کد خبر : 1839584 | 30 مرداد 1401 ساعت 16:47 | 46.9K بازدید | 32 دیدگاه

مروری بر فهرست کامل سپاهان در لیگ بیست و دوم؛

سپاهان مورایس علیه خاطرات قلعه‌نویی

با اضافه شدن دو چهره غیرمنتظره به لیست بزرگسالان تیم فوتبال سپاهان حالا لیست بزرگسالان این تیم کامل شده ولی این فهرست تغییراتی خواهد داشت.

سپاهان مورایس علیه خاطرات قلعه‌نویی

به گزارش "ورزش سه"، مورایس وقتی پیشنهاد حضور در راس کادر فنی سپاهان برای حضور در لیگ بیست و دوم را پذیرفت، شرایط در اردوی طلایی‎‌‌پوشان به هیچ وجه خوب نبود. قرارداد 9 بازیکن تمام شده بود و سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، سجاد شهباززاده و رضا میرزایی تصمیم به جدایی گرفته بودند و تنها جذب میلاد زکی‌پور و محمد دانشگر قطعی شده بود تا سپاهان در بسیاری از پست‌ها با جای خالی و البته نگرانی هوادارانش مواجه باشد.  در ادامه هم عزت پورقاز، محمدرضا مهدی‌زاده، کریستوفر کنت و میلاد جهانی به دلایل مختلف از تیم کنار رفتند تا کار مورایس برای بستن تیمی در حد قهرمانی سخت‌تر هم بشود.
با این حال این مربی باتجربه خیلی زود دست به کار شد و با کمک محمدرضا ساکت که از مدیران خبره در زمینه نقل و انتقالات به شمار می‌رود، زمینه جذب الویس کامسوبا، مانوئل فرناندز، رناتو داسیلویرا و نیلسون جونیور به عنوان چهار سهمیه خارجی فراهم شد. همچنین رامین رضائیان و محمد علی‌نژاد برای تقویت پست دفاع راست و وینگر چپ به تیم اضافه شدند. نیما میرزازاد و علیرضا صادقی نیز که به صورت قرضی در تیم‌های صنعت نفت و آلومینیوم بازی می‎‌کردند، به سپاهان بازگشتند. درنهایت جذب عیسی مرادی و پیام نیازمند دو خبری بود که برای اهالی فوتبال شنیدنشان قابل تصور نبود تا آخرین گام‌های سپاهان برای حضور قدرتمندانه در لیگ بیست و دوم هم برداشته شود.
با تمام این‌ها هنوز فعالیت محمدرضا ساکت و همکارانش تمام نشده است...

حالا و پس از این روزهای پر فراز و نشیب نگاهی داریم به موجودی در دسترس مورایس و دستیارانش که در دو بازی ابتدایی نیز توانسته‌اند با کسب سه امتیاز سپاهان را به عنوان صدرنشین مسابقات معرفی کنند و حالا با اضافه شدن دو مهره دیگر این تیم با قدرت بیشتری به ادامه مسابقات پا خواهد گذاشت.

*خط دروازه؛ بهترین تیم لیگ بیست و دوم 
در این پست پیش از حضور پیام نیازمند که خبر جذب او مدت‌ها بود از تیتر رسانه‌های ورزشی خارج شده بود، علی کی‌خسروی و نیما میرزازاد به عنوان سنگربانان ذخیره رشید مظاهری فعالیت می‌کردند. با جذب نیازمند حالا زمزمه‌های خروج میرزازاد شنیده می‌‎شود اما مظاهری تصمیم به ماندن و رقابت با نیازمند گرفته است تا احتمالا علی کی‌خسروی که در میان سهمیه‌های زیر 23 سال باشگاه قرار می‌گیرد، دروازه‌بان سوم تیم در فصل بیست و دوم باشد. این تیم گلری در زمره کامل‌ترین تیم‌ها در تاریخ لیگ برتر قرار می‌گیرد.

*قلب خط دفاعی؛ با یک خروجی غیرمنتظره 
در این بخش از زمین در کمال تعجب شاهد تاکید ویژه مورایس بودیم. این مربی پرتغالی که با تجربه کار کردن در کنار مورینیو تبحر بالایی در شناسایی مدافعان و مهارت‌های آنها برای قرار گرفتن در سیستم مورد نظرش دارد، با وجود جذب دانشگر ترجیح داد دو سهمیه از چهار سهمیه خارجی‌اش را به این پست اختصاص بدهد. رناتو داسیلویرا پس از کامسوبا به عنوان دومین خرید خارجی معرفی شد و آخرین خرید خارجی هم به نیلسون جونیور اختصاص یافت که مقابل استقلال برای دقایقی جایگزین دانشگر شد ولی در مصاف با نساجی مازندران جای دانشگر را گرفت و زوج داسیلویرا شد تا تفکرات مورایس در این بخش و بازیکنان مدنظرش برای حضور در این پستِ حیاتی کاملا آشکار شود. در همین پست شنیده می‌شود محمد نژادمهدی با توجه به شرایطی که ایجاد شده تصمیم به جدایی و پیوستن به فولاد خوزستان گرفته است. همچنین محمدرضا مهدی‌زاده بازیکن دیگر طلایی‌پوشان اصفهانی در این پست است که با وجود درخواست باشگاه برای ادامه همکاری با این بازیکن، هنوز تکلیفش برای فصل آینده مشخص نیست.

1737313

*خط میانی؛ غنی با تجربه بین المللی 
در این بخش از زمین دست مورایس با بازیکنانی که از فصل گذشته به او رسیده و همینطور خریدهایی که داشته بازِ باز است. این مربی در پست هافبک دفاعی مسعود ریگی و محمد کریمی را به عنوان دو تن از شاخص‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در اختیار دارد و یک خط جلوتر نیز با حضور مهره‌هایی نظیر یاسین سلمانی، مانوئل فرماندز و جلال علی‌محمدی جنس مورایس جورِ جور به نظر می‌آید. ضمن اینکه احمدرضا موسوی و ارشیا سرشوق نیز در این منطقه از زمین به ترتیب در پست هافبک دفاعی و هافبک هجومی با نظر مثبت مورایس از تیم آکادمی و به عنوان سهمیه‌های زیر 21 سال به فهرست تیم بزرگسالان اضافه شده‌اند تا دست کادر فنی در مواقع بحرانی برای استفاده از آنها باز باشد. 
البته در این بخش از زمین همچنان حسن شوشتری در لیست تیم بزرگسالان حضور دارد که این بازیکن به زودی تیم دیگری را برای ادامه فوتبال برخواهد گزید.

1737307

*وینگرها؛ چهار بازیکن قابل اعتماد برای دو پست
در آرایشی که مورایس برای سپاهان در نظر گرفته عملکرد وینگرهای چپ و راست بسیار پراهمیت است. محمد علی‌نژاد و الویس کامسوبا دو بازیکنی هستند که برای حضور در پست وینگر چپ مد نظر کادر فنی سپاهان قرار دارند و محمدرضا حسینی و فرشاد احمدزاده هم فصل جدید برای حضور به عنوان وینگر راست در ترکیب اصلی رقابت می‌کنند. ضمن اینکه در این پست محمد جواد حسین‌نژاد به عنوان سهمیه‌های زیر 21 سال با تشخیص مورایس به کادر فنی اضافه شده‌اند. محکم‌کار بازیکن دیگری بود که مانند آریا یوسفی با نظر مثبت محرم نویدکیا به تیم اضافه شد ولی در این روزها به مانند سامان رنجبر که به ون‌پارس پیوسته و علیرضا صادقی مهاجم فصل گذشته آلومینیوم اراک در لیست خروجی قرار گرفته است.

1737312

*مهاجم؛ شهریار و چند جایگزین گمنام  
این پست نیز برای موفقیت سپاهان در فصل جاری از اهمیت بالایی برخوردار است و با وجود در دسترس بودن ارسلان مطهری شاهد به خدمت گرفتن عیسی مرادی از خوشه طلایی بودیم که 90 دقیقه نمایش او در آخرین بازی تدارکاتی سپاهان چشم مورایس را گرفت و او به عنوان یکی از خریدهای غیرمنتظره به اردوی سپاهان اضافه شد. در این پست البته به استثنای شهریار مغانلو که انتخاب اول و نهایی مورایس است و همینطور عیسی مرادی که باید دید چقدر می‌تواند توانایی‌هایش را در این تیم پرستاره به رخ بکشد، آریا یوسفی و رضا بختیاری‌نژاد نیز در دسترس هستند؛ سه بازیکنی که 20 بازیکن فهرست بزرگسالان را پر نمی‌کنند و به عنوان سهمیه‌های زیر 21 سال به تیم بزرگسالان اضافه شده‌اند.

1737311

*محدودیت‌های سپاهان 
طبق قانون هر تیم لیگ برتری می‌تواند 20 بازیکن بزرگسال، 5 بازیکن زیر 25 سال و 9 بازیکن زیر 23 سال برای حضور در مسابقات لیگ برتر معرفی کند که البته با توجه به احتمال جدایی چند بازیکن از اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی نظیر محمد نژادمهدی، حسن شوشتری، محمدرضا مهدی‌زاده و ... هنوز این فهرست نهایی نشده است، اما در حال حاضر و با توجه به جذب نیازمند و عیسی مرادی طی روزهای اخیر فهرست 20 نفره سپاهانی پر شده است. باید دید طی ساعات آینده تا 24 امشب که زمان نقل و انتقالات پایان می‌یابد و همینطور طی روزهای آینده که همچنان باشگاه‌ها می‌توانند بازیکن به خدمت بگیرند، چه بازیکنانی از لیست سپاهان کم و یا اضافه خواهند شد.

1737306

 

*بازیکنان در دسترس مورایس در پست های مختلف در حال حاضر به شرح زیر هستند:

*گلرها 
پیام نیازمند 
رشید مظاهری 
نیما میرزازاد 
علی‌کی‌خسروی

*مدافعین 
نیلسون جونیور 
محمد دانشگر 
رناتو داسیلویرا 
محمد نژادمهدی (بلاتکلیف) 
امید نورافکن
رامین رضائیان 
میلاد زکی‌پور
محمدرضا مهدی‌زاده (بلاتکلیف)

*هافبک‌ها 
مسعود ریگی
محمد کریمی
جلال علی‌محمدی 
یاسین سلمانی 
مانوئل فرناندز 
حسن شوشتری (بلاتکلیف) 
احمدرضا موسوی (سهمیه زیر 21 سال )
حسن شوشتری (سهمیه زیر 21 سال
ارشیا سرشوق (سهمیه زیر 21 سال)

1737310

*وینگرها 
فرشاد احمدزاده 
محمدرضا حسینی 
الویس کامسوبا 
محمد علی‌نژاد 
امیر محمد محکم کار (سهمیه زیر 21 سال)
محمدجواد حسین‌نژاد(سهمیه زیر 21 سال)

*مهاجمان:
شهریار مغانلو 
عیسی مرادی 
علیرضا صادقی ( 
آریا یوسفی (سهمیه زیر 21 سال)

1737308
جدا از بازیکنان شاخصی که این فصل در سپاهان حضور دارند، کادر فنی این تیم نیز با حضور مورایس و دستیارانش که تجربه حضور در رقابت‌های سطح اول اروپایی را دارند، از جذابیت‌های ویژه لیگ بیست و دوم به شمار می‌رود.


سپاهان مورایس علیه خاطرات قلعه‌نویی
می‌توان اینطور تصور کرد که این تیم سپاهان در کنار تیم امیرقلعه‌نویی در لیگ‌های نهم و دهم که دو سال پیاپی قهرمان مسابقات شد، یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های تاریخ این باشگاه اصفهانی است که باید دید مورایس که دو هفته ابتدایی را با پیروزی پشت سر گذاشته، در پایان رقابت‌ها به چه نتیجه‌ای دست پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها