کد خبر : 1839546 | 30 مرداد 1401 ساعت 13:12 | 59.1K بازدید | 37 دیدگاه

دفاعیه جواد از صحبت‌های جنجالی

خیابانی با یک وانت مدرک علیه اتهامات!

جواد خیابانی امروز در واکنش به حملات بعد از صحبت های جنجالی در روز پنجشنبه اسناد و مدارک قدیمی خود را به برنامه سلام صبح بخیر آورد.

خیابانی با یک وانت مدرک علیه اتهامات!

به گزارش "ورزش سه"، جواد خیابانی که پنجشنبه ها در این برنامه صبحگاهی شبکه سه حاضر می‌شود و مطالبی را از گذشته ورزش ایران نقل می‌کند در روز پنجشنبه به موضوعی اشاره کرد که به اتفاقات پس از یکی از دربی ها در سال ۱۳۵۴ مربوط می‌شود؛ مسابقه ای که با پیروزی ۳-۰ استقلال به پایان رسید و همایون بهزادی سرطلایی سرخ ها در پایان آن چند بازیکن استقلال را به استعمال مواد مخدر در شب قبل از بازی متهم‌ کرد و آنها را برای آزمایش به آزمایشگاه برد.

نقل این ماجرا از سوی جواد خیابانی و استفاده از کلمه دوپینگ به جای مواد مخدر جنجالی بزرگ را به وجود آورد و قدیمی های استقلال و هواداران این تیم، او را متهم به ضربه زدن به تاریخ باشگاه تاج و استقلال کردند.

امروز و پس از آن صحبت ها جواد خیابانی با حضور مجدد در برنامه سلام صبح بخیر بریده هایی از رسانه های قدیمی را با خود به این برنامه آورده و اعلام کرد که تمام صحبت هایش از روی اسناد و مدارک قدیمی است.

خیابانی در‌ بخشی از صحبت هایش گفت: عزیزانی در هفته گذشته صحبت کردند؛ به عقیده من راه پژوهش و تحقیق همین است که با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و احترام بگذاریم. من بارها گفته‌ام بیایید با هم کنگره ای تاسیس کنیم و مجمعی از تمام کارشناسان ورزش کشور جمع کنیم و دوباره تاریخ ورزش ایران را بنویسیم؛ این دور نیست و به راحتی می‌توانیم این کار را بکنیم چون ما الان نمونه ای از تاریخ نویسی در ایران داریم به نام ابراهیم افشار. خبرنگاران مثل علی جوادی داریم که یکی از سالم ترین و با اخلاق‌ترین خبرنگاران ورزشی ایران است، احسان محمدی، فریدون شیبانی، منوچهر زندی، حسین خوانساری؛ همه این افراد می‌توانند در کنگره باشند. من شاگردشان هستم.

او سپس با اشاره به کتاب هایی که همراه خود به برنامه برده بود ادامه داد: این چهار کتاب را برای پز و افاده نیاورده‌ام؛ دیشب که جمع و جور کردم سه برابر بود و گلچین کردم. من در برنامه ای گفتم ایران سال ۱۳۰۸، ۱۱-۰ به شوروی باخته است. گفتند خیابانی این اطلاعات را از کجا می‌آورد؟ مگر سال ۱۳۰۸ بوده است؟

خیابانی پس از این صحبت ها از مجری برنامه دعوت کرد تا به بازخوانی مطلبی در روزنامه اطلاعات ۱۳۰۸ بپردازد: «این استعداد از اینجا معلوم شد که نوبت اول بازی ۱۱-۰ به نفع شوروی تمام شد اما در نوبت دوم شوروی نتوانست بیش از سه گل به ایران بزند.»

خیابانی سپس گفت: من درباره حدود ۱۰۰ سال قبل صحبت می‌کنم؛ مگر سندی از این ارزشمند تر هست؟ دو هفته قبل من گفتم در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان اتفاقی افتاد و گروهی از بازیکنان به فرودگاه رفته‌ بودند و ... .

1737258
خیابانی در‌ بخشی از برنامه با نشان دادن تیتر روزنامه کیهان ورزشی بعد از دربی سال ۱۳۵۲ گفت: در آن دوره اعتراض به دوپینگ رایج بوده است و اصلا به این مسئله مربوط نیست که من پرسپولیسی هستم یا استقلالی.

او باز هم از سعید اکبری خواست تا برای اثبات این مسئله بخشی از مجله کیهان ورزشی را بخواند: «راجع به تهیه ای که برای استقبال از تیم ملی در بازگشت از سیدنی دیده بودند ما مواردی دیدیم که مردم از آن بی اطلاع هستند. اینها با قلوه سنگ، تیر و کمان و گوجه جلوی فرودگاه صف کشیده و چند سگ آورده بودند که قربانی کنند.»

خیابانی سپس گفت: من چه سندی بیاورم؟ مگر می‌توانم اسناد رسمی دولتی بیاورم؟ اینها اسناد من است.

خیابانی همچنین با به نمایش درآوردن نامه ای از سوی رئیس کلانتری یوسف آباد در پاسخ به علی عبده مالک وقت پرسپولیس که خواستار افشای اسامی بازیکنان تاجی مدنظر سرمربی تیمش شده بود، این نقل قول را از سوی رئیس کلانتری یوسف آباد منتشر کرد که این مسئله احتیاج به دستور صریح از مقامات بالاتر دارد و وی نمی‌تواند اسناد و مدارک را در اختيار باشگاه پرسپولیس قرار بدهد.

1737265

اسنادی که خیابانی در این برنامه نشان داد برای آگاه کردن مخاطبان و همچنین اتمام موجی بود که او را به صحبت های بدون مدرک متهم کرده بود.

این ادعا قبلا و در دربی شش تایی ها از سوی مقامات تاج خطاب به پرسپولیسی ها نیز اتفاق افتاده بود.

دیدگاه‌ها