمرین شده بازیکنان پرسپولیس با علیرضا بیرانوند از دروازه شروع شد و با دو لمس توپ و ضربه مهدی ترابی در موقعیت تک به تک به تیرک دروازه فولاد به پایان رسید. در برگشت هم بازیکنان فولاد توپ را دور کردند.

دقیقه ۱۸: ضربه آبشک از فاصله تقریباً سی متری به آرامی در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه ۳۵: حرکت انفرادی سروش رفیعی منجر به خطا چسبیده به محوطه جریمه شد اما ضربه ایستگاهی مهدی ترابی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۸: فرار مهدی ترابی از جناح چپ با ورود به محوطه جریمه و ارسال او همراه بود اما ضربه نعمتی به آرامی در اختیار کنت قرار گرفت.

دقیقه ۴۰: پاس پشت مدافعان به مجید علیاری در موقعیت تک به تک رسید اما این بازیکن در مقابل علیرضا بیرانوند ناکام بود.

دقیقه ۶۳: ضربه مهدی ترابی از نزدیکی های محوطه جریمه فولاد به سمت دروازه این تیم با واکنش خوب کریستوفر کنت از محوطه دور شد.

دقیقه ۶۹: شروع مجدد سریع بازیکنان پرسپولیس به پشت مدافعان که داور برخلاف کمک داور اعتقاد به آفساید داشت.

دقیقه ۷۰: فشار بی امان بازیکنان پرسپولیس توپ را به مهدی عبدی رساند و او وارد محوطه فولاد شد اما با تکل ساسان انصاری مهاجم پرسپولیس به زمین افتاد. داور در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۹۳: ضربه سنگین امید عالیشاه از روی خط محوطه فولاد با اختلاف کمی از بالای دروازه کنت به بیرون رفت.

اتفاق ویژه: 
اخراج علیرضا کوشکی مهمترین اتفاق بازی پرسپولیس و فولاد بود؛ مهاجم تیم اهوازی تنها شش  دقیقه پس از ورود به زمین پس از یک برخورد شدید در میانه زمین با کارت قرمز داور جریمه شد.

بهترین بازیکن: مهدی ترابی، حمید بوحمدان و فرشاد فرجی
در روزی که پرسپولیس موقعیت خاصی نساخت و فولاد نمایش تدافعی ارائه کرد، مهدی ترابی نمایشی برتر از سایر عناصر هجومی دو تیم ارائه کرد. همچنین بوحمدان در میانه زمین فولاد جنگنده، پرتلاش و دونده ظاهر شد و جلوی موقعیتهای پرسپولیس را گرفت. در خط دفاعی پرسپولیس نیز باید به نمایش قابل قبول فرشاد فرجی اشاره کرد که کم نقص ظاهر شد.

🔴 در حاشیه:

* سرمربی تیم ملی در ورزشگاه حاضر بود و از نزدیک این بازی حساس را دنبال کرد
* پیش از آغاز دیدار طی مراسمی از تعدادی آزادگان عزیز به مناسبت بازگشت این عزیزان به کشور، طی مراسمی تجلیل شد.
*احسان پهلوان، سعید آقایی و مهدی شیری پیش از آغاز بازی به سمت نیمکت پرسپولیس رفتند و با  اعضای تیم سابق خود خوش و بش کردند

* بازیکنان سابق پرسپولیس که حالا در فولاد بازی می‌کنند برخورد بسیار گرمی با هم تیمی‌های سابق خود داشتند.

* حضور وریا غفوری در ترکیب اصلی فولاد از نکات جالب توجه ترکیب اولیه خوزستانی‌ها در این مسابقه بود.

* اولین حاشیه بازی مطابق انتظار از سمت محمد آبشک هافبک جنگنده فولاد رقم خورد.

* در نیمه اول اعتراضات پیاپی کادر فولاد منجر به نشان دادن کارت زرد پیام حیدری به حسین کعبی شد.

* در نیمه اول و با بالا گرفتن اعتراضات و حواشی مهدی ترابی از داور مسابقه کارت زرد گرفت این کارت می توانست برایش گران تمام شود.

* با پایان گرفتن مجادله‌های نیمه اول و پایان این نیمه، هواداران پرسپولیس علیه مهدی هاشمی نسب شعار دادند. شعاری که سالها در ورزشگاه شنیده نشده بود.

* بازیکنان فولاد پیش از پایان نیمه اول روی یک برخورد در میانه‌های میدان، اعتقاد به اخراج بازیکنان پرسپولیس داشتند که این با واکنش هواداران پرسپولیس همراه شد.

* در نیمه دوم وقت‌کشی مهاجم فولاد مجید علیاری و افتادن او در خارج از زمین و سپس کشاندن خودش به داخل زمین، موجب اعتراض شدید افشین پیروانی شد.

* میلاد سرلک بارها در میانه میدان توسط هافبک های فولاد بوحمدان و آبشک و دیگران سرنگون شد. او از پیام حیدری خواست که برخورد سختگیرانه تری با بازیکنان فولاد داشته باشد.

* علیرضا بیرانوند روی یک توپ ارسالی در محوطه شش قدم پرسپولیس با مجید علیاری برخورد شدیدی داشت و تا آستانه از هوش رفتن پیش رفت ولی خوشبختانه این اتفاق به خیر گذشت و مشکل جدی برای سنگربان پرسپولیس ایجاد نشد.

* در نیمه دوم فولاد خوزستان هر پنج تعویض خود را استفاده کرد و پرسپولیس هم در دقایقی بعد از تمام تعویض های خود بهره برد.

* در یک صحنه و روی شروع مجدد سریع بازیکنان پرسپولیس، سعید صادقی در آستانه تک به تک شدن با کریستوفر کنت بود اما پیام حیدری به اشتباه و برخلاف نظر کمک داور اعلام ضربه آفساید کرد.

*تنها اعتراض پرسپولیسی ها در نیمه دوم به سرنگون شدن مهدی عبدی توسط ساسان انصاری در محوطه فولاد بود که به نظر نمی رسید این تکل، خطا باشد.

* وقفه های مکرر بعد از حمله های پرسپولیس موجب اعتراض شدید هواداران این تیم به تیم فولاد شد.

*رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس بعد از سوت پایان بازی شبیه دونده های دو سرعت، ورزشگاه آزادی را ترک کرد

دیدگاه‌ها