کد خبر : 1839549 | 30 مرداد 1401 ساعت 13:30 | 24.4K بازدید | 3 دیدگاه

ارتباط با پوتین؛ دردسر جدی خریداران یونایتد

به نظر می‌رسد که شرکت آمریکایی آپولو که به دنبال خرید بخشی از سهام منچستریونایتد است با ولادیمیر پوتین و دولت روسیه در ارتباط است.

ارتباط با پوتین؛ دردسر جدی خریداران یونایتد

به گزارش "ورزش سه"، نتایج ضعیف یونایتد در شروع فصل جدید و ادامه بحران فصل گذشته در این تیم باعث شد که اخباری مبنی بر تصمیم مالکان این باشگاه برای فروش بخشی از سهام‌شان به گوش برسد. 
شرکت خصوصی و آمریکایی آپولو به عنوان گزینه اول خرید این سهام مطرح شد و مذاکراتی را نیز با مالکان این باشگاه انجام داد اما حالا به نظر می‌رسد که شرایط کمی برای آنها  دشوار شده است. 
این شرکت متهم شده است که ارتباط مالی و مراوده اقتصادی قابل توجهی با پوتین و همچنین صندوق سرمایه‌گذاری عمومی روسیه داشته است و این موضوع با انتقادهای بسیاری روبرو شده است. 

ولادیمیر پوتانین که دومین مرد ثروتمند روسیه با 22 میلیارد پوند دارایی به حساب می‌آید و از سوی اعضای دولت این کشور جز افرادی که در حلقه نزدیکان پوتین قرار دارد توصیف می‌شود ارتباط نزدیکی با این شرکت داشته است. 
همسر سابق ولادیمیر پوتانین مدارک مستندی را به دادگاه ارائه کرد که نشان می‌داد آپولو یکی از شرکت‌های آمریکایی است که او در زمان ارائه درخواست طلاق در سال 2013 با آنها مراوده داشته است. 

1736170
آنها پیش از این شرکتی به نام استون تاور را نیز خریده بودند که گفته می‌شود جز اموال روسای دولتی کشور روسیه بوده است و حالا با مطرح شدن نام این شرکت به عنوان یکی از خریداران یونایتد، انگشت اتهام بار دیگر به سوی آنها نشانه رفته است. 
تمامی شرکت‌ها و افرادی که با پوتین یا هر یک از افراد نزدیک به او در ارتباط هستند از سوی دولت انگلیس با تحریم‌های شدید مواجه شده‌اند و این موضوع پیش از این گریبانگیر رومن آبراموویچ، رییس باشگاه چلسی، نیز شد و این باشگاه را در شرایط بسیار سخت و خاصی قرار داد. اتفاقی که بعید است گلیزرها در این وضعیت به دنبال آن باشند.

دیدگاه‌ها