کد خبر : 1840583 | 05 شهریور 1401 ساعت 13:11 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

ما تاوان انتخاب داوران جوان را می‌دهیم

مهاجری: اتهام مصدومیت عمدی، ناجوانمردانه است

رضا مهاجری، سرمربی نفت مسجدسلیمان، می‌گوید اتهام مصدومیت عمدی به امیرحسین کریمی، رفتاری ناجوانمردانه است.

مهاجری: اتهام مصدومیت عمدی، ناجوانمردانه است

به گزارش "ورزش سه"، در اواخر نیمه اول دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و پیکان، امیرحسین غلامی مدافع خودروسازان در برخورد با امیرحسین کریمی بازیکن میزبان دچار مصدومیت رباط صلیبی شد. مجتبی حسینی، سرمربی پیکان، پس از پایان بازی در این خصوص گفت: وقتی یک بازیکن را به حالت عمد بزنید و او آسیب شدیدی ببیند، انتظار داریم داور از فوتبالیست مراقبت کند. به احتمال ۹۹ درصد رباط صلیبی غلامی پاره شده زیرا وقتی بازیکن ما به سمت توپ می‌آمد، بازیکن حریف از پشت آمد و از قصد پایش را زد اما متاسفانه داور خطا هم نگرفت.

این صحبت‌های حسینی، با واکنش رضا مهاجری، سرمربی نفت مسجد سلیمان همراه شد. مهاجری در گفتگو با خبرنگار ورزش سه در این خصوص گفت: از کادر فنی پیکان تعجب می‌کنم. آنها چطور به خودشان اجازه می‌دهند یک بازیکن را تخریب کنند؟ فوتبال است و این اتفاقات رخ می‌دهد. همه ما بابت این مسئله ناراحتیم. ولی در این ورزش درگیری است، مگر این اولین بار است یک بازیکن اینگونه مصدوم می شود؟ فوتبال یک بازی فیزیکی و پربرخورد است که بازیکنان بر سر توپ با هم درگیر می‌شوند.

وی اظهار داشت: حالا این اتفاق افتاده و باعث ناراحتی همه ما شده است. ولی اینکه بگویید بازیکن نفت از عمد باعث مصدومیت بازیکن پیکان شده، رفتاری دور از انصاف و جوانمردی است که بخواهیم یک بازیکن را تخریب کنیم. لحظه برخورد دو بازیکن، یک صحنه خیلی ساده بود. حتی برخورد خشنی هم بین آنها رخ نداد که کسی بخواهد این‌گونه به یک بازیکن حمله کند.

مهاجری درباره اعتراض به داوری نیز گفت: من می گویم که VAR نیاز است و می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. من همیشه سعی می کنم به تیم های داوری احترام بگذارم و حتی در نشست خبری هم درباره آن صحبت نکردم. ولی زمانی‌که بعد از بازی فیلم مسابقه را می بینید، وقت‌های تلف شده را محاسبه می‌کنید، می بینید که داور باید مسابقه را بهتر مدیریت می‌کرد.

1739002
1739003
1739004
1739005

او ادامه داد: گلر حریف هر زمان که دلش خواست، خودش را روی زمین می انداخت. وقتی که کولینگ بریک می‌دهند و این همه تعویض می شود و تیم مقابل خودش را روی زمین انداخت، باید وقت های تلف شده بیشتری اعلام می‌شد. سر صحنه پنالتی و تعویضی ها چند دقیقه تلف شد. پنالتی واضح را زمانیکه بازی یک بر صفر بود، اعلام نکرد. صحنه‌ای که مقابل چشم داور بود. بله VAR یک تکنولوژی است که می تواند کمک کند ولی VAR نمی تواند در بحث خواباندن بازی و مدیریت بازی کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: فصل قبل در بازی با ذوب آهن، سر صحنه آفساید، یک اشتباه میلی‌متری رخ داد و همان شب کمک داور را تا آخر فصل محروم کردند. تا آخر لیگ نیز این را روی سر ما آوار کردند. اکنون این اتفاق رخ داده است. کدام داور محروم شد؟ چه کسی واکنش نشان داد؟ من تا به امروز سعی کرده بودم نیمکت تیمم را آرام نگه دارم. ولی نیمکت سایر تیم ها روی سر داور می ریزند و نه ناظر برخورد می کند و نه داور واکنشی نشان می دهد، در نیمه دوم سوت ها برمی‌گردد.

سرمربی نفت مسجدسلیمان صحبت هایش را این‌گونه ادامه داد: بازی برد و باخت دارد و مشکلی نیست، فوتبال پر از حادثه است. ولی اینکه به بازیکن ما حمله کنند و بگویند او عمدا باعث پارگی رباط صلیبی بازیکن پیکان شده و عمدی بوده است، ناجوانمردانه است. فوتبال است و این اتفاق افتاده و همه ناراحت هستند.

مهاجری در پایان گفت: مسئله بعدی نیز بحث داوری است. متاسفانه به دلیل بعد مسافت، کمیته داوران از افراد جوانی برای بازی‌های نفت استفاده می‌کند. داورانی که پراشتباه هستند و ما باید تاوان بدهیم. تنها در بازی های استقلال و پرسپولیس است که کمیته داوران به خودش زحمت می‌دهد و از داوران باتجربه استفاده می کند. آن هم بخاطر ما نیست، بخاطر تیم های پرطرفدار پایتخت، سپاهان و دیگر تیم های مطرح لیگ است.

دیدگاه‌ها