کد خبر : 1839847 | 01 شهریور 1401 ساعت 08:39 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

از طرح حداقل بودجه در لیگ کشتی استقبال می‌کنم

رضایی: تمام ملی‌پوشان در بلگراد شانس مدال دارند

نایب قهرمان المپیک 2004 آتن تأکید کرد، تمام 10 ملی‌پوش کشورمان در مسابقات جهانی صربستان شانس مدال دارند و این ادعا هرگز برای روحیه دادن به تیم نیست و به آن باور دارد.

رضایی: تمام ملی‌پوشان در بلگراد شانس مدال دارند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، علیرضا رضایی درباره اینکه آیا امسال هم در لیگ برتر کشتی تیم خواهد داشت، گفت: بله وارد می‌شویم، اما فعلاً اسم تیمم را اعلام نمی‌کنم.

وی در نظر گرفتن حداقل بودجه چهار میلیاردی برای تیم‌داری در لیگ برتر کشتی را یک اتفاق خوب دانست و تأکید کرد: این مسئله در همه رشته‌ها دیده می‌شود و یک جایی هم باید در کشتی صورت می‌گرفت تا یکسری حداقل‌هایی در ورزش ملی کشور در نظر گرفته شود. اگر فوتبال را کنار بگذاریم، پول‌هایی که در کشتی هزینه می‌شود نسبت به لیگ‌های دیگر از جمله والیبال، بسکتبال و حتی هندبال خیلی کمتر است، در حالی که کشتی بعد از فوتبال پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی است. در ایران حتی آنهایی که فوتبالی هم هستند، به کشتی علاقه دارند. علاوه بر این مگر یک کشتی‌گیر چند سال می‌تواند کشتی بگیرد؟ در این شرایط به نظر من در نظر گرفتن حداقل بودجه برای تیم‌ها حرکت خیلی خوبی است و من از آن استقبال می‌کنم. نباید از یکسری استانداردها در لیگ کشتی گذشت.

سرمربی پیشین تیم ملی امید درخصوص تیم اعزامی به مسابقات جهانی بلگراد گفت: تیم خوبی داریم که آخرین مراحل آماده‌سازی خود را پشت سر می‌گذارند. همه خوب و باانگیزه تمرین می‌کنند و شنیدم تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. من امیدوارم و دعا می‌کنم بچه‌ها با بهترین شرایط وارد مسابقات شده و با بهترین نتیجه برگردند، این آرزوی قلبی من است.

رضایی درباره اینکه کدام نفرات را شانس کسب مدال جهانی می‌داند، تصریح کرد: من حقیقتا تمام اوزان را شانس کسب مدال می‌دانم. اصلا هم بحث روحیه دادن نیست، همه اوزان شایستگی این را دارند که روی سکو بروند، در این تیم کشتی‌گیر بی‌تجربه نداریم، همه واقعا شرایط‌شان ایده‌آل است.

وی همچنین در مورد ملی‌پوشان دو وزن بالا خاطرنشان کرد: هر دو جزو بهترین‌های اوزان خودشان هستند، چه محمدحسین محمدیان و چه امیرحسین زارع که قهرمان اول دنیاست و هر دو نفر اول این اوزان هستند. محمدحسین محمدیان هم انصافا چیزی از نفرات برتر جهان کم ندارد و این بهترین شرایط برای اوست که مدال بگیرد. باتوجه به اینکه غیر از سعدالله‌اف با بقیه حریفانش در این وزن کشتی گرفته و توانسته شکست‌شان دهد، الان شرایط خوبی برای او مهیاست که بهترین نتیجه را بگیرد. امید به خدا همه بچه‌ها از این فرصت خوب استفاده کنند چون در دوره قهرمانی واقعا مشخص نیست شاید سال دیگر هم حتما ملی‌پوش شوی و شاید یکی پیدا شود که شکست‌شان دهد، باید از همان فرصت نهایت استفاده را برد.

دیدگاه‌ها