کد خبر : 1840773 | 06 شهریور 1401 ساعت 13:01 | 12.2K بازدید | 4 دیدگاه

تضمین شخصی رییس؛ نقش لاپورتا در ثبت قرارداد کنده

خوان لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا، نهایت تلاشش را برای ثبت قرارداد به کار گرفت.

تضمین شخصی رییس؛ نقش لاپورتا در ثبت قرارداد کنده

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا بالاخره روز گذشته موفق شد پس از چند هفته تلاش و پیگیری، قرارداد کنده را به صورت رسمی ثبت کند. 
این مدافع فرانسوی که از سویا به بارسا ملحق شده بود نتوانست در دو بازی ابتدایی فصل جدید در ترکیب تیم ژاوی به میدان برود چون به دلیل مشکلات مالی این باشگاه، قرارداد او به صورت رسمی به ثبت نرسیده بود. 
مدیران این باشگاه با فعال کردن اهرم مالی چهارم موفق شدند قرارداد بازیکنانی چون روبرت لواندوفسکی، رافینیا، فرانک کسیه، آندریاس کریستنسن و همچنین قرارداد جدید عثمان دمبله و سرجی روبرتو را به ثبت برسانند اما اجازه استفاده از اهرم مالی دیگری را نداشتند. 
آنها امیدوار بودند که با فروش پی‌یر امریک اوبامیانگ، ممفیس دیپای، مارتین برایثویت و سرجینیو دِست موفق به انجام این کار شوند اما این بازیکنان نیز همچنان به باشگاه دیگری ملحق نشده‌اند و اصرار ژاوی به استفاده هرچه زودتر از کنده باعث شد که مدیران این باشگاه به استفاده از بند 92 قانون کنترل اقتصادی لالیگا روی بیاورند . 

1731743
به این ترتیب این باشگاه با تکیه بر سودآوری و درآمدهای آینده تضمین بانکی یا سپرده مالی دریافت می‌کند و ضمانت بازگشت آن در آینده را می‌پذیرد. این در حالی است که این سپرده نباید از سوی باشگاه تامین شده باشد و به همین دلیل خوان لاپورتا و فران اولیو باید به صورت شخصی این تضمین را برعهده می‌گرفتند تا بتوانند قرارداد او را ثبت کنند. 
با توجه به شرایط اقتصادی پس از دوران کرونا که پیامدهای آن همچنان به خوبی حس می‌شود، بارسا تنها باشگاهی نیست که از این بند در قوانین لالیگا برای ثبت قرارداد بازیکنانش استفاده کرد.

دیدگاه‌ها