کد خبر : 1840942 | 07 شهریور 1401 ساعت 11:27 | 27K بازدید | 23 دیدگاه

فدراسیون فوتبال توضیح می‌دهد

حاج صفی نماینده بازیکنان است یا وحید امیری؟

نشست اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای تعیین ریاست فدراسیون فوتبال فردا برگزار می‌شود.

حاج صفی نماینده بازیکنان است یا وحید امیری؟

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال همانند نشست قبلی، وحید امیری را برای شرکت در نشست مجمع به عنوان نماینده بازیکنان برگزیده است اما این‌طور گفته شد که احسان حاج صفی، کاپیتان اول تیم ملی، در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال خواستار حضور در نشست اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال شده است.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال، در گفتگو با رادیو تهران در پاسخ به این سوال که اگر احسان حاج صفی تصمیم به حضور در نشست مجمع عمومی فدراسیون فوتبال را بگیرد آیا فدراسیون فوتبال مانع خواهد شد؟ گفت: برخی کم‌لطفی‌ها در روزهای اخیر شده است. لیست اسامی اعضای مجمع 70 روز قبل و وقتی هنوز تکلیف ثبت‌نام‌ها و نامزدهای حاضر در انتخابات مشخص نشده بود، آماده شده است. کاملا هم قانونی، مشخص و روشن است و هیچ نکته مبهمی در این لیست وجود ندارد. در همه ادوار ترتیب کاپیتان‌های تیم ملی از طرف سرمربی به دپارتمان تیم‌های ملی و سپس دبیرخانه مجمع اعلام می‌شود. اولویت با فردی است که در ایران حضور داشته باشد. در مجمع قبلی که 10 خرداد برگزار شد، وحید امیری حضور یافت به این دلیل که سایر کاپیتان‌های تیم ملی لژیونر بودند و در ایران حضور نداشتند. به ترتیب مشخص شده هر کاپیتانی که در ایران حضور داشته باشد در مجمع حاضر خواهد شد در غیر این صورت نوبت به نفر بعدی می‌رسد. خوشبختانه همه کاپیتان‌های تیم ملی ما تا قبل از امیری لژیونر بودند و به همین دلیل نوبت در مرحله قبل به او رسید. در این مجمع هم اگر کاپیتان‌های خارج از کشور به ایران تشریف بیاورند، می‌توانند در مجمع حضور پیدا کنند اما اگر حضور نداشته باشند گزینه بعدی امیری خواهد بود.

1739732

محمد جواد پاینده، در واکنش به این سوال که آیا از اعلام آمادگی احسان حاج صفی برای شرکت در نشست مجمع عمومی فدراسیون فوتبال خبر دارد یا نه؟ گفت: این را من هم شنیدم و دوستان به من اطلاع داده‌اند که ظاهرا حاج‌صفی چنین موضوعی را گفته است. اگر او خودش را برساند به عنوان کاپیتان تیم ملی در مجمع حضور خواهد داشت و هیچ مشکلی هم وجود ندارد اما اگر نیاید، اولین کاپیتانی که در ایران حضور دارد یعنی وحید امیری را در مجمع خواهیم داشت. در غیر این صورت، حاج صفی یا سایر نفرات لژیونری که به ترتیب سابقه در اولویت هستند و از طرف سرمربی به دپارتمان‌ تیم‌های ملی و دبیرخانه مجمع معرفی شده‌اند، می‌توانند شرکت کنند.

وحید امیری که یکی از بازیکنان بدون حاشیه و بااخلاق تیم ملی به‌شمار می‌رود با تگ کردن احسان حاج صفی در صفحه شخصی‌اش به نوعی تلاش کرد این موضوع را مدیریت کند و اینکه تاکید کند هیچ اختلافی بین بازیکنان تیم ملی وجود ندارد. مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واکنش به این رفتار هم گفت: دقیقا همین‌طور است. اصلا چنین فضایی بین بچه‌ها وجود ندارد و خودشان هم این مسائل را می‌دانند. مقداری کم‌لطفی از بیرون از مجموعه تیم ملی صورت می‌گیرد در غیر این صورت، بچه‌ها با هم مشکلی ندارند. فدراسیون و دبیرخانه مجمع طبق ضوابط و قوانین عمل می‌کنند. بدیهی و شفاف است که وقتی کاپیتان اول یا دوم تیم ملی به دلیل لژیونر بودن در ایران حضور ندارند، کاپیتانی که به دلیل اولویت در ایران حضور دارد در مجمع حاضر می‌شود.

دیدگاه‌ها