کد خبر : 1840124 | 02 شهریور 1401 ساعت 20:01 | 18.2K بازدید | 27 دیدگاه

فرپلی مالی قربانی می‌گیرد؟ نگرانی بارسا، PSG، یووه و اینتر

کارشناسان اقتصادی می‌گویند باشگاه‌های بارسا، پاری‌‌سن ژرمن، یوونتوس، اینتر و رم به تخطی از قوانین فرپلی مالی محکوم خواهند شد ولی آرسنال از این محکومیت می‌گریزد.

فرپلی مالی قربانی می‌گیرد؟ نگرانی بارسا، PSG، یووه و اینتر

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه تایمز در گفت‌وگو با کارشناسان اقتصادی به بررسی وضعیت باشگاه‌هایی پرداخت که در فهرست محکومین احتمالی نقض قوانین فرپلی مالی یوفا قرار دارند. کارشناسان معتقدند از این فهرست آرسنال تنها باشگاهی است که با اختلاف اندک از مجازات فرار خواهد کرد اما دیگر باشگاه‌های حاضر در این فهرست، از سوی یوفا محکوم خواهند شد.

1738156

یوفا در سال 2021 اعلام کرد که فهرستی از بیست باشگاه اروپایی تهیه کرده و این باشگاه‌ها با خطر نقض قوانین فرپلی مالی روبه‌رو هستند. در صورتی‌که نقض این قوانین از طرف یک باشگاه قطعی شود یوفا باشگاه مورد نظر را محکوم کرده و ممکن است با مجازت‌هایی مثل جریمه مالی، سقوط به دسته پایین‌تر یا اخراج از رقابت‌های اروپایی روبه‌رو کند.

روزنامه تایمز در گزارش خود مدعی است یوفا به‌زودی باشگاه‌های بارسلونا، پاری‌سن ژرمن، یوونتوس، اینتر و آاس رم را رسما به نقض قوانین فرپلی مالی متهم خواهد کرد. 

آرسنال هم ابتدا در این فهرست قرار داشت ولی گفته می‌شود مدیران باشگاه انگلیسی موفق شدند با ارائه صورت‌های مالی جدید یوفا را متقاعد کنند که در دو سال گذشته قوانین فرپلی مالی را نقض نکرده‌اند.

1738157

دیدگاه‌ها