کد خبر : 1840728 | 06 شهریور 1401 ساعت 10:26 | 177.3K بازدید | 35 دیدگاه

تلنگر جدی به امین اسماعیل‌نژاد

آن روی سکه ستاره ایران که اصلا دوستش نداشتیم!

پدیده والیبال ایران در چند ماه اخیر، عملکرد خوبی در مسابقه اول ما در قهرمانی جهان برابر آرژانتین نداشت.

آن روی سکه ستاره ایران که اصلا دوستش نداشتیم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران در گام اول خود در مسابقات قهرمانی جهان موفق شد تیم سوم المپیک یعنی آرژانتین را شکست دهد و شروع فوق‌العاده‌ای را در این تورنمنت مهم تجربه کند. اما هر چه قدر این پیروزی شیرین بود، در عوض عملکرد امین اسماعیل‌نژاد باعث نگرانی والیبال‌‌دوستان شد.

امین اسماعیل‌نژاد، بهترین بازیکن ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها بود. او از همان هفته اول جایگزین صابر کاظمی در ترکیب شروع‌کننده تیم ملی شد و به قدری فوق‌العاده ظاهر شد که تا پایان مسابقات جایگاه خود در پست پشت‌خط‌زن تیم ملی را حفظ کرد.

با وجود این که در جام واگنر صابر کاظمی بیشتر توسط بهروز عطایی به کار گرفته شد اما با این حال قابل پیش‌بینی بود که امین اسماعیل‌نژاد، گزینه اول سرمربی ایران در قهرمانی جهان باشد. همین اتفاق هم رخ داد و امین در ترکیب شروع کننده ایران برابر آرژانتین قرار گرفت.

1739323

با این وجود دیشب ما شاهد روی متفاوتی از امین اسماعیل‌نژاد بودیم که البته خیلی هم آن را دوست نداشتیم. در حقیقت دیگر خبری از آبشارهای مهار نشدنی اسماعیل‌نژاد نبود و اکثرا یا دفاع شد یا ضربه او در زمین آرژانتین جمع شد. البته امین دیشب ١۴ امتیاز از حمله کسب کرد و دو بار هم موفق به دفاع حریف شد اما در بخش سرویس نتوانست امتیازی کسب کند. او در حمله آمار ۴۳.۷۵ درصدی موفقیت را به ثبت رساند. این ستاره دو متر و سه سانتیمتری ایران در دفاع نیز ٢٢.٢٢ درصد موفق ظاهر شد.

البته بعد از آن همه عملکرد درخشان در لیگ ملت‌ها نمی‌توان به یک باره موج انتقادات را به سمت امین اسماعیل‌نژاد روانه کرد. هر بازیکنی روز خوب و بد دارد و دیشب نیز اسماعیل‌نژاد شب فوق‌العاده‌ای را پشت سر نگذاشت. البته این می‌تواند یک تلنگر جدی هم برای ستاره والیبال ایران باشد که یک رقیب بسیار قوی به نام صابر کاظمی دارد که به دنبال فرصت است تا جایگاه خود در ترکیب تیم ملی را پس بگیرد. تیم ملی والیبال ایران برای موفقیت در قهرمانی جهان به بهترین فرم امین اسماعیل‌نژاد احتیاج دارد که امیدواریم در ادامه تورنمنت شاهد همان بازیکن لیگ ملت‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها